Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 69

Ämne: Annonser i forumet

  1. #46
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Jag vill prova att ha den just där.
    varför då? det är ju antagligen det mest störande stället av alla att ha reklam på.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  2. #47
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Jag vill prova att ha den just där.
    Jag förstår om det är en avvägningfråga, och att ni får in mer kosing, genom att sätta ut fler annonser. Men jag tycker nog det räcker gott med det som blinkar längst upp till höger nu, och reklamen längst ner.

    Man missar lätt inläggens innehåll, när man plötsligt får en widget i ögonen.

  3. #48
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Så arga folk verkar hehe.
    Det stör inte mig så mycket. Älskar inte det men ändå inläggen jag läser här, kan scrolla ner lite och hoppa över annonsen och fortsätta läsa. Not a big problem.
    Senast redigerat av Kentina den 2010-07-20 klockan 10:48.

  4. #49
    Rebecka95
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Jag förstår om det är en avvägningfråga, och att ni får in mer kosing, genom att sätta ut fler annonser. Men jag tycker nog det räcker gott med det som blinkar längst upp till höger nu, och reklamen längst ner.

    Man missar lätt inläggens innehåll, när man plötsligt får en widget i ögonen.
    Ja, jag håller faktiskt med. Det är rätt störigt, men okej om det är något livsavgörande för kentforumets överlevnad så visst.

  5. #50
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    varför då? det är ju antagligen det mest störande stället av alla att ha reklam på.
    Precis. Man kan även se det som det ställe som flest par ögon passerar och därmed är det ytterst lämpligt ur annonsplaceringsperspektiv. Men som sagt, det är ett test och jag har inte bestämt att det ska vara så för alltid. Vi testar saker, helt enkelt.
    Lid för konsten eller brinn.

  6. #51
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Så arga folk verkar hehe.
    Det stör inte mig så mycket. Älskar inte det men ändå inläggen jag läser här, kan scrolla ner lite och hoppa över annonsen och fortsätta läsa. Not a big problem.
    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Man missar lätt inläggens innehåll, när man plötsligt får en widget i ögonen.
    Som väntat så uppfattar folk detta på olika sätt, och alla åsikter är viktiga för mig.

    Jag har också varit en annonshatare i mina dar, men jag har också tvingats inse varför dom finns och hur viktiga de kan vara i olika verksamheter. Ibland får man helt enkelt stå ut med vissa saker man inte gillar. Därmed inte sagt att man bara ska bajsa på med jobbiga annonser överallt, tvärt om så ska man försöka forma annonser och placeringar så att de inte irriterar i onödan och faktiskt tillför något till besökaren.
    Lid för konsten eller brinn.

  7. #52
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    JMen jag tycker nog det räcker gott med det som blinkar längst upp till höger nu, och reklamen längst ner.
    Ett par ord om denna också.

    Tidigare har vi enbart haft textbaserade annonser. På den övre högra annonsplaceringen snurrar det nu fyra olika grafiska annonser. Det är annonser jag har valt ut för att jag tycker att de lämpar sig för forumets besökare. En av de fyra är dessutom animerad (dvs. den blinkar) medan de övriga tre är statiska.

    Hur uppfattar ni grafiska annonser (animerade och statiska) jämfört med textannonser?
    Lid för konsten eller brinn.

  8. #53
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Man missar lätt inläggens innehåll, när man plötsligt får en widget i ögonen.
    Då kan du använda 'No Script'.

    Kolla här: https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/722/
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

  9. #54
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    Då kan du använda 'No Script'.

    Kolla här: https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/722/
    Ju fler som använder sånt, ju färre annonser visas och ju mindre intäkter blir det. För att kompensera de minskande intäkterna måste man visa ännu fler annonser på ännu fler platser.

    En tanke bara...
    Lid för konsten eller brinn.

  10. #55
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hundradelssekund Visa inlägg
    Då kan du använda 'No Script'.

    Kolla här: https://addons.mozilla.org/de/firefox/addon/722/
    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Ju fler som använder sånt, ju färre annonser visas och ju mindre intäkter blir det. För att kompensera de minskande intäkterna måste man visa ännu fler annonser på ännu fler platser.

    En tanke bara...
    I så fall tycker jag det är lite osolidariskt att använda "no script" ; )

    Jag undrar om det här inte kan göra att folk tröttnar på forumet lättare. Men det kanske du har tänkt försöka utvärdera, henrik. : )
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  11. #56
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    I så fall tycker jag det är lite osolidariskt att använda "no script" ; )
    Hmmm... Men är det fel att släcka ner ljus i rum, som man vill inte beträda?
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

  12. #57
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Jag tycker de animerade reklamerna uppe i högra hörnet är snyggare (och känns mer relevanta) än de textbaserade längst ner på sidan. Lite kul med traderareklamen som visar kentgrejer som säljs just nu. Ett problem jag kan se med det är dock om det skulle dyka upp biljetter som säljs till högre pris (vilket vi inte tillåter på forumet). Reklamen efter första inlägget är relativt störande, hade hellre sett den innan första inlägget eller mellan sista inlägget och snabbsvarrutan.

    Annars tycker jag det är tråkigt att det verkar finnas ett behov av att ha reklam på sidan. Vet inte riktigt hur andra "kentstora" artister har det på sina sidor men det kanske behövs.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  13. #58
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Klickar man på Ginzas fyndvarning står det "Sidan du försökte läsa finns inte".
    http://www.ginza.se/Campaigns/Campai...4169075a01001b
    Låt dom komma nu

  14. #59
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Annars tycker jag det är tråkigt att det verkar finnas ett behov av att ha reklam på sidan. Vet inte riktigt hur andra "kentstora" artister har det på sina sidor men det kanske behövs.
    Det är ett sätt att försöka hålla nere kostnaderna. Visst skulle vi kunna köra helt utan reklam, men då skulle driftkostnaden för de som finansierar sidan (Kent, Sony music och jag (de med pengar och jag med min tid)) stiga.
    Lid för konsten eller brinn.

  15. #60
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Reklambannern mellan första och andra inlägget är oerhört störande och stör flytet i läsandet...

    Går det inte att åtminstone göra den mindre om den nödvändigtvis måste ligga just där?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •