Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19

Ämne: Forumarnas musikvanor

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard Forumarnas musikvanor

Jag tycker det är dags att kartlägga hur vi forumare lyssnar på vår älskade musik

Helt enkelt,
    När lyssnar ni på musik? Pä nätterna eller dagarna, vilka tider? Hur många timmar om dygnet? osv...
    Var lyssnar på musik? På väg till skolan/jobbet? Hemma eller borta?
    Hur lyssnar ni på musik? Spelar ni allt från datorn och iPoden eller kör ni med CD-skivor och vinyl? Gillar ni att lyssna på ett album i taget eller blandar ni artister och låtar?

Ja, ni fattar grejen...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

jag lyssnar så lite på musik nu för tiden så det är skrämmande...innan så hade jag musik i lurarna jämt...

det enda albumet jag köpt är kents...några undantag finns..typ feist..amy whinehouse..kanye west...robyn osv..

lyssnar mest när jag jobbar nätter...i bilen..å det blir ju cd då...

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

När? Nästan jämt när det är möjligt i vaket tillstånd
    Var? Hemma på stereon, ute med mobilen, från datorn på jobbet
    Hur? På stereon oftast CD-skivor, gärna mina egna samlingsskivor med olika band, på mp3-mobilen har jag ett urval av mina favoriter, på jobbet blir det lite allt möjligt

Varför? Musik är nog den bästa känslan som man kan få på egen hand, men även tillsammans med andra är den snudd på det bästa, t.ex. rytmisk techno/trance på ett dansgolv eller varför inte en lidelsefull Kentballad när man älskar med tjejen.

EDIT: Att göra sina egna samlingsskivor är för mig det roligaste sättet att lyssna på musik. Härmed känns det nästan som man blir en del av skapandeprocessen. Jag lyssnar in mig på bandet med målet att hitta de skönaste låtarna, för att sedan välja det optimala upplägget (låtordningen) och omslaget för skivan. Det är sannerligen beroendeframkallande och den resulterande skivan blir alltid en fantastiskt bra skiva, eftersom den bara innehåller de låtar som vuxit fram till sköna favoriter under inlyssningen. På det här sättet kan man lära sig att tycka om band/artister som egentligen inte har en enda hel skiva som går att lyssna på.

Jag köper gärna någon officiell samlingsskiva och/eller bra album för att sedan gallra och lägga till några enstaka låtar som jag hittat på mer eller mindre lagliga sätt. Överblivna originalalbum ger jag gärna bort till någon lämplig vän. Artister jag verkligen tycker om vill jag gärna behålla de bästa albumen med.
    Senast redigerat av namokab den 2008-06-12 klockan 08:49.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

å nä..tankar inte ner...har bara tröttnat på musik...föredrar tystnad å andra ljud

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006

Jag lyssnar på musik när jag får lust till det, utom tidigt på morgonen då.
    Jag lyssnar på musik här hemma i mitt rum och när jag ska någonstans.
    Jag lyssnar på musik i iTunes eller i iPoden.
    Jag brukar lyssna på enstaka spår från olika artister mest
    (om det inte är kent, då lyssnar jag igenom hela album).

Jag laddar mest ner, utom det jag tyckt är så bra att jag kan köpa den riktiga skivan.
    Senast redigerat av Edvin_747 den 2008-06-12 klockan 08:39.

Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

i princip alla min lediga tid när jag befinner mej hemma lyssnar jag på musik, eftersom att jag spenderar rätt mycket tid vid datorn så blir det att jag lyssnar i itunes och ibland på last.fm radion och detta för att jag tycker om att blanda musiken jag lyssnar på, lite jobbigt om man bara vill lyssna på 3-4 spår från en skiva och sen måste byta, bättre med dator då så man kan shuffla

när jag åker till och från jobbet eller är ute och går så har jag alltid ipoden med mej <3 och på kvällarna efter jag stängt ned datorn så blir det alltid att jag lyssnar på musik i cd:n, har även en vinylspelare som jag lyssnar på ibland =)

man kan säga att jag lyssnar på musik 24/7, vet inte hur jag skulle klara mej annars
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Jag lyssnar typ alltid på musik, vaknar till musik och somnar ibland till musik.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Standard

Jeg hører på musikk på mp3-spilleren når jeg går fra et sted til et annet. Ellers hører jeg på musikk på stereoen (cd-er) når jeg har pause i lesinga hjemme.

Jeg liker best å høre gjennom hele album fra start til slutt, men når jeg løper rundt med mp3-en mikser jeg låter innen en sjanger eller en artist.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

lysssnar på musik i princip hela tiden.
    när datorn är på är det alltid musik på där, är den inte på så är stereon på.
    och går jag ut lyssnar jag på ipoden.

Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Jeg hører mye på musikk, alltid i bilen og på toget. Og hjemme når jeg sitter ved dataen eller driver med husarbeid eller noe annet. Og oftest hører jeg på kent.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    När
    jag lyssnar nästan alltid på musik. vaknar till musik, somnar till musik, lyssnar i skolan, på tåget, när jag tränar osv.

Var
    överallt.

Hur
    här hemma blir det radio, cd-skivor eller på datorn. i bilen blir det oftast cdskiva om det inte är något jättebra radioprogram. när jag tränar lyssnar jag på mobilen och när jag är ute på stan så lyssnar jag på ipoden.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Vanligtvis lyssnar jag på musik i stereon, med CD-skiva (eller USB som går att sätta i). När jag sitter vid datorn lyssnar jag alltid på musik.
    På kvällarna/nätterna använder jag mp3, eller i detta fall mobilen.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Lyssnar mest på datorn för min cdspelare är trasig, och lyssnar nästan alltid. typ 5-10 timmar om dygnet kanske. Lyssnar nästan bara när jag är hemma för har ingen mp3/ipod. Och om min far inte är hemma lyssnar jag på skivor i hans stereo som har rätt mycket grymmare ljud än datorn såklart. Har musik igång jämt, när jag sitter och äter, när jag är utomhus osv. Bara att dra på volymen hähä
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Det rullar alltid en skiva i bilen. Non stop verkligen. Aldrig dessa pissradiokanaler som bögrix och nrj (aka r&b kanal med strössel av hiphop).
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag åker rätt mycket buss från/till skolan så lyssnar mycket på musik i mobilen.
    Jag lyssnar mest på enskilda skivor i taget, mest på kent. Rätt mycket U2 och Veronica Maggio också.

Hemma lyssnar jag på datorn, rippar in alla skivor och lyssnar på dem där för att inte repa skivorna.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •