Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 29

Ämne: Pianonoter?

  1. #1

    Standard Pianonoter?

    För oss som inte lirar gitarr, och vill spela lite Kent, finns det ingen som kan ta ut noter till någon låt. Jag är speciellt sugen på OWC och Rosor & Palmblad, men vad som helst duger.
    Tack på förhand.
    凍てつく夜明けの 乾いた真昼の
    震える闇夜の 果てを見に行こう

  2. #2
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

  3. #3
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Uhm, ackord på gitarr är samma ackord på piano..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  4. #4
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    men det kanske är ett speceillt spel i vissa piano låter, som tabulatur är på gitarr.

  5. #5

    Standard

    Exakt, jag är inte speciellt duktig på piano, och att ta ut låtar med bara ackorden klarar jag då inte av. ^^
    凍てつく夜明けの 乾いた真昼の
    震える闇夜の 果てを見に行こう

  6. #6
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Till skillnad från gitarr kan du endast spela slingor på ett sätt på piano, så de mesta går att plocka ut själv fårn minnet, och om de är lite för advancerat kan man bara sätta sej me sin iPod framför pianot och ta ut del för del, så brukar ja göra och de har gått überbra =)
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  7. #7
    Medlem aprilkillens avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    383

    Standard

    Det finns noter till "Elever" på den här sidan: www.geocities.com/aprilkillen/kent
    Inte så mycket att komma med kanske. Men alltid något.

  8. #8
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aprilkillen Visa inlägg
    Det finns noter till "Elever" på den här sidan: www.geocities.com/aprilkillen/kent
    Inte så mycket att komma med kanske. Men alltid något.
    ska det komma upp nya tabs där eller? det har vart samma rätt länge(inget negativt) och de är bra!

  9. #9

    Standard

    att få noter utprintade på fina notlinjer vore smidigt, men de e nog lite väl lyxigt begärt...men har man ackorden går det nog OK att spela på gehör.

  10. #10
    Medlem aprilkillens avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    383

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    ska det komma upp nya tabs där eller? det har vart samma rätt länge(inget negativt) och de är bra!
    Nej, det blir nog inga fler. Jag tycker inte det är så kul att plocka ut låtar, men om nån annan gör det så kan jag kanske lägga upp där... om jag kommer ihåg lösenordet :P

  11. #11
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aprilkillen Visa inlägg
    Nej, det blir nog inga fler. Jag tycker inte det är så kul att plocka ut låtar, men om nån annan gör det så kan jag kanske lägga upp där... om jag kommer ihåg lösenordet :P
    okej:P..............

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Saaarah Visa inlägg
    att få noter utprintade på fina notlinjer vore smidigt, men de e nog lite väl lyxigt begärt...men har man ackorden går det nog OK att spela på gehör.
    jo det kan ju vaa för mycket begärt^^
    men det finns en del program som gör det enkelt, såsom midinote composer. För övrigt om de som skillade kan producera midi-filer kan jag fixa noter från dem.
    凍てつく夜明けの 乾いた真昼の
    震える闇夜の 果てを見に行こう

  13. #13
    Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg, Malmö, Skanör
    Inlägg
    295

    Standard

    Du kan få noter på de flesta om du går in på ultimate-guitar och använder dig av de som det står "Guitar tab" på. Det kräver dock att ha du har Guitar tab-programmet. Tanka det och du kommer få se noter helt enkelt... Vet dock inte hur många kent-låtar som är i det formatet på UG.
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

  14. #14
    Medlem tdr 20o0s avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    i skogen, , Finland.
    Inlägg
    261

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    Du kan få noter på de flesta om du går in på ultimate-guitar och använder dig av de som det står "Guitar tab" på. Det kräver dock att ha du har Guitar tab-programmet. Tanka det och du kommer få se noter helt enkelt... Vet dock inte hur många kent-låtar som är i det formatet på UG.
    guitar pro heter det. men det finns ett som heter powertab också och det är gratis
    Tjo va de va livat i holken i lördags...

  15. #15

    Standard

    well... problemet är ju att tabsen inte exakt skriver av varken takten eller noternas längd, utan det är helt upp till en själv att "känna" låten. well jag har snart fixat ett notpapper på 747 ^^
    凍てつく夜明けの 乾いた真昼の
    震える闇夜の 果てを見に行こう

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •