Jaha, jag väntar i alla fall spänt på den. Generation ex är en superbra låt så om det är den blir jag inte besviken
Jaha, jag väntar i alla fall spänt på den. Generation ex är en superbra låt så om det är den blir jag inte besviken
The next step for mankind will be the last season in sin
http://epidemisk.bilddagboken.se
080207
080628 <3
080801
hoppas videon blir så som jag har tänkt mig...
meningslösa, menigslöösa
Bygg inte upp några förväntningar bara, det finns en chans att det varken blir fler singlar, b-sidor, remixer eller videos för denna gång.
Inga officiella källor har sagt något om en tredje singel överhuvudtaget vad jag vet.
Ta Pärlor som spelades väldigt mkt, men som bara kom ut som en radio promo men ej som singel.
men det konstiga är ju att dom inte lägger upp det på sidan.. liksom, vet henrik eller roos om det eller så och dom vet att vi vet så borde dom ju lika väl kunna lägga upp det nu.. eller så vill dom retas och inte lägga upp på typ 7 månader så att vi ska tro att det inte kommer någon singel men så kommer den ba.. liksom så ba
meningslösa, menigslöösa
radion kanske menade att generation ex var promo singel
det var säkert någon klant som uttryckte sig fel
jaja, vi får se hur det blir
jag hoppas på ny singel snarast.
bjuder dom bara på 2 singlar är det snålt.
det tycker jag faktiskt.
då kommer jag börja drömma tillbaka till tiden då ja lyssnade på oasis.
och varje gång dom kom med ny singel var det minst 3 nyinspelade låtar.
och då släppte dom fyra singlar från varje album.
vilken gudagåva om kent hade gjort likadant.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
För mig handlar inte släppet av en singel om att "bjuda" på något. Fysika singlar som inte kommer från Idol eller Melodifestivalen säljer rätt kasst och det kostar att spela in b-sidorna och en video.
Tyvärr (?) är ju MTV:s och Z-TV:s glansdagar över vad gäller musikvideos, och från Youtube får man väl inga pengar från videos som spelas?
Visst, man får väl en del extra pengar då låten spelas på radio, men då räcker det med att göra en radiopromo. Att låten spelas på radio bidrar väl också till ett par sålda skivor extra också.
Dessutom tar det tid att spela in en video och bandet har haft sitt flitigaste turné-schema på länge (vilket kanske märktes på "Columbus"-videon?).
Vi kan inte förvänta oss tre singlar och en massa b-sidor. Vi ska vara glada för det vi "får" istället. Tycker man det är "snålt" med två singlar så vet man mer om branchen än vad jag vet, dessutom vet man mer om hur många låtar Jocke/Martin skrivit (det är en kreativ process att skriva låtar, även b-sidor, och jag har hittills inte lyckats skriva en enda...).
Annars kan vi lämna besluten till de som är mer insatta och sluta gnälla?
den döda vinkeln....?? hur är den videon.. den är riktigt grym tycker jag, ändå från turnén..
sen tror jag nog kent är så rikt att dom har råd att göra sånt.. och det gör ju faktist en hel del med singel/skiva och så...
meningslösa, menigslöösa