äh prylar är ju kul att ha
men jag skulle aldrig gå och köpa splitter nya prylar
sen tillverkas ju inte många av de prylarna jag vill ha nya nu heller
marshall drivemaster till exempel
slutade väl göras för 11 år sen eller nåt sånt
har köpt 2 till distpedaler nu
en sån här--> http://cgi.ebay.com/MXR-Distortion-I...QQcmdZViewItem
och en ibanez sd-9
trist att bassynth-pedalen jag ville köpa aldrig kom
får leta upp en likadan sen istället
just dom ljusare tonerna, hammer on/pull of grejjerna... låter distinkt bara tele typ..telecaster genom nån rörstärkare, förslagsvis fender... med lite extra mellanregister. har en tele själv och har skruvat in så gott som identiskt ljud utan några ytterligare effekter. sen spelar dom ju inte:
B|---5--4--5--
utan:
e|--0----0------
B|----4---------
vilket förmodligen bidrar...
Nån som kan svara på hur Sami får till sina "gnälliga" gitarrljud i t.ex. Stoppa mig juni (5:46), Berg- och dalvana(3:40), MIDVH(5:33).
Man har ju sett när han har spelat live att han riktigt sliter och rycker våldsamt i stängarna och bender en hel del. Men jag undrar hur mycket av det som är spelstil och hur mycket av det som är en bra dist. Har fått för mig att han använder mycket kompressor för att det ska låta bra trots att han måste komma emot "fel" strängar hela tiden.
Jag spelar själv med Les Paul standard på en Laney VC-50 med OD-3 overdrive. Inte för att man vill vara nån copycat men det vore kul att veta.
Jag köpte min när jag var på semester i USA mars 2006. Perfekt att köpa gitarr när man ändå var där!
ingen här som vill köpa en mxr bluebox?
har en sån i nyskick för 650+frakt
kostar 1295 ny i affär
köpte en digitech xp-100 whammy/wah idag
pedal använd av bla korn och NIN
fick den till vettigt pris också
nån här som använt en pitch shifter?
ah volympedal är så gött att använda
man kan koppla ett delay efter och sen liksom dra upp den och slå an nåt och sen trycka ner så anslaget försvinner och det låter som baklängesljud typ
har inte haft en sån på länge men det finns ett volympedal-mode i Xp-100an jag just köpte
ska dock skaffa en sån där stor ernie ball pedal senare tror jag..
lite onödigt just nu iofs för mig
ok, antecknat...
äh Im only here for the coffee liksom
tar man såna här forum på blodigt allvar har man fan fel i huvudet(eller är gay)