Grattis Kent!
Kul att ni vann, men ni borde varit nominerade till Guldmicken också.
Nu blickar vi framåt mot Rockbjörnen.
Kan man se när Martin tar emot priset någonstans?
Grattis Kent!
Kul att ni vann, men ni borde varit nominerade till Guldmicken också.
Nu blickar vi framåt mot Rockbjörnen.
Kan man se när Martin tar emot priset någonstans?
tråkigt att ni inte var där, men ändå; grattis!
timo var jättesöt i sin silverkavaj
Såg ni Mando-Björns uppträdande?
Tyckte ungen i bakgrunden var ganska lik grejen med Camela under turnen med Kent
Roos får mycket att göra nu när det ska bäras hem fyra björna också undra om han behöver bärhjälp
Kent konserter: 13
Jag är ett forumtroll!
Jocke jag vill ha din röda jacka!
Det är alltid kul när kent vinner priser, så mina hjärtligaste gratulationer till dem!
Synd att de inte vann mer bara, typ liveakten.
Grattis kent!
Själv tyckte jag det var ganska dålig stil att de inte var där.
Är de inte på Rockbjörnen kommer jag gråta...
Självklart vill jag att de ska öva in kent's bästa turné nu...
Men en kväll kan man offra för att ta emot ett pris och ge ett BRA tal!
Tur att någon som finns rint kent tog emot priset, fast Martin
sa nog årets torraste tack tal.
Tänk om Jag har fel
Jag kan ha fel...
Trots att Jens Lekman inte var på plats igår, så var det ju lätt han som hade det finaste tacktalet. Såg himlars mysigt ut där i den lilla roddbåten.
grattis kent! nu tar ni alla rockbjörnar också
Det stod lite om Kent i dagens SvD angående P3 Guld.
Kentrelaterade bitar i urval:
"Om fredagens gala på Lorensbergsteatern i Göteborg bjöd på någon överraskning var det att varken Salem Al Fakir, Kent eller Säkert dominerade. Salem Al Fakir tog hem fyra Grammisar häromveckan men blev utan pris i Göteborg."
"Lyssnarnas röster blev något av en repris av förra veckans Grammisutdelning. Kents trogna fans visade åter att de står enade bakom idolerna, som precis som på grammisgalan utsågs till årets grupp."
Hela artikeln.
Alltid ska Kents trogna fans betonas? Vissa "vanliga människor" kanske röstar på Kent för att de gillar skivan?
Tycker du det är konstigt att kents fanskara omnämns? Tror du att det är en slump att de vinner priser när det är fansen som får rösta? Eller kanske att de enda som röstar är randomsvenskar som köpte senaste skivan och tyckte den var sjyst?
För man märkar ju inte av en viss enighet inom kentskaran