Vet någon om Jocke alltid ändrar texten till "Jag visste att du skulle bli en stark vän" live?
Hursomhelt låter det skitbra...
jupp det gör han. oftast iaf
When you can live forever, what do you live for?
ååå<3 vet inte om jag kan säga något vettigt om den här låten utan att lämna den fin och orörd, kommer bara förstöra genom att försöka tolka den... kärlek, kan jag säga.
Den betyder nog väldigt mycket för många runtom i världen.
Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.
Isolas bästa låt. Texten är helt underbar. och de finns inget bättre än på live-spelningarna då Jocke lägger till "älskling, vi hinner bli något stort än". Jag ryser alltid lite extra då!
Om du tycker folk slickar röv för 747, vad gör dom då inte för MIDVH?
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Åååh! <3 Innan allting tar slut växer och växer... Börjar mer och mer bli Isolas bästa låt.
Det är liksom nåt i själva stämningen... dom fångar en känsla perfekt. ^^
Det är äkta kent!
Ja!
tycker det är den bästa låten på skivan, men har inte lyssnat så mkt på den...
Jag vet inte riktigt hur man ska dolka låten dock, har många olika förslag själv... kanske är det inte meningen att man ska tolka alla?
man kanske inte ska veta vad den VERKLIGEN handlar om och vara nöjd med att den är underbar helt enkelt?
tolkar den på liknande sätt, men inte riktigt...
Moderna tankar om varandra - upptäcker nya känslor för den andra som man inte insett att man hade
och du liknar ingen annan - samma som du tyckte, dvs det finns ingen som du...
Antika löften som vi blandar- inte giftermål men andlösa löften om att aldrig mer älska någon annan (det har nog förälskade par lovat varann sedan urminnes tider...)
tills vi båda slutat andas luften omkring oss - när man är så nära att man andas varandras luft och allt annat upphör att existera
Senast redigerat av -hulda- den 2009-05-03 klockan 18:00.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Antika löften är det man blandar i kyrkan med varandra inför prästen, löften som att älska i nöd och lust t.ex.
Det måste det väl ändå vara. Det har jag trott hela tiden sen jag hörde låten.
Angående moderna tankar håller jag delvis med föregående inlägg.
Du och jag, Döden <3