Lyckat skämt
varför varför varför... varför i heeeela helvete... var inte den här versionen med på b-sidor istället?!!! har aldrig fastnat för den "vanliga" versionen men nu trillade poletten verkligen ner, mäktig låt!
Det här.. kan vara en av Kents bästa låtar någonsin.
Jag får gåshud och en växande klump i halsen av att höra refrängen, så sjukt känslofull och mäktig.![]()
Jag tycker demon är mycket bättre än den slutgiltiga demoversionen! Visst, båda låtarna har sina för- och nackdelar men det är demon som vinner![]()
Den slutgiltiga verisionen är nog snäppet bättre, annars skulle de väl inte valt den? Men den här var också riktigt, riktigt fint. Mäktig på något sätt.
Hur kan du vara så iskall ren och klar?
Tycker personligen att demon är vida överlägsen den versionen som hamnade på Bsidor. Demon är en av mina absoluta favoriter.
den har så himla mycket mer kraft!
[FONT=Times New Roman][COLOR=Gray][I]älskling, vi ska alla en gång dö
så mycket bättre än den från b-sidor helt klart!![]()
Småbarn är onda'
Lite beach boys med trummorna under ref. tycker jag. (Då jämför jag mest med "I'm Waiting For The Day" från Pet Sounds, fantastisk låt det med förövrigt.)
Lite wall of sound a lá spector också.
Bästa extralåten som följde med boxen.
Senast redigerat av Enskadaredanskedd den 2009-02-23 klockan 14:02.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Tycker demon är bättre och låter mer som den riktiga versionen, har inte ens tänkt på att den låten finns i vanlig version också de låter så olika :P
Du och jag ☠
Båda är bra, men demon i en division för sig. Snacka om kulmination på akustisk gura!![]()
B-sidorversionen känns fräsch och är uppbyggd på ett sätt som få svenska artister klarar/gör. Demoversionen är en trevlig, men ganska ordinär låt.