Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 52 av 52

Ämne: B-Sidor 00-07

  1. #46
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 400 SLAG! Visa inlägg
    Jo generellt kanske men det finns vissa som sticker ut rejält som Columbus (Krister Linder Remix) som är bättre än originalet! Sjukt mäktig låt!
    Jag håller med, den remixen är nästan bättre än orginallåten

  2. #47

    Standard

    Hellre att dom släpper en samling med b-sidor när dom lägger av istället för nu.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  3. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kent_91 Visa inlägg
    Någon konsert kommer dom aldrig släppa på dvd, dom kommer aldrig tilllåta att någon spelar in en konsert. Du vet väl hur dom står till de? Gissa varför nästan alla deras tv-framträdande är playback... För dom inte litar på tekniker och om dom gör en dålig spelning så måste dom dras med de hela livet, har jag för mig att jocke till och med säger i dokumentären du snackar om. Men en dokumentär till med 25 sekunders klipp från olika konserter är inte omäjligt. Det hoppas vi på
    Jocke berättar i boken som kom för inte så länge sen om en tv-spelning i början avkarriären som katastrofal så då bestämde man sig för aldrig mer!

  4. #49
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Jag var tydligen inte så långt ifrån sanningen i det här inlägget från december förra året. Så vems idé var det med en box nu då? Markus? Va? Va? (skojar)


    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Eller så släpper man en liten box med b-sidor, bonusspår samt alla andra officiella låtar som inte givits ut på album i Sverige:
    Senast redigerat av frippe99 den 2008-10-05 klockan 19:10. Anledning: Kortat ned det onödigt långa citatet.

  5. #50
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Andy_Planck Visa inlägg
    Jocke berättar i boken som kom för inte så länge sen om en tv-spelning i början avkarriären som katastrofal så då bestämde man sig för aldrig mer!
    Jag känner fortfarande att det vore tråkigt om det framöver inte finns några bra filminspelningar av åtminstone några av kent's konserter. Jag kan förstå att man inte vill släppa konsertmaterial nu men jag tycker man borde bevara någon form av rörlig dokumentation av kent som livefenomen för framtiden.

  6. #51
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Jag känner fortfarande att det vore tråkigt om det framöver inte finns några bra filminspelningar av åtminstone några av kent's konserter. Jag kan förstå att man inte vill släppa konsertmaterial nu men jag tycker man borde bevara någon form av rörlig dokumentation av kent som livefenomen för framtiden.
    åh ja, så sant. kan tänka mig att när dom inte spelar längre så vore det underbart om det fanns en dvd man kunde titta på (och inte youtube.........)

  7. #52
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    åh ja, så sant. kan tänka mig att när dom inte spelar längre så vore det underbart om det fanns en dvd man kunde titta på (och inte youtube.........)
    Precis. YouTube har ju en poäng som ett slags historiskt uppslagsverk men formatet och kvaliteten på ljud och bild suger ju. Jag skulle också gärna vilja njuta av kents videos i bra kvalitet på storbild så det vore trevligt om de någon gång framöver gick att köpa alla deras musikvideos på DVD ja. Man kan hoppas.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •