rödljus är typ så bra.
rödljus är typ så bra.
En Helt Ny Karriär II, helt jävla underbar
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Att presentera ett svin är såväl anonym som underskattad.
Jag tycker att den är jävligt vacker, men t.o.m. kent var skeptiska:
Markus: Det här är så råsegt.
Sami: Det är det segaste jag någonsin hört.
Harri: Jag tycker att den är snygg.
Sami: Den är snygg, men den är seg.
Detta sade kent om låten i ett inslag i Musikbyrån,
inför lanseringen av B-sidor. Bör vara inspelat 2000.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Håller med om att "Att presentera ett svin" är såväl anonym som underskattad. Annars tycker jag att de b-sidor som förtjänar cred får det. Kanske att "På nära håll" inte nämns tillräckligt ofta.
Off-topic(?): Så tycker jag att "Lämnar" är ett mästerverk (jag har sett den nämnas som Kents sämsta låt av flera) och att den bästa b-sidan från D&JD, "Alla mot alla" verkar vara den minst populära konstigt nog (det är ju faktiskt uppenbart).
Välgärningar och Illdåd tycker jag är lite bortglömd, tycker den är jättefin!
Jag har gärna grytet i sandjord.
Creds till sundance_danneMin wombat är närsynt.
Jag är då kär i Om gyllene år och Vintervila....
Men jag tycker också att Pojken med hålet i handen (hotbilds version), December, Att presentera ett svin (om än lite seeg), Gummiband och en massa fler (speciellt från första skivan - förutom Utan dina andetag) förtjänar att bli mer uppskattade..
Men jag har svårare för de mer oslipade rocklåtarna, såsom Kallt kaffe osv.. (Fast nu när jag lyssnar på dem är det lite svårare att säga så :S)
Sen så håller jag med Rutohiiri att Lämnar inte alls är deras sämsta, långtifrån till och med.
hey i'm bob i want an apple.
http://www.youtube.com/watch?v=AbwY8ixP8EQ
de bara gör, biter ihop och håller käften...
Noll, På nära håll(<3), chans, spökstad, bas riff, längtan till skala 3:1, din skugga, elever, utan dina andetag, livrädd med stil, slutsats
<3333
vi drömmer nog alltid om saker vi glömt
Noll är helt fantastisk
Jag vill(e) vara intellektuell
Berest, belevad äckligt ung
Gummiband, December och Elever är grymt vackra allihop, så de är nog de mer "anonyma" favoriterna på B-sidor 95-00... Sedan är jag kär i Vintervila, för övrigt
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Har en 3 månaders dotter och texten till utan dina andetag har fått en helt annan innebörd. vart enda ord stämmer in på mina känslor för henne. Nu sjunger vi den tillsammans och hon myser så.
Önskar Att Någon.. och Att Presentera Ett Svin
Och om man får nämna någon av D&JD B-sidorna i det här forumet så är det Välgärningar & Illdåd
Var är hjärnan?
Här är våldet.