Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 43

Ämne: Expressen - "Publikras i sommar"

  1. #1

  2. #2
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Herregud vilken usel journalistik. Varför inte ta reda på hur många biljetter som faktiskt sålts istället för att kolla på Ticnet om det fortfarande är "grönt"?

  3. #3
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Postat av Peter Andersson 2006 den 29 maj 2008 kl 19:15
    Kent har på sin hemsida och forum propagerat mot The Pirate Bay, fildelning och Piratpartiet. TPB ensamt har runt två miljoner medlemmar. På fildelningsrealistiska forum och annat har man därför uppmanat sina medlemmar att bojkotta Kent, deras skivor och konserter tills vidare. Kent har helt enkelt attackerat en fjärdedel av befolkningen i Sverige och detta får naturligtvis realistiska konsekvenser, på samma sätt som SAP skulle tappa support om Mona Sahlin gick ut och sade att alla löntagare borde betala mer i medlemsavgift till partiet.

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    skulle folk bojkotta kents konserter i sommar pga fildelnings-diskussionen? haha yeah right.

  5. #5
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Postat av Peter Andersson 2006 den 29 maj 2008 kl 19:15
    Kent har på sin hemsida och forum propagerat mot The Pirate Bay, fildelning och Piratpartiet. TPB ensamt har runt två miljoner medlemmar. På fildelningsrealistiska forum och annat har man därför uppmanat sina medlemmar att bojkotta Kent, deras skivor och konserter tills vidare. Kent har helt enkelt attackerat en fjärdedel av befolkningen i Sverige och detta får naturligtvis realistiska konsekvenser, på samma sätt som SAP skulle tappa support om Mona Sahlin gick ut och sade att alla löntagare borde betala mer i medlemsavgift till partiet.
    Ha ha, vad löjligt. Jag tror att Peter är ute och cyklar.
    För övrigt undrar jag vad "fildelningsrealistiska forum" är.
    Låt dom komma nu

  6. #6
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Snacka om maffiametoder. Är det inte piraterna som brukar säga att artister får börja ta betalt för konsertbiljetter istället för skivor? Vad anser Peter att de ska tjäna pengar på?

  7. #7
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    crapper slaps peter with a big tuna fish....

  8. #8
    Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Ovanför molnen
    Inlägg
    541

    Standard

    Det är klart att det inte är någon rusning till kents konserter i sommar. Dels gör det rätt många spelningar, dels har väl de flesta sett dem under hösten/vintern. Kvar är bara alla hardecorefans som vill se dem hundra gånger .


    Jag har lite probelm med logistiken i sommar så jag vet inte än om jag kommer kunna gå på någon konsert, men jag siktar på Eskilstuna men jag blir nog tvungen att vänta in i det sista innan jag vet. Så för mig får det gärna vara grönt ett tag till .
    Senast redigerat av eyou den 2008-05-30 klockan 09:07.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

  9. #9
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Snacka om maffiametoder. Är det inte piraterna som brukar säga att artister får börja ta betalt för konsertbiljetter istället för skivor? Vad anser Peter att de ska tjäna pengar på?
    Återigen.
    Efter alla stora vackra ord om Integritet, Frihet och Demokrati så uppmanar de folk at bojkotta någon som de anser har uttalat sig "negativt" om deras förehavanden.
    Vad hände med det fria ordet?
    Demokratin?
    Nej just det.
    Glömde att "de" har ensamrätt på de begreppen.

  10. #10
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Återigen.
    Efter alla stora vackra ord om Integritet, Frihet och Demokrati så uppmanar de folk at bojkotta någon som de anser har uttalat sig "negativt" om deras förehavanden.
    Vad hände med det fria ordet?
    Demokratin?
    Nej just det.
    Glömde att "de" har ensamrätt på de begreppen.
    Fan Jocke, du sitter väl inte och blir bitter av allt det här?!
    Vi vill ju att du ska fortsätta och skriva och spela in musiken och försöka skita i det. Hålla ut så länge det går.
    Jag tror du och ditt band är, om ni fortsätter ge ut samma grymma musik, ett av få svenska band som kan vara avgörande för framtida musikskapande. Jag menar, det har ju säkert givigt något med ditt engagemang i pirattråden här intill, men jag tror kampen bäst fortsätter med manifesterandet i _bra_ musik och texter.
    Någonstans vill jag tro det.
    Att de som håller på med musik och konst som är bra för världen kommer överleva, kanske med aningen nya vägar.
    Medan resten dör av.
    Skapande har alltid varit en kamp. Allra helst för dem som har något verkligt och viktigt att framföra.
    Jag hoppas du fortsätter den kampen.
    Vi ses i Lejongropen.
    (Sen ses vi på efterfest, haha...)
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  11. #11
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Skapande har alltid varit en kamp. Allra helst för dem som har något verkligt och viktigt att framföra. Jag hoppas du fortsätter den kampen.
    Precis! Kent ska överleva konstdarwinismen. Viva la (musikaliska) revolución!

