Zinken tar ca 18.000 om man kan utnyttja hela området.
Dvs publikkapaciteten beror på hur stor scen och skit man har med sig.
Det gäller alla stora konserter.
Arenorna tar nästan aldrig den "fulla" siffran publik utan det varierar kraftigt beroende på produktionen man åker med.
På vår konsert var det nästan 15.000 pers + en satans massa gäster.
Vi hade kanske kunnat klämma in 1000-1500 till men jag är extremt nöjd med publiksiffran och stämningen.
Väldigt väldigt roligt med tanke på att vi redan då gjort över 40 gig på denna platta.
Tack.
fånigt att logga ut och inte våga svara
Ja tack. Det var fint.
Nu i helgen under Göteborgsgiget så frågade de recenserande tidningarnas journalister flera dagar innan arrangörerna vad publiksiffran skulle vara.
Naturligtvis kunde ju ingen veta eftersom ingen är synsk, men siffran i förköp var i alla fall 10.500, på onsdagen.
På speldagen var det 11.300 någonting i förköp och journalisterna frågade arrangörerna under gig igen hur mycket folk det var och eftersom de mer än tretusen som köpte biljett på dörren ännu inte var helt räknade så hittade tidningarna på lite.
8500 stod det i gp och i gt stod det 11.000 typ.
Den riktiga siffran var nästan 15.000 + en massa gäster.
Alltså nästan dubbelt så mycket som GP påstod.
Det brukar vara ett normalt sanningsförhållande när man har med "kvällspress" att göra
Tänk på detta när ni läser blaskorna och tack för ännu en grym helg!!!
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Tack så grymt mycket själv för Göteborg. Jag har varit på totalt fem spelningar men den här var speciell. En dam i övre medelåldern som stod lite framför mig, i de främre raderna, sa innan ni drog igång att hon tänkte gå (- uppenbarligen ett troget Thåströmfan) eftersom kent inte var hennes grej. Det dröjde inte mer än till Celsius innan hon diggade lika hårt som vilket hardcorefan som helst.
Senast redigerat av vakær den 2008-07-27 klockan 22:55.
rbroddmark.tumblr.com
mamma och pappa sa att det borde varit ett par tusen som satt utanför också, haha populära
Undrar lite om medias uppgifter att 6800 pers stämmer på sofiero spelningen med tanke på att media uppgav 8500 ca i göteborg när det i verkligenheten verkar ha vart 15000 pers?
känndes iaf som att det var mer än 6800 men det är skitsvårt att uppskatta...
Expressen får nog ta tillbaka detdär med publikras- snarare publiksuccé, verkar det som