Sidan 6 av 490 FörstaFörsta 1234567891011121314151656106 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 7337

Ämne: Bilder AV forumare

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av DMJN Visa inlägg
    Vem sa att man måste ge värsta recensioner för några bilder, är dom bra eller inte, det kan räcka för vissa. Jag själv tycker att det var kanske bra fantasi men inte så bra tagna, utan så kallade snapshotbilder (skjuta-från-höften-bilder) Man ska helst alltid köra med manuella inställningar när man ska fota, gillar inte dagens digitala kompaktkameror, men ibland kan man få till det.

Jag lägger även en bild som jag lyckades bra enligt mig.
    Jag höll på i en timma för att få en bra bild med kamera som är köpt på ica-maxi för 600kr.
    Mina andra bilder har jag på papper, jag ska kanske skaffa scanner nån dag för att visa upp dom.
    Här lägger folk ut bilder för att de som kollar på dem ska tycka att de är fina. Detta är inte bildkritikavdelningen på fotosidan.se. Jag har inget emot kritik, så länge den är konstruktiv. Att man inte gillar en bild och inte har något bra att säga så får man hålla masken.
    Kvalitet på bilderna (beroende på ljus, utrustning, bildbehandling mm) varierar brett, men en bra bild kan vara tagen med en mobil och en dålig med en Hasselblad. Allt beror på vad bilden kommunicerar till mottagaren.

Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    Här lägger folk ut bilder för att de som kollar på dem ska tycka att de är fina. Detta är inte bildkritikavdelningen på fotosidan.se. Jag har inget emot kritik, så länge den är konstruktiv. Att man inte gillar en bild och inte har något bra att säga så får man hålla masken.
    Kvalitet på bilderna (beroende på ljus, utrustning, bildbehandling mm) varierar brett, men en bra bild kan vara tagen med en mobil och en dålig med en Hasselblad. Allt beror på vad bilden kommunicerar till mottagaren.
    Idioterna som söker till idol vill väl inte heller ha kritik, men dom kan fan inte sjunga för det.
    Och jag tycker man får kommentera hur man vill. Det här är ett forum, hallå? Vill man inte ha kritik på sina foton, skit i o lägga upp dom då.
    Så jävla typiskt för det här forumet, varandra ska man berömma med "du är så söt", "åh vad fint", "jättebra" osv.. men kent, som vi är här för, dom kan man klaga sönder i evigheter.

Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av rose_noire Visa inlägg
    JA. man kan göra som man vill. men vad menar man när man säger inget foto som var riktigt bra egentligen? jag undrar om man pratar om kvalitet eller ens åsikt.
    man kan väl inte utgå ifrån nån annan än sig själv???
    och jag har förklartat vad jag menade om du läser bak i tråden.

här är fler foton, o det är inte forumaren i inlägget som tagit fotot (antar att man måste vara äldre än 15 för att referera till den)
    Senast redigerat av 016 den 2007-09-13 klockan 10:01.

Medlem Pierrens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Ja det kan du väl få tycka, men man behöver väl inte komma med världens utlägg alla gånger? Det var inte meningen o göra någon upprörd, och jag tror inte personen det handlade om från början tog det så, då borde man säga till.

Dina bilder var väl av blandat kvalité, vissa ser lite "semester" ut om du förstår hur jag menar. Behandlar du dina bilder mycket i ps efter? Jag gillade fotot på det gamla trasiga huset/stugan, likaså landskapsbilden med dimman, och vattendraget.. dom berättade något till skillnad från ex godispåsen och innebandyträningarna. Sånna bilder fyller ett annat syfte, o eftersom jag inte känner dig, eller nån på bilden, och inte alls är intresserad av innebandy (eller bollsprter över huvud taget) så är de bilderna noll för mig.

Men om foton är dåliga eller ej kan ju diskuteras, det handlar ju inte om hurvida du kan rikta en kamera mot ditt objekt, för det klarar vem som helst. Är syftet med bilden o berätta för mormor hur det var på träningen så är ju bilden perfekt! Mormor skiter nog i skärpa o ljussättning osv..

Vad det gäller min bilddagbok så försöker jag göra en bra avvägning i bilderna.
    Dels "konstnärliga" bilder som jag tycker är fina och gärna vill ha kritik på. Men också vardagliga bilder som dagboksbilder för att få folk att vilja kolla min dagbok. Tråkigt om man bara har det ena eller andra.

Vad det gäller kvalitén på bilderna så ska jag inte säga att jag är ett proffs direkt. Har haft systemkamera sedan i början på sommaren och har börjat lära mig den på riktigt nu. Är relativt duktig på photoshop och regiderar alla bilder jag fotar mer eller mindre i photoshop.
    Senast redigerat av Pierren den 2007-09-13 klockan 17:57.
    du, du, du gör mig hel

Bilddagboken

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Saken är den att om man tänker längre än näsan räcker, så förstår man att på fem timmar hinner man inte mäta ljus, ställa upp stativet, finjustera fokusen och ta hundra foton, för att sedan välja ett av dem; och det på varje tema..

Idén med fotomaraton är snarare idéerna och fantasin som räknas..

Här är några bilder från min fotosida på fotosidan.se
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=86960
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

jag var lite uttråkad så jag fick en briljant idé att pilla lite med en dagsfärsk bild. :P

http://flickanmedtvnerver.deviantart...-star-64980197
    When you can live forever, what do you live for?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

sååå mysigt
    tack ...

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

och det vore najs att se en större bild av lisa misekovsky
    Det finns en lite större i bilddagboken hehe

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2005

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    jag var lite uttråkad så jag fick en briljant idé att pilla lite med en dagsfärsk bild. :P

http://flickanmedtvnerver.deviantart...-star-64980197
    Hur cool som helst!
    Vad duktig du är!
    mimmi heter jag tralalalala

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

den där bilden är jättefin, amanda !!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentad Visa inlägg
    den där bilden är jättefin, amanda !!
    tycker du :O tack

Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Ja... Lägger upp den i brist på annat att göra.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mimmi77 Visa inlägg
    Hur cool som helst!
    Vad duktig du är!

Tack så jättemycket

Sidan 6 av 490 FörstaFörsta 1234567891011121314151656106 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •