Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 55

Ämne: direktbetalning?

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Direktköp är bra när man har pengar och har möjligheten att göra det.
    Direktköp är dåligt när man inte har pengar och inte kan göra det. (Oftast...)

Men eftersom att det "råkar" ligga innan löning så tycker jag att det hade varit väldigt snällt om de inte haft det nu.

Men Malmö arena är ganska stort, tror inte att de biljetterna går direkt. Menar, är ju större än baltiska och sålde det ens ut?
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

för övrigt är det så himla typiskt dalarna att inte ha ett enda ticnetombud. hatar fan det här landskapet ibland, finns ju inget annat än skog, hårdrocksband och spelmanslag

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg
    vaddå inget maxsköp?! är de dumma i huvudet eller? tack för att vi får köpa biljetter för 3000:- styck på någon andra hands sida skjut mig snälla!
    Ouch fuck, det här kan bli knepigt...

Man lär väl göra bäst i att vara på ett Ticnet-ombud kl 9.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg
    vaddå inget maxsköp?! är de dumma i huvudet eller? tack för att vi får köpa biljetter för 3000:- styck på någon andra hands sida skjut mig snälla!
    Jag sa det förra gången det var dags för turné:

Det är såna som ni, som ser till att det finns en andrahandsmarknad för biljetter.
    Det är ert fel att biljettnu gnuggar sina händer.
    Nog för att jag ogillar ert släkte, men att gå så långt som att skjuta er, är lite väl långt.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

som att jag skulle köpa för 3000 spänn, tack men nej tack
    av privatperson skulle jag kunna ge dubbla orginal priset kanske
    skulle aldrig köpa på sånna äckliga sidor, faktiskt

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    för övrigt är det så himla typiskt dalarna att inte ha ett enda ticnetombud. hatar fan det här landskapet ibland, finns ju inget annat än skog, hårdrocksband och spelmanslag
    nu ska vi inte vara såna, ni har ju mando diao också!
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

ne det är faktiskt inte såna som vi som står ansvariga för att det finns en enorm svart marknad, det är såna som DOM som står ansvariga. försök inte ens lägga över ansvaret på någon annan, det är ingen som går på skitsnacket

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

jag var hos ticnetombudet vid globen idag och killen sa att det var direktbetalning han verkade helt övertygad och vi pratade ganska länge också
    nu säger felix (vår felix_elite) att han ringt ticnet och att dom sagt att det inte ska vara direktbetalning på kents spelningar
    och kom inte och säg att det bara är att ha ett kort redo för det är verkligen inte så enkelt

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    ne det är faktiskt inte såna som vi som står ansvariga för att det finns en enorm svart marknad, det är såna som DOM som står ansvariga. försök inte ens lägga över ansvaret på någon annan, det är ingen som går på skitsnacket
    Så du menar på allvar att den som gynnar ockrare inte bär skulden till att de har mat på bordet?
    Det är ju klart att om DU köper svart, skapar du behovet.
    Låter folk bli att köpa av packet försvinner de.

och kom inte och säg att det bara är att ha ett kort redo för det är verkligen inte så enkelt
    Berätta gärna vari svårigheten ligger.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

så det är vi som bär skulden för att vår vilja att se kent (även om det är för 1500 kronor per biljett) är större än vår vilja att stoppa den svarta marknaden? det är väl klart vi hade kunnat göra ett aktivt val och motarbeta det hela, det gör det inte till vår skuld

nej det vill jag inte nu när du redan gått på och försökt kränka allt vi känner för det här bandet

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    jag får inte skaffa ett betalkort även om jag är 18 pga att jag inte har tillräcklig årsinkomst, så det är inte heller säkert att man har.
    du kan skaffa betalkort från att du är 18 oavsett inkomst, finns speciella kort för ungdomar/studerande
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

så det är vi som bär skulden för att vår vilja att se kent (även om det är för 1500 kronor per biljett) är större än vår vilja att stoppa den svarta marknaden? det är väl klart vi hade kunnat göra ett aktivt val och motarbeta det hela, det gör det inte till vår skuld

nej det vill jag inte nu när du redan gått på och försökt kränka allt vi känner för det här bandet
    Viljan att se bandet må mycket väl vara värd x antal hundralappar, det har jag aldrig tvivlat på.
    Det finns de som spenderar tusentals kronor på flyg, hotell å konsertbiljett, så självklart skrider konsertupplevelsen ofta vida över de ca 3-400 kronor biljetten kostar.

MEN, så länge du stödjer packet som säljer biljetterna till ockerpriser i andra hand, kan du aldrig klaga på att det är dyrt, eller att ticnets biljetter tar slut på nolltid. Du är skyldig till att branschen existerar.

Slutligen undrar jag hur jag har försökt kränka allt "ni" känner för bandet?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

jag tycker fortfarande inte det är vår skuld. nu har jag å andra sidan aldrig köpt någon biljett över huvud taget i andra hand och skulle aldrig göra det för något annat band än kent, tycker bara det känns så verklighetsfrånvridet att lägga skulden på dom vars passion utnyttjas av folk som vill tjäna enkla pengar

ja inte vet väl jag vad du egentligen menade med att du ogillar vår art, din attityd gör ju inte precis att man känner att du frågar för att du vill hjälpa oss utan mer för att kunna få chansen att fälla in yttligare en kommentar

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Har du nånsin köpt en biljett svart av någon som tagit ut ett högre pris, så är du ju faktiskt skyldig till att efterfrågan finns (även om du är en sån minimal del av alla som är det). Som Clive sa, "låter folk bli att köpa av packet försvinner de."

Sen att marknaden (Ticnet) inte gör mer för att reglera detta (ingen gräns för maxköp) är en annan sak.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

ja det har jag väl inte sagt att man inte är.
    den stora skulden ligger fortfarande hos människorna som måste utnyttja den här efterfrågan såhär, bara för att möjligheten finns där behöver man inte göra det

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •