Den här tolkningen ligger rätt nära min tolkning också så om vi vill tolka det på vårt sätt så får vi väl det!
Jag har ibland inbillat mig att referensen till Filmer har en speciell betydelse. Nämligen typ att vi vanliga människor lever våra "tråkiga" liv där det inte händer så mycket, varför vissa personer inte står ut och måste söka efter någon form av känsla (typ att vi lever ut våra begär efter spänning och liv, samma känsla som vi får när vi flyr in i en rafflande action-film på bio), och typ flippar ut och dödar någon på Stureplan eller Palace & Main eller söker spänningen i Las Vegas.
Sedan kan man ju diskutera om detta sökandet efter känslan är meningen med livet eller gör en lyckligare eller nåt. Nja, man behöver väl inte värdera denna mänskliga tendens, mer konstatera att detta spänningssökeri är en uppenbar del av våra personligheter. Någon form av behov måste vi har här som inte alltid får komma till uttryck i vår stela vardag.
Whatever! Det här vara bara några känslor och tankar som jag fått när jag hört Palace & Main. Ni behöver inte ta dessa "tolkningar" så allvarligt.