"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Visste ni att "State of grace" är en av de mest underskattade 90-tals filmer? (Det handlar om violence, betrayal and blood vad förekommer i låten.)
Jag tror att kent känner sig lika undeskattat.
Då tycker jag dina allmängiltiga kulturella kunskaper är jävligt ytliga. Vetskapen om att en välkänd person är tillsammans med en annan välkänd person är ganska ytligt skvaller och hör för mig inte ihop med det man verkligen kallar allmänbildning... Dessutom har det ingenting med texten att göra. Man behöver inte veta att någon är tillsammans med någon annan. DÅ skulle jag skratta åt jockes texter. Då skulle jag lika bra kunna läsa SE&HÖR.
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Jo, det är ju det jag menar, dessa kunskaper är väldigt ytliga men även allmänna. Om man är det aningen insatt(är man inte det är det sjukt lätt att bli det idag, med wikipedia, google och allt vad det heter).
Har man n å g o r l u n d a intresse för film vet man vem Sean Penn är och vad han gjort och står för. Har man ytterliggare kunskaper känner man till hans fru. Främst för hennes egna insatser, men med en viss slutledningsförmåga kan man komma fram till att de är relaterade på något vis när båda har samma ganska ovanliga efternamn.
Deras förhållande i sig är rätt ointressant, men det faktum att någon är ihop med en av världens större och mest skärpta skådespelare borde väl leda till NÅGON slusats(eller antagande)?
Du får gärna kalla det skvaller, jag kallar det att man uppskattar att hon har något innan för pannbenet.
Edit:
Att sedan sätta sig in i filmen och allt annat som Jocke refererar till är väl något steg till fördjupning. Uppenbarligen är dom flesta för slappa och ointresserade av vad Jocke sjunger om för att göra det eller ens en googlesökning om namn, titlar etc. Personligen använder jag varje symbol och referens jag kan hitta i textförfattandet(det är fullt av dem som du säkert vet) och vänder totalt ut och in på dessa för att komma så när ett svar på vad Jocke menar.
Senast redigerat av The Plague den 2007-07-17 klockan 17:54.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Jag håller med absolut, ThePlague.
jag var dj förut, livrädd att nån skulle ta Mr Berg på orden i mitt bås...:-(
-"Den där Kent, han är bra han!"
---
Snurra min blogg igen...
Jag har alltid tolkat det som att personen i texten är någon form av torped som upptäckt att hanmed tiden blivigt likgiltig för sina uppdrag.
Igår sköt han en person,han var vist en DJ, det är det enda gan var för mig, nu är han död. När han känner efter känner han inget längre, inte alls den känslan han tidigare efter utförda uppfrag. Hans roll som en "modernbödel" gör att han stiger in i en roll som han skrämmande nog inte känner sig alltför olustig med. Han väntar på sitt nästa uppdrag i garukorsningen, Palace & Main.
Haha nej jag vet inte, men något sånt kanske. Jag tror inte alls på att texten har med spelande och hasardspel att göra, tror inte man ska blanda in videon alltför mycket med texten.
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Den här tråden behöver tinas upp tycker jag.
Varför är låttiteln Palace & Main? Jag kan inte komma på att det skulle referera till något...
Alla har vi fastnat hos nån någonstans
Hallå? Både Sean Penn & Robin Wright Penn är med i "State of grace" som han även sjunger.
Jag har inte sett filmen men funderar på att göra.
"A family ripped apart by violence. A love corrupted by betrayal. A friendship stained by blood" står det på imdb.
"Jag skjuter allting framför mig, som Robin Wright Penn gör i State of grace" ?
Ja, någon som sett filmen som kan uttrycka sig mer?
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Alla som älskat dig har hatat mig av rädsla, för att jag ska se dom som offer vid palace & main?
Min plan är att vänta, ja jag väntar vid palace & main?
Ah, det är klurigt, men just det där "fly genom en nersläckt korridor & mitt indiehjärta slår o slår o slår" Efter att han har gjort en pollock av en DJ.
Ja, där känns ju "Fjant's" inlägg bra, men men.
Det känns som att man inte hittar något sammanhang i texten, måste se State of Grace för det kanske?
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost