Nu får vi se om denna tråd överlever!
Ibland får jag lust att tipsa om musik som jag tycker är riktigt, riktigt bra. Många gånger känns en helt ny tråd om denna grupp lite onödigt (särskilt om det är en väldigt ny grupp/artist), och i de andra trådarna blir det lätt så att länkar och tips egentligen aldrig når fram till så många.
Därför tycker jag att en tråd som denna skulle vara perfekt! Tipsa om nya album, artister du nyss upptäckt (finns egentligen ingen gräns på ålder, men ny musik är att föredra i just denna tråd), bra låtar och så vidare.
Inlägget ska helst innehålla någon form av substans, så det inte bara blir massa länkar. Hur hittade du musiken? Liknande band? Länkar, omslag eller bandbilder för att liva upp det hela? Bara fantasin sätter gränser, för här ska man ju bjuda in nya lyssnare!
Sen är det ju alltid roligt om man som tipsare får någon respons på det man postar!
Jag börjar med att tipsa om detta band från Glasgow som heter Camera Obscura. Visserligen är de inte nya på marknaden, men de har precis släppt ett nytt album så aktuella är de allt. Fick en strålande recension på Pitchfork (som utnämnde dem till bästa nya musiken just nu).
Här är deras första (?) singel från albumet My Maudlin Career, och den heter French Navy: