Ämne: Bilder AV forumare

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    du har jättebra linjer och det förvånar mig att du inte använder mörker/ljus mer för det skulle göra en enorm förbättring om du hade större skillnad mellan det mörka och det ljusa.
    Eller så är det bara rätt snabba skisser?

Min favorit av alla är huvudet bakifrån där du jobbat jättebra på jackan och sen lämnar du håret med några få linjer, som om du bara lämnat håret?
    Fast den gillar jag bäst.
    hmm,, tack så mycket vad menar du med mörker/ljus..? helt enkelt större kontraster, och typ strunta i att lägga massa streck som fade...'ar..? om jag gjorde 100 liknande gubbar, hade du nog sett dessa "streck-fade-skuggor" som en röd tråd. jag tycker att höga kontraster passar bättre på enklare , inte så plottriga , teckningar... och dessa är ju rätt detaljerade.
    och njae,, detta är inga snabbskisser. de lite mer hardcore har jag lagt uppemot 2 timmar på.. typ.

.. och ja, den med jackan.. kameran gör att det ser sämre ut. där har jag dragit strecken väldigt tätt och jämnt.. här ser den ju lite.. vit-prickig ut. och håret lämnade jag ja.. skulle bli för mycket om det blev mörkt hår..

..man kan säga att jag vill få det så flerfärgat som möjligt med hjälp av en enda sorts penna..
    meningslösa, menigslöösa

Adam K.
    Guest

Standard

Sjukt snyggt NewBorn!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Sjukt snyggt NewBorn!
    Precis! jag gillar mer kontraster, så blir det inte så platt. Men jag gillar dina linjer bäst. Det är säkert så att kvalitén inte blir lika bra som i verkligheten, sen ska du bara göra precis som du vill och helt ignorera vad alla säger om du tycker att du redan gör som du vill.
    tack tack ados!

hmmm.. jaa, jag ska inte säga att jag har sett många, men det känns som det är lite mer unikt så som jag gör.. lite roligare också , gillar pill : ) heh.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Precis! jag gillar mer kontraster, så blir det inte så platt. Men jag gillar dina linjer bäst. Det är säkert så att kvalitén inte blir lika bra som i verkligheten, sen ska du bara göra precis som du vill och helt ignorera vad alla säger om du tycker att du redan gör som du vill.
    Han använder sig av det på sina ställen, jag är så jävla trött på alla försök att rita så likt verkligheten som möjligt, det finns ingen anledning, vill man ha det verkligt finns det en fantastisk liten manick kallad kamera man kan använda sig av. Denna var den snyggaste jag sett..
    Senast redigerat av Gustaf-747 den 2010-08-05 klockan 04:59.

Adam K.
    Guest

Standard

Behöver lite hjälp med kameran. Har Nikon D60.

Man kan ju (som på de flesta kamerar) välja bland olika fotograferingslägen; singel, serie och självutlösare, för att nämna ett par.

Problemet är dock att när jag valt självutlösare och tar en bild i det läget, tror kameran att jag inte längre vill hålla på med självutlösare och istället går den tillbaka till serieläget. Går det att ställa in så att den stannar kvar på ett visst läge? Hur är det med andra kameror? Era kameror?

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Man kan ju (som på de flesta kamerar) välja bland olika fotograferingslägen; singel, serie och självutlösare, för att nämna ett par.

Problemet är dock att när jag valt självutlösare och tar en bild i det läget, tror kameran att jag inte längre vill hålla på med självutlösare och istället går den tillbaka till serieläget. Går det att ställa in så att den stannar kvar på ett visst läge? Hur är det med andra kameror? Era kameror?
    Har också D60. Min gör också så, men jag har aldrig sett det som ett problem så jag vet inte hur man ställer in så att den ligger kvar. Självutlösaren har ju en knapp direkt på kameran så det är ju enkelt att bara trycka in den varje gång man ska ta flera självutlösta bilder efter varandra.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Riktigt snygga bilder Newborn, jag älskar att dom är så detaljerade och livfulla, dom påminner mycket om verk av en snubbe jag gillar som gör lite psykadelisk konst fast det verkar ändå verkligen som du har en personlig stil.

Fortsätt med detta. Finns du på deviantart?
    Sláinte Mhath!

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Har också D60. Min gör också så, men jag har aldrig sett det som ett problem så jag vet inte hur man ställer in så att den ligger kvar. Självutlösaren har ju en knapp direkt på kameran så det är ju enkelt att bara trycka in den varje gång man ska ta flera självutlösta bilder efter varandra.
    På den knappen har jag ISO, men det är ju faktiskt inget som hindrar mig att programmera om den för dessa tillfällen. Tack för det indirekta tipset! : D

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Sony a300 här. Nope. Väljer jag självutlösare så är det självutlösare. Måste ju vara någon bugg som säkert kan lösas med en uppdatering.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    May 2007

Standard

Riktigt snygga bilder Newborn, jag älskar att dom är så detaljerade och livfulla, dom påminner mycket om verk av en snubbe jag gillar som gör lite psykadelisk konst fast det verkar ändå verkligen som du har en personlig stil.

Fortsätt med detta. Finns du på deviantart?
    taskar taskar. hm, nae... vad är det..? : ) låter intressant.
    meningslösa, menigslöösa

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    taskar taskar. hm, nae... vad är det..? : ) låter intressant.
    Bra sida att slänga upp allt från konst och fanart till foto. http://www.deviantart.com/
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Bra sida att slänga upp allt från konst och fanart till foto. http://www.deviantart.com/
    gick inte en sekund innan jag var medlem där.. så nu är det bara o börja.. vart hittar jag dig?
    meningslösa, menigslöösa

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    gick inte en sekund innan jag var medlem där.. så nu är det bara o börja.. vart hittar jag dig?
    oh jag är inte med där, följer bara andra.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

the suburbs:

Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2007

Standard

..markus blev lite tråkig.. hade nog lite slut på idéer eftersom jag gjorde honom direkt efter martin..
    meningslösa, menigslöösa

Sidan 397 av 490 FörstaFörsta ... 297347387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407447 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •