Hittade ingen allmän tråd om geniet Bowie här på forumet, så nu startar jag en....
Antar att det finns en del Bowiefans här, eller? Skriv gärna om eran "relation" till Bowie och hans musik, vilken är eran favorit av Bowies olika perioder och stilar?
Själv upptäckte jag väl honom för ett par år sedan, lite pga. att morsan gillar honom ganska mycket. Sedan blev jag väl mer och mer fanatisk och har nu alla CD och Vinyl från 70-talet, alla mästerverk på sina egna sätt. Har även läst en hel del om honom, bl.a. en utmärkt biografi över hans liv och artistskap... Hur ser era Bowiesamlingar ut?
Det är nästan omöjligt att välja ut några favoritskivor. "Hunky Dory" finns naturligtvis i den absoluta toppen tillsammans med "Station to station" och "Low".
Har även alltid gillat "Diamond Dogs" väldigt mycket, en skiva som jag tycker är lite bortglömd. Den har en viss känsla som inte finns på något annat album tycker jag...
Har någon hört något om vad Bowie har för sig nu för tiden? Hoppas såklart på en ny bra platta där han vågar förnya sig lite igen