  12. #12
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Fast om man läser Nunstedts krönika så har han faktiskt en poäng:

    http://www.expressen.se/noje/kroniko...-par-forlorare
    "Fast grejen den här gången är att de [kent] valt att spela på så stora arenor att turnén förmodligen snart kan liknas vid en succé även om det inte blir lapp på luckan överallt."

    Enligt första artikeln så spelar alltså Kent på ställen som tar mellan 12 000 och 20 000 personer. "Grön gubbe" på ticnet betyder väl inget annat än att det är mer än 10% av biljetterna kvar? Vilket alltså ändå betyder att de mycket väl kan ha sålt i snitt över 10 000 biljetter per spelställe, vilket knappast kan kallas för fiasko.

    Sen att diverse pirater försöker ta åt sig "äran" för det här, det är ju bara sorgligt.

  13. #13
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Postat av Peter Andersson 2006 den 29 maj 2008 kl 19:15
    Kent har på sin hemsida och forum propagerat mot The Pirate Bay, fildelning och Piratpartiet. TPB ensamt har runt två miljoner medlemmar. På fildelningsrealistiska forum och annat har man därför uppmanat sina medlemmar att bojkotta Kent, deras skivor och konserter tills vidare. Kent har helt enkelt attackerat en fjärdedel av befolkningen i Sverige och detta får naturligtvis realistiska konsekvenser, på samma sätt som SAP skulle tappa support om Mona Sahlin gick ut och sade att alla löntagare borde betala mer i medlemsavgift till partiet.
    Tycker det är lite obehagligt att läsa det där faktiskt. Det är så ointelligent och egoistiskt att man att ryser.

    Det är en sak att vissa laddar ner lite, men att ha en grundtanke att jag gör rätt som laddar ner och de som vill ha betalt för sitt verk är idioter är...minst sagt oroväckande.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  14. #14
    Medlem Emobratens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    399

    Standard

    Oskar har du länk till var de säger det (tror dig men vill läsa det själv)?

    Snacka om motsägande. Man ska sprida kultur och deomkrati. Jag föstår inte hur det går ihop för om ingen kommer på konserterna så sprids ju inte kultur. Ska man bara sprida kultur via datorerna då är det tänkt?

    En demokrat tänker så här "Jag delar inte din åsikt men jag ska göra allt som står i min makt för att du ska ha rätten att tycka den"

    Exakt hur är det demokratiskt att försöka straffa någon ekonomiskt bara för att man har en annan åsikt?

    Men jag måste ju säga att man är bra dum om man avstår från att se Kent bara för en sådan sak. Man skjuter ju sig själv i foten. Jag tror att "efterfrågan" om man kan kalla det så har det säkert minskat något eftersom Kent trots allt varit ute och spelat väldigt mycket under snart ett år. Så det finns säkert en viss mättnad hos "medelsvensson". Sen är det säkert många som precis som jag inte köpt biljette ännu. Jag har tänkt att gå på fyra men eftersom jag inte vet när jag jobbar ännu så ska jag vänta med att köpa. Så biljette försäljningen är det ingen fara med.

    Jag länggar oerhört mycket efter att få se Kent utomhus ända gången jag gjort det innan var i Hultsfred. Tältet 2005 var ju inomhus(?) och Olympen i Lund båda dagarna var inomhus samt ishalls-turnen ( ;D ) nu senast var inomhus så det ska bli riktigt roligt faktiskt.

    Sen att håkan hellström tillkommer med 50 kr extra på biljetten är ju världens bästa bonus. Jag tycker att Håkan är den näst bästa artisten i sverige (och då även världen) men jag har tyvär aldrig sett honom live men det får jag göra nu

    Alla vet att om man laddar ner så gör man det för att man kan, det är gratis och det är nästintill omöjligt att åka fast. Allt annat är skit.
    Senast redigerat av Emobraten den 2008-05-30 klockan 23:08.
    Kent konserter: 13

    Jag är ett forumtroll!


    Jocke jag vill ha din röda jacka!

  15. #15
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Emobraten Visa inlägg
    Oskar har du länk till var de säger det (tror dig men vill läsa det själv)?
    Det står i kommentarerna under artikeln i Utomjordings första länk.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •