Jag såg inte alldeles tydligt p.g.a. var jag stod, men jag tror att han bytte till något annat instrument i ett skede.
För övrigt var det en mycket bra konsert. Det tog ett tag innan de kom igång, men sedan gick två timmar av bara farten Jag skulle ha kunna hört mycket mer! Lite blev jag nog å sakna Chans och 400 slag, men annars kom typ hälften av alla sånger som jag hade på min lista x)
Stämningen var på topp när de spelade Revolt III, 747, Berg & Dalvana, Columbus och Musik non stop, enligt mig i alla fall
Ganska uppenbart vilket album jag diggar bäst
En elakhet som blir den ultimata komplimangen
Det var förresten första gången jag såg kent live, och jag kommer nog att gå igen! Man blir nästan liksom biten. Det är som en drog, en himmelsk drog vinterdrog, hehe...
Underbart att de spelade Vy från ett luftslott! Jag tycker bara mer och mer om den hela tiden.
En elakhet som blir den ultimata komplimangen
bra & bra, men hyfsade: http://www.annosuperstar.com/foto/
Lägg gärna upp nåt klipp på youtube om ni har.
* Bovin ha fått en mer central plats men jag tycker ändå han får för lite utrymme ljudmässigt. Syntharna drunknar ibland, sådom får gärna vrida upp volymen där. Visa låtar från nya plattanspelas med mer gitarrer live (typ Ingenting) medan andra äldre låtar fått syntar istället för gitarrer (Musik non stop introt spelades exemelvis på synth istället för gitarr)
*Industriell version av Kungen är död är väl att ta i, det är en sampling som intro och outro och gitarrerna spelas lite annorlunda (samma version som på Pumpehuset i Köpenhamn). Väldigt bra.
* Bovin spelar gitarr ibland men annars inget direkt annorlunda.
* Inget mastodont intro som de haft förut men ljuset släcks, det börjar dåna i bakgrunden och ljuset sparkar igång.
Jag testade i merchandise-forumet, men ingen där verkade veta, så jag testar här.
Fanns det möjlighet att handla efter konserten?? VILL verkligen ha posters, men kan ju inte stå och hoppa omkring med ett rör i famnen...
Nånting måste undgått min blick
Åtminstone i Helsingfors kunde man handla efter konserten också. Denna gång köpte jag ingenting och nu ångrar jag mig..:-(
Såg Kent igår kväll och dom var toppen! Hoppas nu bara att dom kommer att turnera oftare.. Men stämningen var bra och är fortfarande.. trots att det är November och grått och kallt där ute.. Tusen tack Kent!
det var självklart grymt! Stog länst fram precis framför sami. Det kändes verkligen intimt, man kunde nästan sträcka ut handen och röra vid dem. Lokalen kändes lite som en konferensanläggning och var lite tråkig och låtlistan var ganska långt från mina önskemål, men det gjorde inte så mycket. Bäst var MIDVH och LSD, någon? och jag vart helt lyrisk när dom spelade nihilisten. Förövrigt så var jag riktigt imponerad av jocke som knappt sjöng fel alls, kanske max 4 gånger eller nåt :P
Träffade lite trevligt folk längst fram i kön och försökte starta allsång. Verkligen värt resan från sthlm
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
Ja, vad kan man säga =)? Helt fantastiskt! Finner inga ord som beskriver hur jävla bra det var. Lysande start med "Vy Från Ett Luftslott" och underbart avslut med två av mina (och MÅNGA andras) favoriter: "747" och "Mannen i Den Vita Hatten (16 År Senare)".
Något som var, för mig, helt oväntat men som kom som en fantastisk överraskning var att de spelade "Nihilisten". Det var ett mycket bra val, tycker jag. Hela listan var iofs helt klockren =). Jag bara ÖNSKAR att jag hade biljett till minst en spelning till.. Men icke. Får hålla ögon och öron öppna för biljettsläppet till spelningarna i feb/mars ist =).
Tack kent!
Var helt underbart! Precis hur underbart det var kan läsas på; http://kevlarjeans.blogspot.com/ ;-)
"Min värld" är som gjord för att spelas live!
Det var ytterligare en annan vers i Mannen med den vita hatten. Kommer tyvärr bara ihåg lösa fraser som "Jag trodde jag hade makt", "jag tänkte att det enklaste vore att ta sitt liv men..." Någon som snappat upp den versen?
Du tänker inte på den versen som han sjöng även förra året?
Jag hatar sångerna jag skrivit
Jag hatar allt jag nånsin sagt
Och jag hatar den jag blivit
När jag trott att jag haft makt
Jag hatar klyschorna jag spridit
På sång & dans & sprit
Man kanske borde ta sitt liv nu
Men jag trivs ju så bra i min svit