När jag läste den här tråden kom jag att tänka på en sak. Jag fick för mig att den franska liljan eller "fleur de lis" förekommer i boken "De Tre Musketörerna". Lady De Winter har den inbränd på sitt bröst (?). Detta brännmärke visar att hon är kriminell och har dömts till döden om jag inte minns fel. Jag har även starkt för mig att detta är något som är sant, alltså att man för i tiden brännmärktes med liljan i Frankrike om man dömts till döden.
Liljan kan alltså stå för döden, eller rent av dödsdömd.
EDIT: Från wikipedia, angående skatan
Av någon anledning så associerar jag även skatan med "De Tre Musketörerna". Tyvärr vet jag inte varför. Dock är det ju lätt att knyta även hästen till dem och den sista symbolen kan stå för kamratskap/gemenskap som föreslagits tidigare. I så fall skulle symbolerna kunna stå för just musketörerna och mena att Kent är som dessa. "En för alla, alla för en" "Vi Mot Världen" etc.I den germanska mytologin var skatan såväl gudabudbärare som dödsgudinnan Hels fågel. Man associerade den med olycka, sorg, nöd och sjukdom...
Dessutom blev den associerad med döden och kallades "galgfågel" eftersom den ofta besökte avrättningsplatser...