Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 52 av 52

Ämne: Bas

  1. #46
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elefanten Visa inlägg
    atityd är de ända som behövs för bra musik, sen om de spelas på trumpet eller triangel spelar ingen roll, (okej hellst lite musikaliskt kunnande oxå)
    det kan jag inte hålla med om, tycker inte man kan få fram speciellt bra melodier med endast trumpet. Alltså musiken känns inte då.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  2. #47
    Medlem Elefantens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    463

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    det kan jag inte hålla med om, tycker inte man kan få fram speciellt bra melodier med endast trumpet. Alltså musiken känns inte då.
    nahe äre nån som fattade va ja menade?

  3. #48
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elefanten Visa inlägg
    nahe äre nån som fattade va ja menade?
    jag undrar det du...
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  4. #49
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 632

    Standard

    Jag skulle också vilja ha så. Fast jag brukar ta ut basgångarna. Är inte särskilt svåra.. Fast jag har ju spelat bas ett bra tag i försig.. Jag älskar att köra Jones & Giftets låt "Jag har en djävul i mitt skåp", jag och min polare ska göra en cover på den : ) Sen kan jag ju tabsen [sp?] till Gravitation osv. Om du vill kan jag plocka ur basgången till en låt och lägga upp den här..
    The next step for mankind will be the last season in sin


    http://epidemisk.bilddagboken.se


    080207
    080628 <3
    080801

  5. #50
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Apbjarn Visa inlägg
    Jag skulle också vilja ha så. Fast jag brukar ta ut basgångarna. Är inte särskilt svåra.. Fast jag har ju spelat bas ett bra tag i försig.. Jag älskar att köra Jones & Giftets låt "Jag har en djävul i mitt skåp", jag och min polare ska göra en cover på den : ) Sen kan jag ju tabsen [sp?] till Gravitation osv. Om du vill kan jag plocka ur basgången till en låt och lägga upp den här..
    jag har också tänkt på "Jag har en djävul (i mitt skåp)" riktigt skön i början. jag vill gärna att du postar tabs här, tack på förhand.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  6. #51
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    är det en bra idé att köpa en Tanglewood FJB24 bas?

  7. #52
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elefanten Visa inlägg
    versen när songen börjar kör dom samma som introt fasst 66699992224444 varannan gång och refrengen är typ efter "skämt" A:22222222444444446666666611111111 å fortsätter så tills melodin i slutet som ja tror går ungefär A:66644442229999444999922222222
    aj lite ot men sången, fast och refrängen stavas det.


Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •