Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 72

Ämne: Halmstad 21/2

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Emobraten Visa inlägg
    Det finns inga läktare där eller så?
    Det finns läktare, men jag tror inte publiken får vara där. Det var väl bara ståplats, så då får vi nog hålla oss på golvet.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Detfinns läktare och jag är säker på att man kan sitta där. Alla biljetter/platser är onumrerade så det är som på inrikesflyget: free seating...

Och apropå vägbeskrivning så skrev jag några rader i denna tråd för ett tag sedan.

Välkomna till Halmstad!
    lemon

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av imported_lemón Visa inlägg
    Och apropå vägbeskrivning så skrev jag några rader i denna tråd för ett tag sedan.
    Citat Ursprungligen postat av imported_lemón Visa inlägg
    Sporthallen ligger nedanför Galgberget och bara ett par hundra meter från Länssjukhuset mellan Norra Infarten, Ridhusgatan, Karlbergsvägen och von Möllersgatan. Alldeles intill finns Nautilus Gym.
    Kommer man på E6 väljer man Norra infarten, kör mot stan och vid andra trafikljuset ser man Sporthallen snett fram till höger.
    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Det är andra avfarten efter den mot eurostop ( om man kommer söderifrån) avfart nr 45!
    Tack!

Norra Infarten, nr 45, två efter Eurostop. Hehe! Har aldrig tagit av där innan, men det fixar sig.
    Jag brukar alltid ta den direkt efter Eurostop då jag ska till Halmstad, men det går nog utmärkt ändå.

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Det finns ju parkeringar bakom hallen mot sjukhuset till, men de är ofta fulla pga nautilus som ligger jämte. Annars kan man nog stå utanför skatteverket ( lite närmare lilla torg). Det är en liten bit att gå från centrum till sporthallen, men ok om det inte regnar. Stå absolut inte vid bibblan, varken gamla eller nya. Då är du på fel sida om nissan... Kolla eniro!
    Jag kollade Eniro, men hittade inte Sporthallen. Hittade dock Galgberget och Sjukhuset, så då vet jag på ett ungefär.
    Det verkar dock ligga lite längre ut från centrum än jag trodde, så jag chansar på att parkera vid Sporthallen istället.

Nåväl, väl mött på torsdag!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

oh, bara timmar kvar nu... Vilken låt tror ni dom börjar med imorgon? insläppet är 18:30, när skall man vara där då? typ 18? vill ju inte hamna långt bak...

Varför känns det som att denna spelningen e den som kommer komma minst folk på? eller iaf, den e inte utsåld arenan e liten och det skrivs inte så mycket på forumet... Men hoppas det kommer mycket folk iaf... (kanske e på fel sida nissan så en del halmstad bor inte kan åka över, finns ett rykte om att det e så i halmstad).

Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av borjeboy Visa inlägg
    oh, bara timmar kvar nu... Vilken låt tror ni dom börjar med imorgon? insläppet är 18:30, när skall man vara där då? typ 18? vill ju inte hamna långt bak...

Varför känns det som att denna spelningen e den som kommer komma minst folk på? eller iaf, den e inte utsåld arenan e liten och det skrivs inte så mycket på forumet... Men hoppas det kommer mycket folk iaf... (kanske e på fel sida nissan så en del halmstad bor inte kan åka över, finns ett rykte om att det e så i halmstad).
    Dom öppnar alltid med Vy från ett luftslott vilket är underbart. Spela roll om det inte är så många...då behöver man inte dela kent med så mkt folk Det med nissan har inget att med det å göra. Vi har inte typ west/east-side här. Här respekterar alla varandra och så ska det vara. Välkomna till Halmstad och njut av Kent. 2009 står nya stora Arena-hallen klart nere vid sannarp och jag är övertygad om att den kommer dra fulla hus sen Kent bör komma tillbaka
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

okej... undrar om dom går på klockan 8... som det står skulle vara grymt om dom gör det och bjuder på en extra lång spelning till typ 23:30 eller nåt sånt...... Just det ett tips, en kompis till mig har åkt på böter i halmstad för att han pissa på allmän plats så se upp med det....

Det som e skönt med att det inte e utsålt e ju att man slipper tälta utanför
    Senast redigerat av borjeboy den 2008-02-20 klockan 19:34.

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

för er som letar med eniro så är det: Iaf så e d den som ligger vid nautilus

Sporthall 30232 HALMSTAD

Medlem Eliiins avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

familjen har gått på kl 8 på alla de andra (iaf jönköping, skövde o trollhättan)
    och så har Kent börjat halv 9

men nån som vet hur man tar sig från "Halmstad österskans" (?) till sporthallen?
    förstog aldrig om nån beskrivit det här ^^
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

Standard

måste veta, ungefär hur länge spelar dom? ;D
    LÄNGTAAAAAR TILL IMORN <3

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av R.Karlsen Visa inlägg
    Det med nissan har inget att med det å göra. Vi har inte typ west/east-side här. Här respekterar alla varandra och så ska det vara.
    Nja, sanning med modifikation. På 50-60-talet (även 70-80) var det definitivt så. Man var inte lika "fin" om man var från öster. ( Jag bodde där när jag var liten så jag FÅR skriva så) Men nu är det väl andra tider.
    I vilket fall som helst VI SES IKVÄLL!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2005

Standard Från Österskans

Citat Ursprungligen postat av Eliiin Visa inlägg
    familjen har gått på kl 8 på alla de andra (iaf jönköping, skövde o trollhättan)
    och så har Kent börjat halv 9

men nån som vet hur man tar sig från "Halmstad österskans" (?) till sporthallen?
    förstog aldrig om nån beskrivit det här ^^
    Sök på Skolgatan, Halmstad på www.eniro.se så får du fram en bild där bussterminal (=Österskans) finns nere till höger och Sporthallen finns i anslutning till Von Möllersgatan uppe i mitten av bilden.

Annars: över Nissan på Brogatan - sväng höger vid McD in på Storgatan och följ den genom Norre Port och fortsätt rakt fram några 100 m på Norra vägen med Norre Katts Park på höger hand - vänster på in Badhusgatan (parkeringar och cykelbana) - genom gång- och cykeltunnel och du har strax Sporthallen på höger sida strax bakom Nautilus (vars skylt syns redan från korsningen Norra vägen/Badhusgatan)

Ah - Hstd är inte så stort - det är inga problem - välkommen!

Och hoppas det blir tryck. Hstdpubliken är generellt sett ganska reserverad... Det tog 15 år för Gyllene att bli accepterade - och de är ändå från stan...

/lemon
    lemon

Standard

8 timmar och 55 minuter kvar, gud jag längtar så jag sprängs ,
    nån kul som ska dit? ;D

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

i´ll be there ^^
    i just can´t get enough

Medlem Eliiins avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

det var.. en bra konsert ^^ riktigt grymma, som alltid

tycker desvärre publiken var rätt lam, iallafall runt mig.
    och när de väl var igång hoppade de i otakt xD jobbigt ^^

och blev rätt förvånad över att det var så lite folk där när man kom dit. kanske berodde på vädret men ändå.
    ^^
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

håller med dig.... jag satt i bilen och väntade tills dom nästan skulle släppa in folk... Sen gick jag in och det stod ju nästan inget folk där nere alls förens typ 20 minuter i 8... dock många på sitt platserna... aja konserten var helt okej... Joakim skämtade lite med sami oxå.... .... Angående hoppandet så tycker jag oxå att det var kasst, och ingen som gungade eller det var engång men inte mer..

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •