Ni som var där får mer än gärna skriva hur det var.
Var kent tighta och taggade, bra stämning?
Bilder är även det mycket välkommet!
Ni som var där får mer än gärna skriva hur det var.
Var kent tighta och taggade, bra stämning?
Bilder är även det mycket välkommet!
Har en recension, låt för låt, på min blogg:
http://midvh.blogspot.com/
Välkommen att läsa.
Inget om setlisten i den här tråden tack.
//sofia747
Senast redigerat av sofia747 den 2007-11-05 klockan 09:01.
Var det nya extra-verser på Mannen i den vita hatten?
Nej, det var gamla. Den med
"Så du tog min hand i vimlet, och sa "älskling, allt är skit"
Och mitt cyniska hjärta flimrar när mitt livs kärlek drar sin kniv
Du sa "vi följs väl åt till himlen, men gör det bästa av vår tid?"
Och jag hör klockorna som ringer
För världens äldsta raggningsreplik
Du sa "älskling, vi ska alla en gång dö..""
tråkigt att inte "våga vara rädd" spelades... en av mina absoluta favoriter från nya skivan. hoppas verkligen dom kör den i gbg
lite onödigt vetande är att det redan finns minst 2 bloggar som namngivit sig MIDVH ;-) keep up the good work!
Senast redigerat av Enzymer den 2007-11-04 klockan 23:52.
Malcolm lyckades väldigt bra med att beskriva spelningen i sin blog. Kände i stort sett likadant.
Inte för att någon som inte vill spoila sin spelning lär snoka i den här tråden, men jag gömmer texten för säkerhets skull.
It's like we weren't made for this world
though I wouldn't really want to meet someone who was
Måste bara säga att det var en välskriven recension Malcolm! Det är bra mycket roligare att läsa en fan-recension än något som är skrivet av aftonbladets utsände.
Nu längtar jag mer än mest tills JAG får se detta underbara band igen
Våga!, vinna!, vilja!, veta!, vänskap?, verklighet?, vekna
Hoppas dom jobbar mer på spellistan!
Saknar Klåparen, en timme en minut, stenbrott, owc.... sen skulle jag vara nöjd
Och så odlar jag min rädsla, jag sår ständigt nya frön, i mitt växthus är jag säker, där växer avund klar och grön
Spelningen var väldigt lyckad. Håller med AB:s Markus Larsson om att Kent hittat tillbaka till sin forna intensitet på scenen. Eller så är de helt enkelt som bäst i mindre, intimare lokaler. Hursomhelst, så märktes det att killarna var fruktansvärt spelsugna! Jocke höll på med sina gamla manér, spelade bröstkorg och jagade arga bin runtomkring sig. Som vi har längtat!
Och framförallt framfördes låtarna på ett oerhört tight, svettigt sätt som jag ärligt talat inte upplevt på ett tag. De nya låtarna funkade grymt bra live, PLUS att hela showen med ljussättning, bildskärmar mm. var oerhört snyggt. Och så spelade de Nihilisten...
Det här var min 17:e Kent-spelning. Och den här premiären hamnar tamejfan på min topp5 lista.
Det hade jag faktiskt inte väntat mig.
Tack, Kent. Vi ses i Stockholm.
\"Vaan itseni tähden minä tämän kirjoitan\"
- Sinuhe
4/11 i Helsingfors var en fantastisk kväll! Inledningsvis lite överladdat skakigt men jävlar vad dom hittade formen sen! Hela koserten lyfte ordentligt med Kungen är Död och sen blev det bara bättr och bättre och bättre... saknade Våga vara rädd men set-listan känndes ändå väldigt bra avvägd. Jublet inför sista extranummret lät som de skulle lyfta taket på Kulturiitalo. Avslutning en med 747 och MIDVH var så sanslöst sjukt bra så det var galet! Tack som fan för en sjukt bra konsert!
Det var underbart <3.
Whatever you do now, the world still turns.
uh? ok so i posted the set list for the gig - and my post got deleted?
hey sorry to post in this thread... or in this forum.
generally such things are of interest to other fans... and get posted on forums just because of that.
but i guess not then.
AND i find it especially weird that a list posted by me gets deleted wheras when someone else re-posts it later anyway (see above) - and then it's ok?
ok...
bye-bye everyone
and have a nice day....
Senast redigerat av 2 late den 2007-11-05 klockan 14:11.
and by the way, it especially weird to me that someone here deleted my WHOLE post, not just the set list part of it:
because i also posted a link to photos BECAUSE someone in the beginning of the thread was especially ASKING for photos, ok?
but i guess photos are unwanted/forbidden here too, right?
well i surely won't bother re-posting any other photo links from other two nights tonight/tomorrow.
:ROLL:
Lite intressanta funderingar:
*Hur var låtarna arrangerade denna gång? Var det precis som vanligt eller var det väldigt mycket mer elekroniska inslag än vanligt, Bovin skulle ju få mycket mer att göra än vanligtvis.
*Var det den industriella versionen av Kungen Är Död som spelades?
*Fick fler låtar samma behandling, att göras om en del det vill säga?
*Spelade Kentarna samma instrument som de brukar eller spelade de något annorlunda någon gång, typ att Martin tar en paus från basen och spelar lite synth?
*Var det något särskilt intro/öppningssekvens?
Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...
Dom små, små orden är svåra ord
Bra bilder, någon?