KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Überkoll är betydligt bättre att ha.
Framförallt på bra musik.
Som Kents t.ex.
Hetaste låtarna just nu :
Sömnen
Vy från ett luftslott
Den kombinationen kan inte bli bättre.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Jeg synes TTS er utrolig bra, det er bare et spor jeg ikke liker så godt enda og det er Sömnen. De jeg liker aller best nå er Elefanter, Generation Ex og Ensammast i Sverige!
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Har bara lyssnat igenom plattan en gång.....och den känns svajig. Lite frågande till den synthiga slagsidan...
Men, men flera låtar kommer garanterat att lyfta live.
Jag är helt såld. En viss tveksamhet föddes när jag hörde skvallret om "tunga synthtoner" etc. Men ärligt talat så är det riktigt jävla bra och jag får inte nog. För er som känner en besvikelse: Lyssna igen, igen och IGEN. Jag lovar att ni kommer att ändra er.
19 dagar kvar.
Den växer och växer hela tiden för mig just nu. Låtarna jag ogillade har blivit svinbra nu. Fan vilket otroligt jämn platta det är egentligen . Idag har jag till exempel gått runt med "Generation ex" på hjärnan hela tiden. Var tvungen att lyssna av mig den till slut.
Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...
Dom små, små orden är svåra ord
Skivan har fyra bra spår: Elefanter, en tung början, gillar soundet. Columbus, kanske lite överskattad, jag gillar inte att han sjunger om Stockholm och "back in 93" och allt det där. Sömnen, är nog bästa spåret. Väldigt fin. Ensammast i Sverige, låter som en The Cure-låt. Bra!
Resten är rätt kasst. Snäppet bättre än Vapen & Ammunition och Du & Jag Döden i alla fall.
riksdagsman, oh, riksdagsman. vad åt du väl idag?
skivan har bara elva bra låtar: elefanter, berlin, ingenting, vid din sida, columbus, sömnen, vy från ett luftslott, våga vara rädd, lsd, någon?, generation ex, ensammast i sverige
meningslösa, menigslöösa
Innan albumet kom var jag väldigt nere. Jag behövde kent som kunde trösta mig in i de sista höstnätterna. Jag har alltid tyckt att kent varit helt underbara. Du Och Jag Döden betydde mer än vad det mesta gör för mig. Ett sådant album klassar man bara inte över. Hursomhelst hade jag ändå tröttnat på all musik. Om jag någonsin lyssnade på musik så var det kent, men även det var väldigt sällan. Jag ville tillbaks till en iskall vinter med kent i öronen varje morgon påväg till skolan. När jag åkte hem eller var ute och sprang. Jag hoppades verkligen det nya albumet skulle bli något mäktigt, och förväntningarna höjdes ytterligare när jag någonstans läste att kent själva hade sagt, "Och det är såklart det bästa vi gjort".
Albumet visade sig vara bra, men inte så bra jag hoppats på. Jag lär mig uppskatta det mer och mer, men tror inte det kommer klassa över Du Och Jag Döden, som enligt mig är kents bästa album. =)
Senast redigerat av ReligösAutist. den 2007-11-06 klockan 00:40.
"Finns det någon annan som tänker som jag."
"TTS" = Überkvalité!
Har inte hört en så perfekt skiva sedan
Embrace "This New Day"
Coldplay "X&Y"
Keane "Under The Iron Sea"
Samt en viss "D&JD" såklart!