mmmm jag älskar vigen det lilla jag sett av "ikon"-motiven. vackert.
mmmm jag älskar vigen det lilla jag sett av "ikon"-motiven. vackert.
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Just got in. Är detta Jockes bilder? Who knows?
Var sjutton fick du dom ifrån??
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Haha, Nunstedts "Är det detta som är Jockes teckningar? I såna fall är Lundell ohotad konstnär i rocksverige."
http://blogg.expressen.se/anders/ent...?messid=428105.
Senast redigerat av Rotuhiiri den 2008-10-23 klockan 19:23.
Den gode Nunstedt är tydligen på hugget idag.
Senast redigerat av VinterNoll7 den 2008-10-23 klockan 19:20. Anledning: dubbelpost
Ok, killen har verkligen noll koll.
Det är antagligen det här som menas med "nya omslag" och inte "innerpåsar målade av J.Berg". För som han skriver själv så finns det ju små påsar inuti, vad korkat av honom
Är det inte andra sorts hundar på nya omslaget till B-sidor. Eller är det bara jag som ser fel?
Senast redigerat av VinterNoll7 den 2008-10-23 klockan 19:24.
Det är bara nio stycken innerpåsar på bilden. B-sidors två skivor kanske har likadana?
Jag tolkar det som att de svart-vita är innerpåsarna, eftersom han först publicerade de omslagen som "går i gult med religiösa teman" och skrev att Jocke målat dem. I blogg-inlägget efter det (med de svart-vita bilderna) skrev han sedan: "När jag sitter och bläddrar i cd-boxen slår det mig - tänk om det är skivornas innerpåsar som har Jocke Berg som avsändare?"
Men skitsamma, vi får se på onsdag.
Men strunta i vad han skriver, han verkar ju inte ha koll i alla fall (hur kan han få betalt för sina skitinlägg, jag skulle gärna få en box och skriva om den för pengar).
Han skriver: "Det är i och för fina små påsar inuti omslagen..." och det betyder ju att detta är omslagen och inuti finns innerpåsarna med hans målningar. För om du kollar på mitt förra inlägg i denna tråd skrev jag, typ, att det lär vara dehär bilderna som menas med "nya omslag" och inte "innerpåsar målade av J.Berg". Låter inte det rimligare?
De nya albumomslagen som ni ser från bloggen är helt enkelt kyrkmålningarna.
Innerpåsarna utgörs av tidigare albumslag i svartvit. Handmålade enligt Jocke här tidigare i tråden.
Kontenta = "Innerpåsar målade av Jocke Berg" = en smärre tolkning/kalkering av tidigare albumomslag av Jocke.
Vem som står för kyrkmålerierna lär dock inte framgå förrän på onsdag!