irriterande att manual mode har pajjat på min boss PS-2
oljuds-tricket man kunde göra med den var något av det brutalaste jag nånsin hört
man ställde in pitch shiftern på 1 oktav över med feedback ratten högt
sen ställde man den lite lite litegrann skevt och kopplade dist efter
när man slog an en överton så så blev det nåt slags oscillerande i pedalen som efter typ 1 sekund övergick i ett öronbedövande dånande
den finns på bossarea.com
boss ps-2 pitch shifter/delay
jag gillar att använda en volym pedal med ett delay efter och göra såna där "spök-ljud"
verkar förresten som min idiotiska granne verkar fatta att det inte är ok att hon ger flöjt-lektioner kl 10 på morgonen här längre.
har kört en liten offensiv och spelat gitarr svinhögt med förstärkaren ställd direkt mot hennes vägg de senaste gångerna hon gjort så
och det har varit rätt tyst här nu
det är bra att kunna spela gitarr ibland
Senast redigerat av StandInSilence den 2007-12-30 klockan 18:46.
Hahahaha schysst, ja guran är de bästa vapnet...
jag e inte så haj på effekter och sånnt, kan min lilla del... har wah-wah, phaser, dist, tuner, delay, oktav och tremolo... men undra om du kan beskriva dessa lite bättre för mig:
skillnaden på chorus och chorus flange
compressor
pitchen du hade; ps-2 pitch shifter/delay
tack på förhand, rocka sönder grannen xD
Shoppade lite pedaler för ett par veckor sedan.
Boss cs-3 (compressor/sustainer)
Boss rv-3 (delay/reverb) Jonny Greenwood har en likadan!
Nobels TR-X (tremolo)
Har inte hunnit testat dom riktigt än...
Dessutom har jag äntligen lämnat in min marshall shredmaster på lagning som legat trasig nåt år.
Jag shoppade pedal idag. En T-rex Möller (Ö är ett danskt Ö). Har inte hunnit provspela den så mycket men jag gillar att det finns boost-switch på den och att det finns ett mix-reglage så man kan välja hur mycket clean-ljud som ska finnas med. Blir inte så grötigt då. Är det nån här som har nån erfarenhet av T-rex-pedaler?
hur rattar ni in pedalerna till livräddaren?
jag brukar ha kraftigt overdrive med delay men endå lyckas jag inte få in liknande dist som på MCM videon...
Nån som vill veta hur man skapar åska i replokalen?
Gör så här:
Köp en Dist-pedal, spelar ingen roll vilken, jag föredrar boss. Sen ställer du in den på "medeldist", som typ i "Pojken med målet i handen".
Sen köper man en Super Octave: Boss oc-3. Den ställer man in på dist-inställningen (Mode). Sen Ställer man in Direct-levlen på 75% ungefär, sen Octave 1 levlen på max och mode-levlen på max.
Sen slår man på baksidan av halsen så får man ett åskväder/en luftvärnsattack.
Nån som har andra tips för att få "icke-gitarr-ljud" ?
lite effektnytt:
Livräddaren: mycket overdrive + delay
Sundance kid: vrid på så mycket chorus så att det börjar låta som tremolo nästan+dist.
Vy från ett luftslott: dist+delay+chorus
400 slag: tremolo+dist+delay
Berlin: lätt med delay.