Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 49

Ämne: Generation Ex

  1. #16
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 632

    Standard

    Jaha, jag väntar i alla fall spänt på den. Generation ex är en superbra låt så om det är den blir jag inte besviken
    The next step for mankind will be the last season in sin


    http://epidemisk.bilddagboken.se


    080207
    080628 <3
    080801

  2. #17
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    ja :P fast hade varit roligare med ännu en till bsida istället för remixerna :P tror ej det kommer någon mer singel efter generation ex
    mhm håller med :> mer b-sidor

  3. #18
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    hoppas videon blir så som jag har tänkt mig...
    meningslösa, menigslöösa

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Bygg inte upp några förväntningar bara, det finns en chans att det varken blir fler singlar, b-sidor, remixer eller videos för denna gång.

    Inga officiella källor har sagt något om en tredje singel överhuvudtaget vad jag vet.

  5. #20
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Bygg inte upp några förväntningar bara, det finns en chans att det varken blir fler singlar, b-sidor, remixer eller videos för denna gång.

    Inga officiella källor har sagt något om en tredje singel överhuvudtaget vad jag vet.
    nej, det är sant. jag menar, vem fick reda på det först eftersom det har sagts så mycket på radio..
    meningslösa, menigslöösa

  6. #21
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    nej, det är sant. jag menar, vem fick reda på det först eftersom det har sagts så mycket på radio..
    vet inte, fast varför skulle radion ljuga?

  7. #22
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    nej, det är sant. jag menar, vem fick reda på det först eftersom det har sagts så mycket på radio..
    föresten så skulle det vara konstigt om det inte kom någon mer singel en singel behöver ju bara ha 1 låt

  8. #23
    Medlem Jajjas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Linköping, , Sweden.
    Inlägg
    288

    Standard

    Ta Pärlor som spelades väldigt mkt, men som bara kom ut som en radio promo men ej som singel.

  9. #24
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    men det konstiga är ju att dom inte lägger upp det på sidan.. liksom, vet henrik eller roos om det eller så och dom vet att vi vet så borde dom ju lika väl kunna lägga upp det nu.. eller så vill dom retas och inte lägga upp på typ 7 månader så att vi ska tro att det inte kommer någon singel men så kommer den ba.. liksom så ba
    meningslösa, menigslöösa

  10. #25
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    radion kanske menade att generation ex var promo singel
    det var säkert någon klant som uttryckte sig fel
    jaja, vi får se hur det blir
    jag hoppas på ny singel snarast.
    bjuder dom bara på 2 singlar är det snålt.
    det tycker jag faktiskt.

    då kommer jag börja drömma tillbaka till tiden då ja lyssnade på oasis.
    och varje gång dom kom med ny singel var det minst 3 nyinspelade låtar.
    och då släppte dom fyra singlar från varje album.
    vilken gudagåva om kent hade gjort likadant.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  11. #26
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    För mig handlar inte släppet av en singel om att "bjuda" på något. Fysika singlar som inte kommer från Idol eller Melodifestivalen säljer rätt kasst och det kostar att spela in b-sidorna och en video.
    Tyvärr (?) är ju MTV:s och Z-TV:s glansdagar över vad gäller musikvideos, och från Youtube får man väl inga pengar från videos som spelas?
    Visst, man får väl en del extra pengar då låten spelas på radio, men då räcker det med att göra en radiopromo. Att låten spelas på radio bidrar väl också till ett par sålda skivor extra också.

    Dessutom tar det tid att spela in en video och bandet har haft sitt flitigaste turné-schema på länge (vilket kanske märktes på "Columbus"-videon?).

    Vi kan inte förvänta oss tre singlar och en massa b-sidor. Vi ska vara glada för det vi "får" istället. Tycker man det är "snålt" med två singlar så vet man mer om branchen än vad jag vet, dessutom vet man mer om hur många låtar Jocke/Martin skrivit (det är en kreativ process att skriva låtar, även b-sidor, och jag har hittills inte lyckats skriva en enda...).

    Annars kan vi lämna besluten till de som är mer insatta och sluta gnälla?

  12. #27
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    den döda vinkeln....?? hur är den videon.. den är riktigt grym tycker jag, ändå från turnén..
    sen tror jag nog kent är så rikt att dom har råd att göra sånt.. och det gör ju faktist en hel del med singel/skiva och så...
    meningslösa, menigslöösa

  13. #28
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    men det konstiga är ju att dom inte lägger upp det på sidan.. liksom, vet henrik eller roos om det eller så och dom vet att vi vet så borde dom ju lika väl kunna lägga upp det nu.. eller så vill dom retas och inte lägga upp på typ 7 månader så att vi ska tro att det inte kommer någon singel men så kommer den ba.. liksom så ba
    columbus musikvideo finns ju inte på sidan än... föressten så kanske det dröjjer innan singeln kommer och att radion fick veta långt innan

  14. #29
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    columbus musikvideo finns ju inte på sidan än... föressten så kanske det dröjjer innan singeln kommer och att radion fick veta långt innan
    den fanns när den kom,, sen har dom la inte orkar lägga in den där på videos-saken

    och till vilken nytta skulle radion få veta så långt innan isåfall
    meningslösa, menigslöösa

  15. #30
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    den fanns när den kom,, sen har dom la inte orkar lägga in den där på videos-saken

    och till vilken nytta skulle radion få veta så långt innan isåfall
    Radion kanske sa det som förklaring att dom spelar låten som man vet att den kommer.

    Föressten är det väl inte bråttom, de är ju ganska upptagna med konserter och så...

    Det är ju inte säkert att de kommer en bsida så man behöver inte sitta och vänta :P

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •