Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 59 av 59

Ämne: Engelska?

  1. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Du har inte läst igenom forumet ordentligt. Sjukt många trådar som är OT.
    Jo, jag är ju som sagt en ordentlig nybörjare i detta forum. Kan tänka mig att det kan bli sjukt irriterande efter ett tag med folk som pratar om helt andra saker än vad det är meningen att de ska tala om. Precis som jag gör nu...

  2. #47
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Tja... Som du säkert inte har en aning om så var det så att vi var stora motståndare till att överhuvudtaget släppa de engelska skivorna i Sverige.
    De var avsedda för en annan marknad som det så fint heter.
    Men det var så många butiker som tog in dem på import och då blev de svindyra.
    Vi ansåg därför att det var bättre att släppa dem här så man slapp betala 350:- för en "USA-press".
    Därför känns det logiskt att inte inkludera dessa i en box avsedd för Norden.
    Någonstans måste man sätta en gräns.
    Det kommer alltid finnas någon som är missnöjd.
    "Varför är inte den demon med?"
    "Varför spelade de inte min favvo på konserten"
    "Varför är inte alla toner de någonsin spelat med?"
    En hel del demos och outgivet material ratades på grund av att ljudkvalitet eller kompositionskvalitet inte höll måttet helt enkelt och därför inte skulle tillföra något.
    En hel del demos som cirkulerar på nätet är spridda av folk utan vårt godkännande.
    Det är inget man kan göra något åt, men vissa gamla sånger borde stannat i källaren.

    De engelska skivorna ratades i boxen för att de inte hör hemma i en "svensk" samling.
    De engelska demos som är med finns där för att komplettera.
    Låtar som vi definitivt trodde skulle komma med på albumen,
    men av någon anledning inte gjorde det.
    "Love Undone" som heter "Duett" på svenska, finns inte i demo-version med svensk text.
    Den låten skrevs specifikt till Titiyo från början.
    Därför är det roligt att den är med.
    "Inhale/exhale" är en låt som jag verkligen ville ha med på HH men som i slutänden fick ge vika för något annat.
    Inte heller denna finns i svensk version.
    Mitt förslag till de som som inte förstår hur vi KUNDE utesluta den eller den låten eller whatever är som vanligt:
    Starta ett band.
    Spela in massa skitbra plattor.
    Turnera järnet i 13 år.
    Sätt er sedan ner och försök sammanställa något som tillfredsställer precis varenda människa i universum.
    Jag lovar att ni kommer att upptäcka att allt, precis allt, är tio ggr svårare än man tror, förutom några få saker som är hundra ggr svårare.
    Jag förstår att det kan vara svårt att göra ALLA nöjda, men ingenting av det du skriver rättfärdigar att ni utelämnat de engelska albumen och dess b-sidor. Boxen heter "Kent - Box 1991-2008" och ska sammanfatta eran karriär mellan de åren. Det står ingenting om att det är någon specefik region som ska avhandlas, utan bara att det ska sammanfatta allt ni gjort mellan de årtalen.
    Att sedan skivorna även släpptes här gör det än mer ologiskt att de engelska låtarna inte kom med. Alls. Hade ni brist på extramaterial och var tvugna att fylla ut de engelska låtarna på svenska skivorna?

  3. #48
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag förstår att det kan vara svårt att göra ALLA nöjda, men ingenting av det du skriver rättfärdigar att ni utelämnat de engelska albumen och dess b-sidor.

    Boxen heter "Kent - Box 1991-2008" och ska sammanfatta eran karriär mellan de åren. Det står ingenting om att det är någon specefik region som ska avhandlas, utan bara att det ska sammanfatta allt ni gjort mellan de årtalen.
    Jag förstår inte vad som driver dig? Varför söker du argumetation HELA tiden? Det är väl ändå kent själva som släpper boxen och bestämmer vad som skall vara i den. De behöver inte rättfärdiga ett enda dugg och har ingen skyldighet att vare sig inkludera eller exkludera någonting. Det är DERAS box. Skärp dig nu.

  4. #49
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Jag förstår inte vad som driver dig? Varför söker du argumetation HELA tiden? Det är väl ändå kent själva som släpper boxen och bestämmer vad som skall vara i den. De behöver inte rättfärdiga ett enda dugg och har ingen skyldighet att vare sig inkludera eller exkludera någonting. Det är DERAS box. Skärp dig nu.
    Som jag ser det nu hade det räckt med en ny b-sidesamling som samlar alla nya b-sidor efter de som släpptes efter den förra. Givetvis. Där man kanske skulle släppt demolåtar och "Håll ditt huvud högt" som extramaterial istället för nyinspelade låtar. När man gör en omfattande box, eller i alla fall påstår sig göra det, och utelämnar två album och dess b-sidor känns det bara fel. Fast nu är boxen släppt så finns väl inte så mycket att göra

  5. #50
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag förstår att det kan vara svårt att göra ALLA nöjda, men ingenting av det du skriver rättfärdigar att ni utelämnat de engelska albumen och dess b-sidor. Boxen heter "Kent - Box 1991-2008" och ska sammanfatta eran karriär mellan de åren. Det står ingenting om att det är någon specefik region som ska avhandlas, utan bara att det ska sammanfatta allt ni gjort mellan de årtalen.
    Att sedan skivorna även släpptes här gör det än mer ologiskt att de engelska låtarna inte kom med. Alls. Hade ni brist på extramaterial och var tvugna att fylla ut de engelska låtarna på svenska skivorna?
    Vad skulle de gjort? Döpt boxen till "Kent - Box Sverige 1991-2008"? "Kent - Box med svenska låtar 1991-2008"? "Kent - Svenska hits 1991-2008"?
    "Kent - Box 1991-2008" med en liten undertext "Boxen sammanfattar enbart Kents svenska karriär".

    Jocke skriver ju att de engelska plattorna "var avsedda för en annan marknad" än boxen och det "rättfärdigar" utelämnandet. Vill du ha de engelska plattorna finns de att köpa, tror inte ens att de är särskilt dyra.

  6. #51
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Vad skulle de gjort? Döpt boxen till "Kent - Box Sverige 1991-2008"? "Kent - Box med svenska låtar 1991-2008"? "Kent - Svenska hits 1991-2008"?
    "Kent - Box 1991-2008" med en liten undertext "Boxen sammanfattar enbart Kents svenska karriär".

    Jocke skriver ju att de engelska plattorna "var avsedda för en annan marknad" än boxen och det "rättfärdigar" utelämnandet. Vill du ha de engelska plattorna finns de att köpa, tror inte ens att de är särskilt dyra.
    Jag vet inte vad som vore ett mer passande namn, men att påstå att de sammanfattar hela deras karriär under denna tidsperiod är som att ljuga, eftersom de inte gör det. Alls. De har uteslutit de engelska albumen och dess b-sidor som också producerades under denna tid. Sen har jag redan köpt de engelska skivorna, men b-sidorna är svårare att få tag på och eftersom boxen är tänkt för den större massan också kanske det vore ngt att inkludera dem? För skivorna har ju släppts här, tänkta för oss så vi slipper högre prislapp, så att säga att de inte är släppte för denna marknad stämmer ju inte heller...

  7. #52
    Nybörjare Pouihs avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Mariehamn
    Inlägg
    13

    Standard

    Oj! vad en del orkar klaga. Gettar inte pointen med det.
    Hur kan du vara så iskall ren och klar?

  8. #53
    Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    4 218

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag vet inte vad som vore ett mer passande namn, men att påstå att de sammanfattar hela deras karriär under denna tidsperiod är som att ljuga, eftersom de inte gör det. Alls. De har uteslutit de engelska albumen och dess b-sidor som också producerades under denna tid. Sen har jag redan köpt de engelska skivorna, men b-sidorna är svårare att få tag på och eftersom boxen är tänkt för den större massan också kanske det vore ngt att inkludera dem? För skivorna har ju släppts här, tänkta för oss så vi slipper högre prislapp, så att säga att de inte är släppte för denna marknad stämmer ju inte heller...
    Ok, folk fattar vad du menar nu. Men, då du redan har framfört det här argumentet så vet i varje fall inte jag varför du fortsätter skriva samma sak. Folk håller säkert med att det hade varit trevligt med de engelska b-sidorna. Men du verkar mer störa dig på titeln, annars så hade du redan gjort din point för rätt många inlägg sen. Är det så att du mer stör dig på att titeln "ljuger"? Isåfall, så är det Kent som bestämmer titeln, lätt att tycka illa om men svår att gnälla om. Är Radioheads In Rainbows på något sätt i regnbågen? Nope, den "ljuger". Om det är så att du tycker att de engelska b-sidorna och skivorna borde varit med, så har vi förstått det nu.
    Puh, kvällens urladdning. Nu måste jag diska.
    Senast redigerat av Jago den 2008-12-01 klockan 07:42.

  9. #54
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag vet inte vad som vore ett mer passande namn, men att påstå att de sammanfattar hela deras karriär under denna tidsperiod är som att ljuga, eftersom de inte gör det. Alls. De har uteslutit de engelska albumen och dess b-sidor som också producerades under denna tid. Sen har jag redan köpt de engelska skivorna, men b-sidorna är svårare att få tag på och eftersom boxen är tänkt för den större massan också kanske det vore ngt att inkludera dem? För skivorna har ju släppts här, tänkta för oss så vi slipper högre prislapp, så att säga att de inte är släppte för denna marknad stämmer ju inte heller...
    Att sammanfatta en karriär innebär faktiskt inte att ta med allt; det ligger i ordets betydelse!

    Jag tycker det är helt acceptabelt att inte ta med de engelska skivorna. Dock tycker jag att "Velvet", "Quiet heart" och "Just like money" kunde tagits med som bonusspår - eftersom de låtarna inte finns på svenska. På så sätt hade man faktiskt fått med alla låtar som Kent offentligt har gett ut (borträknat remixer och alternativa versioner av redan utgivna låtar)! Nu köper man boxen och likt förbannat saknas tre låtar... I och med att man tar med andra engelska spår på skivorna hade de låtarna inte direkt känts malplacerade. När svenska Hagnesta Hill nu har "Inhale/exhale" som enda bonusspår - varför då inte trycka dit två engelska låtar till?
    Senast redigerat av Vettvilling den 2008-12-01 klockan 20:03.

  10. #55
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    I och med att man tar med andra engelska spår på skivorna hade de låtarna inte direkt känts malplacerade. När svenska Hagnesta Hill nu har "Inhale/exhale" som enda bonusspår - varför då inte trycka dit två engelska låtar till?
    En CD-skiva rymmer ju inte hur mycket ljud som helst. "Hagnesta Hill" är Kents längsta skiva och mer än ett bonusspår kanske inte fick plats?

  11. #56
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    En CD-skiva rymmer ju inte hur mycket ljud som helst. "Hagnesta Hill" är Kents längsta skiva och mer än ett bonusspår kanske inte fick plats?

    Jag är medveten om att det är Kents längsta album - ungefär 60 minuter.
    Ett bonusspår på 4 minuter så visst hade de två engelska låtarna fått plats också! Det blir ändå en bit under 80 minuter som är maximal speltid för en cd.

  12. #57

    Standard

    Hade ju fan blivit dubbelt så tjockt om alla engelska med. Hade ju inte funkat.
    Tycker bara det är bra att de engelska inte är med eftersom de svenska ändå är "superior" i min mening.

  13. #58
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Razztheazz Visa inlägg
    Hade ju fan blivit dubbelt så tjockt om alla engelska med. Hade ju inte funkat.
    Tycker bara det är bra att de engelska inte är med eftersom de svenska ändå är "superior" i min mening.
    Det stör inte mig heller att inte de engelska albumen är med, de intresserar mig inte särskilt mycket. Däremot tycker jag att alla låtar som inte finns på svenska kunde ha tagits med. Jocke förklarar ju själv att "Inhale/exhale" togs med för att den "inte finns i svensk version", så visst vore det önskvärt om även "Quiet heart" och "Just like money" (samt "Velvet") fanns med bland bonusspåren för oss som inte vill köpa de engelska skivorna. Som det är nu hade det varit bättre att utelämna engelska inspelningar helt och hållet. Det känns lite lustigt med 13 låtar på svenska och så kommer en engelsk på slutet...

  14. #59

    Standard

    saknar just like money
    den skulle varit med.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •