Öh ja jag vet att det var det du menade, läs mitt inlägg igen.
Vad jag menade var att jag tror inte personen försöker "komma undan så billigt som möjligt" utan vill ha en kamera som är en nybörjarkamera som han/hon kan lära sig med. På dig låter det som om personen borde köpa en dyrare kamera när du säger att han/hon försöker komma undan så billigt som möjligt.
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
"Köp en billig kamera, köp ett dyrt och bra objektiv." - så skrev jag.
H*n behöver ju inte börja med att köpa det bra objektivet och det billiga kamerahuset,
h*n kan ju köpa det billigaste paketet först.
450D är hursomhelst en riktigt bra nybörjarkamera, trots att den har ett högre pris än 1000D.
Välj Canon, tycker jag.
Ett ännu billigare alternativ: Pentax K200D
Sláinte Mhath!
Jaa, det här är ju min första systemkamera och jag känner att D60 och 1000D räcker för mig. Någon dyrare och mer avancerad kamera behövs inte för mitt hobbyfotande. Än iaf. Och dyra objektiv väntar jag lite med.
Och om det underlättar kan jag meddela att jag är en tjej
http://foto.stilren.se - portfolio
1000d är ju annars en riktig kanonkamera
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Beror förståss på din budjet. Ett tips är att ge fan i canons amatörmodeller som 400d och 350d, de är bara skräp. En bra nybörjarkamera är Nikons d40x. 10 Megapixel och väldigt lätthanterlig. Sony, Pentax och resten ska du inte ens tänka på.
Kan inte hålla med om att de är skräp. Känns lite plastiga kanske om man är van vid annat, men tycker att de är bra funktionsmässigt.
Men man ska ju ta det man trivs bäst med, både Canon och Nikon är bra märken med bra kvalitet.
Senast redigerat av popdrog den 2009-03-08 klockan 20:39.
When you can live forever, what do you live for?
När det kommer till kameror för över 2000-3000 € så kan dock Canon vara ett bättre alternativ. Beror förståss på ändamålet, lite utopi:
Hardcore sportfotografi på proffsnivå: Nikon D2x
Pressfotogarfi deluxe: Canon eos-1 Mark III
Studio, mode och rymdexpeditioner: Hasselblad HD 3
![]()
"Pentax är faktiskt väldigt bra." - Profeten Michelle
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"