Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 64

Ämne: 11e Sept snart

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Mr. ?:

Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Nej inte riktigt. Men jag är inte:

"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rebecka95 Visa inlägg
    Jag är inte säker. Men uppgifterna jag fick sa det iaf. sen fanns det ju en hel del på marken osv. Det var ju väldigt mycket fragment, benbitar, vävnadsbitar osv. från människor som inte identifierades.
    Ja, men de vet ju ändå vilka som rapporterats saknade? Skulle det vara 7000 pers (extra) då? Känns högst osannolikt..
    inget.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Jag tror han menar mitt uttalande. Fast jag gillar ju inte själva attackerna, utan snarare ologiken och dom magiska historierna som är de "officiella" förklaringarna
    Ja, isåfall är nog 100 % av oss i trådarna mot 11 september. Skönt att veta
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag tänker väl på ungefär samma saker som alla andra.

Men det kan ju vara värt att skicka en tanke till de ca. 100 000 oskyldiga civila irakier som dödats i USA:s ockupation av Irak. Som en följd (eller påstådd följd) av 9/11 alltså.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jag tänker väl på ungefär samma saker som alla andra.

Men det kan ju vara värt att skicka en tanke till de ca. 100 000 oskyldiga civila irakier som dödats i USA:s ockupation av Irak. Som en följd (eller påstådd följd) av 9/11 alltså.
    Äsch det hade hänt förr eller senare ändå. Det var ju ingen direkt hemlighet att operation "Shock & Awe" fanns på bordet.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Nej inte riktigt. Men jag är inte:

vilken störd jävla låt.
    APC brukar ju vara så bra annars.

jag gillar förresten George W Bush II.
    tyckte helt klart han var rätt man på rätt plats när han var vid makten och jag hade ofta roligt åt idioter som retade upp sig över honom.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Äsch det hade hänt förr eller senare ändå. Det var ju ingen direkt hemlighet att operation "Shock & Awe" fanns på bordet.
    Nej, så är det ju!
    Men jag tycker det finns något märkligt med att vi hade tyst minut i skolan för de döda efter attacken mot WTC. När har vi tyst minut för alla irakier då? Inte för att det ena utesluter det andra, men ändå.

Last.fm

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag minns en tyst minut på en buss för sex år sen, efter att Anna Lindh hade mördats.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Nej, så är det ju!
    Men jag tycker det finns något märkligt med att vi hade tyst minut i skolan för de döda efter attacken mot WTC. När har vi tyst minut för alla irakier då? Inte för att det ena utesluter det andra, men ändå.

Jag håller med, varför håller vi inte en tyst minut för alla andra oskyldiga människor som dött?
    Är de mer värda eller?
    Signatur.

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Nej, så är det ju!
    Det är skillnad när det är en händelse och när det är nåt som pågår under en längre tid. Men du kan ju inte påstå folk inte reagera mot vad som hände i Irak?
    inget.

Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Nej, så är det ju!
    Beror också på att folk som dör i mellanöstern är vardagsmat för omvärlden. Tråkigt men sant.

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Vad som är ännu värre tycker jag är att ingen nånsin sörjer alla kommunismens offer. Men det är väl svårt att tänka sig att nån cool hipp vänsterflummare har avrättat fler personer än herr Hitler?
    inget.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Finns det över huvud taget nånting som är lika uttjatat som kommunismens offer? Vi har ju t.o.m. en statlig myndighet som ägnar sig åt antikommunistisk propaganda. Iofs kan jag hålla med om att man borde informera om Stalin i samma utsträckning som t.ex. Hitler. Men det slår fel att skylla Stalins onda gärningar på "kommunismen", mannen var ju för fan fascist.

Last.fm

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Det är skillnad när det är en händelse och när det är nåt som pågår under en längre tid. Men du kan ju inte påstå folk inte reagera mot vad som hände i Irak?
    Jo, det är klart att det finns skillnader. Ett krig väcker inte samma omedelbara vrede som en attack typ 9/11.
    Fast det var ju inte så länge sedan som Israel attackerade Gaza och begick massmord på civilbefolkningen, och det blev ju inga tysta minuter för det heller. Men det klart att det är skillnad, attacken mot WTC slog rätt i västvärldens hjärta på ett annat sätt än om några tusen araber dödas. Det är kanske inte alls så märkligt, men det är alltid tänkvärt.

Last.fm

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •