När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Nei, jeg spøker ikke. Jeg går på et tsjekkisk universitet, og må betale rundt 90 000 NOK i skolepenger hvert år. Den norske staten dekker rundt 50 % av utgiftene i inntil 8 år, deretter må jeg betale alt selv. Siden jeg alt har studert i 3 år før jeg begynte på medisin, har jeg 5 år igjen med statlig lån & stipend. Utdanninga er 6 år lang, så jeg må finne på noe lurt det siste året. Det blir nok mest sannsynlig privat lån, og det er dyrt!
Det er stor sjanse for at jeg tar jobb i Sverige når jeg er ferdig utdanna, fordi utdanninga mi inkluderer AT-tjänst pga EU-regler, men er ikke godkjent som den ekvivalente turnustjenesten i Norge. Derfor kan jeg gå rett i vanlig legejobb i sverige, men ikke i norge (og lønna er dårligere som turnuskandidat).
Tiden får vise hva jeg gjør.
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
wey, ferdig med videregående, hadde siste eksamen idag![]()
alt teit som gjøres kan, gjøres bør!
Jo jag vet det är ju inte direkt någon framtidsbranch om man vill ha ett bra jobb på en gång. Men om man är tillräckligt bra så går det väl. Att bli nya Janne Josefsson vore väl inte helt fel hehe. Nämen jag skulle gärna jobba på någon politisk tidning eller skriva om samhället på ett sätt där man får uttrycka sina egna åsikter bara..![]()
Jag tog studenten i fredag och i måndags började jag som städerska/cafeteriapersonal på ett IT-företag. Det är ändå helt okej även fast jag hatar att städa. Halva sommaren ska jag jobba som köksbiträde på en avdelning på ett sjukhus. Har jobbat på sjukhus dom tre senaste åren tror jag.
När jag blir stor vill jag bli större. Och sen vill jag utbilda mig till nåt roligt, viktigt och välbetalt. Vem vill inte liksom? Innan jag börjar plugga på högskola ska jag dock resa och se världen. Sen jävlar blir det plugg för hela slanten. Ska plugga länge för det är mycket roligare att plugga än att jobbam har jag kommit på.
http://sarakarlsson.blogspot.com/
Jag studerade... eh, studerar... eh, borde studera.
Är inte riktigt klar än med min utbildning till tv/datorspels utvecklare, fast det är bara några mattelabbar kvar.
Sen slutet av förra sommaren har jag jobbat som systemutvecklare/supportperson/databasadministratör på HiQ i Lund.
Efter semestern har jag ingen aning om vad jag kommer göra, sånt är livet som IT-konsult.![]()
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
läst till lärare...betvivlar dock att jag någonsin kommer att jobba som det.
jobbar som taxidriver....
behöver byta...igen