-
Erfaren medlem
När?
Alltid när jag är hemma på eftermiddagarna och kvällar/nätter. Ibland hinner jag lyssna på någon skiva innan jag drar till skolan på vardagarna också...
Var?
Som sagt, alltid när jag är hemmavid (vilket är ganska ofta), och ibland på väg till skolan eller någon annanstans.
Hur?
90% av lyssnadet sker via min laptop som är kopplad till högtalarna på mitt rum. Den går varm jämt typ. Annars använder jag min 60g iPod om jag promenerar någonstans eller inte har datorn i närheten där jag har det mesta av min musik.
Jag lyssnar helst på hela album, gärna flera i rad av samma artist. Jag shufflar aldrig men det händer att jag gör spellistor eller lyssnar på enstaka låtar om jag har lust. Jag förstår mig inte på folk som bara lyssnar på enstaka låtar av olika artister som de blandar huller om buller. Själv uppskattar jag helheten som ett album innebär, det ligger ju oftast en tanke bakom musiken/texterna på ett album och låtarnas ordning osv...
Jag har en hel del CD-skivor och vinyler och jag gillar att äga musiken rent fysiskt om det är musik jag verkligen tycker om. Jag lyssnar aldrig (nästan) på CD-skivorna utan låter dem stå och se snygga och repfria ut på mitt rum
. Eftersom jag lyssnar på det mesta från datorn så blir det inte att jag spelar skivor....
Last.fm
Money doesn't talk, it swears
-
-
Erfaren medlem
När?
i princip varje dag, mest när jag kommer hem från skolan och kvällar
Var?
hemma och i mobilen (som suger) när jag åker tåg, ute och går m.m
Hur?
oftast på datorn, ibland skivor. lyssnar mest på hela skivor förutom när jag blandar alla låtar av något band/artist
-
Medlem
När?
Dygnet runt. Nå väl, större delen av det åtminstone...
Var?
Överallt. Friskolan med musikinriktning inbjuder till musik 24/7, både live och i hörlurarna.
Hur?
Vid datorn, på datorn. I skolan, egenhändigt/andra. På väg nånstans, i mobilen. Stereon lyssnar jag inte så mkt på, är mest om man har folk här..
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler