Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 77

Ämne: Vad tycker ni om "Tillbaka till samtiden"?

  1. #31
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Seså! Du vänder kappan efter vinden imorgon, när kent släpper en helt ny platta och säger att TTS var ett skämt.
    Ehh??!!
    "TTS" är äkta europeisk kvalité och det vet de flesta som lyssnat ordentligt!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  2. #32
    Medlem Deus Mortems avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Ort
    Ängelsberg, , Saint Lucia.
    Inlägg
    1 801

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Första känslan var att det var väldigt kul med en ny Kent-skiva och att den säkert skulle växa. Det har den också gjort kontinuerligt, men nu börjar jag bli lite mätt på det nya lite kyligare soundet. När jag är på rätt humör för den här kylan får TTS betyg 5, men en annan dag får den bara en svag 4a. Oftast skönt medryckande som Kent är för det mesta, men ibland gör det elektroniska svajet mig nästan illamående (LSD någon, Våga vara rädd och Berlin är låtar som nästan kan kännas obehagliga att lyssna på). Har svårt att tänka mig att skivan kommer att kännas som en helt klockren Kentskiva i slutänden, men den kommer säkerligen att tävla om andraplatsen efter oslagbara D&JD som inte lider av samma Depeche-liknande kyla.
    Uberlol @ kombinationen av "har svårt att tänka mig att skivan kommer att kännas som en helt klockren Kentskiva i slutänden" i kombination med "men den kommer säkert att tävla om andraplatsen".
    One puts one's shoulder to the plough; one destroys.

  3. #33
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Überkoll är betydligt bättre att ha.
    Framförallt på bra musik.
    Som Kents t.ex.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  4. #34
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Hetaste låtarna just nu :

    Sömnen
    Vy från ett luftslott

    Den kombinationen kan inte bli bättre.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  5. #35
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Jeg synes TTS er utrolig bra, det er bare et spor jeg ikke liker så godt enda og det er Sömnen. De jeg liker aller best nå er Elefanter, Generation Ex og Ensammast i Sverige!
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  6. #36
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    GBG
    Inlägg
    17

    Standard

    Har bara lyssnat igenom plattan en gång.....och den känns svajig. Lite frågande till den synthiga slagsidan...

    Men, men flera låtar kommer garanterat att lyfta live.

  7. #37
    Smygare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Sweden, Borås
    Inlägg
    1

    Standard

    Jag är helt såld. En viss tveksamhet föddes när jag hörde skvallret om "tunga synthtoner" etc. Men ärligt talat så är det riktigt jävla bra och jag får inte nog. För er som känner en besvikelse: Lyssna igen, igen och IGEN. Jag lovar att ni kommer att ändra er.
    19 dagar kvar.

  8. #38

    Standard

    Den växer och växer hela tiden för mig just nu. Låtarna jag ogillade har blivit svinbra nu. Fan vilket otroligt jämn platta det är egentligen . Idag har jag till exempel gått runt med "Generation ex" på hjärnan hela tiden. Var tvungen att lyssna av mig den till slut.
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

    Dom små, små orden är svåra ord

  9. #39
    Nybörjare silverflods avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    täby, , Sweden.
    Inlägg
    15

    Standard

    Skivan har fyra bra spår: Elefanter, en tung början, gillar soundet. Columbus, kanske lite överskattad, jag gillar inte att han sjunger om Stockholm och "back in 93" och allt det där. Sömnen, är nog bästa spåret. Väldigt fin. Ensammast i Sverige, låter som en The Cure-låt. Bra!

    Resten är rätt kasst. Snäppet bättre än Vapen & Ammunition och Du & Jag Döden i alla fall.
    riksdagsman, oh, riksdagsman. vad åt du väl idag?

  10. #40
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    skivan har bara elva bra låtar: elefanter, berlin, ingenting, vid din sida, columbus, sömnen, vy från ett luftslott, våga vara rädd, lsd, någon?, generation ex, ensammast i sverige
    meningslösa, menigslöösa

  11. #41
    Smygare ReligösAutist.s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Kalmar, Sweden.
    Inlägg
    4

    Standard

    Innan albumet kom var jag väldigt nere. Jag behövde kent som kunde trösta mig in i de sista höstnätterna. Jag har alltid tyckt att kent varit helt underbara. Du Och Jag Döden betydde mer än vad det mesta gör för mig. Ett sådant album klassar man bara inte över. Hursomhelst hade jag ändå tröttnat på all musik. Om jag någonsin lyssnade på musik så var det kent, men även det var väldigt sällan. Jag ville tillbaks till en iskall vinter med kent i öronen varje morgon påväg till skolan. När jag åkte hem eller var ute och sprang. Jag hoppades verkligen det nya albumet skulle bli något mäktigt, och förväntningarna höjdes ytterligare när jag någonstans läste att kent själva hade sagt, "Och det är såklart det bästa vi gjort".

    Albumet visade sig vara bra, men inte så bra jag hoppats på. Jag lär mig uppskatta det mer och mer, men tror inte det kommer klassa över Du Och Jag Döden, som enligt mig är kents bästa album. =)
    Senast redigerat av ReligösAutist. den 2007-11-06 klockan 00:40.
    "Finns det någon annan som tänker som jag."

  12. #42
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard Precis

    Citat Ursprungligen postat av ReligösAutist. Visa inlägg
    Albumet visade sig vara bra, men inte så bra jag hoppats på. Jag lär mig uppskatta det mer och mer, men tror inte det kommer klassa över Du Och Jag Döden, som enligt mig är kents bästa album. =)
    Jag förstår exakt vad du menar.

  13. #43
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    skivan har bara elva bra låtar: elefanter, berlin, ingenting, vid din sida, columbus, sömnen, vy från ett luftslott, våga vara rädd, lsd, någon?, generation ex, ensammast i sverige
    Nu var du allt rolig!
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  14. #44
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    skivan har bara elva bra låtar: elefanter, berlin, ingenting, vid din sida, columbus, sömnen, vy från ett luftslott, våga vara rädd, lsd, någon?, generation ex, ensammast i sverige
    Humh, ja... ser väl ganska bra ut. Men vänta nu liTE DET DÄR ÄR JU ALLA LÅTARNA!


    Gillade inte TTS i början, men jag säger bara: den växer som bara fan.

  15. #45
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    "TTS" = Überkvalité!

    Har inte hört en så perfekt skiva sedan

    Embrace "This New Day"
    Coldplay "X&Y"
    Keane "Under The Iron Sea"

    Samt en viss "D&JD" såklart!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •