Sidan 8 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 166

Ämne: Örebro 30/3

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Ingen Vals för Satan, men jag är glad ändå för detta var helt fantastiskt. Så mycket bättre än i Stockholm!
    Och de verkar ha börjat köra mer av det gamla. OWC, Saker och Kevlar på samma konsert! Den sistnämnda missade jag i Sthlm liksom Sjukhus. Lite synd. Ni fick ingen 747 i alla fall. *skadeglad*
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem Wastis avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

sjukt bra. bättre än sthlm, men inte bättre än linköping.
    sen var vi ju turnéns bästa publik i örebro... kul!!!

stackars jocke som halkade runt på golvet. var det martin som svettats så mycket att det blev pölar mellan mickstativet och trumsetet?!?!

tusen tack för en underbar turné, ni har aldrig varit bättre!!
    tänkte försöka mig på en recension men det går inte. det finns inga ord (på det här jävla språket) som kan beskriva hur fantastiska ni är. jag fullkomligt älskar er (trots att jag inte känner er ).

tack! tack! TACK! sluta aldrig med det ni gör!! ses i sommar. längtar ihjäl mig!!
    Glääääääns över sjööööö o straaaand...
    -Ni kan ju inte bete er!"
    "-Jooooooooo!"
    (5 sekunder senare...) "-Aaaaahhhhhhh"

Medlem johise511s avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Tack bästa kent för en underbar konsert, tack till Örebro-publiken som verkligen var heltända på konsert.

(Och störst tack till den söta tjejen som gav mig ett plektrum efter konserten, snälla kentare finns det bevisligen och du borde få ett fång med blommor)
    Fannybunnyfannybunnyfannybunny (F)

Standard

kent kent kent kent kent kent knet kent knenttkenktnektnekkentkneketntkentk jag är nöjd, min hals är nog inte lika nöjd imorgon.

swooosh

Standard

Det var riktigt riktigt underbart! Lätt värt köandet. Jocke var så jävla härlig : D sen att det var någon äckelfyllis som förstörde mycket av min upplevelse, det är ju inte Kents fel

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag är delad, det var en bättre början i Sthlm (första spelningen) men avslutet var bättre i Örebro pga bättre låtval. Sen var det ju stor skillnad på publik. I Sthlm var det väldigt mycket mer "svåra" människor och indiepoppare/rockare medans det i Örebro var sjukt blandat, iaf av det jag såg.

Vart tog guldregnet vägen efter Dom andra?

Jag kan verkligen inte med en enda låt från V&A förutom Socker, resten är ju bara kommersiellt radioskrål. Jag blev återigen helt apatisk när dom spelade Kärleken Väntar och blev nästan irriterad.

Sämst återigen var Camela. Snacka om stämmningsdödare...

Bäst var återigen Idioter av någon anledning...och introt till Töntarna när det bara fladdrade i kroppen av den vråltunga basen. Jag hoppas Kent blir ännu mer synth till nästa skiva

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Tack för en ännu en magisk konsert-upplevelse! (I klass med Strömsholmen och Sporthallen. Eskilstuna-spelningarna för ett par år sedan). Hade världens bästa plats (om man inte vill trängas längst fram) nämligen uppe på "hyllan" och hade full koll på scenen och hela ljus-showen, som var fantastisk. Och vilket ös det var! Publiken var "på" och partystämningen var på topp! När Töntarna drog igång och basen tog över och totalt körde över oss...vilken känsla! Det vibrerade i järnräcket uppe på hyllan! LSD, någon är ju självklar som röjare och ljusexplosionerna i Dom andra var rena lyckopillret. I allt det här röjet gjorde Sjukhus inte så mycket väsen av sig...Men tack som fan, och tusen tack för Kevlarsjäl. Jag håller med Jocke som sa att publiken här var den bästa på turnen, och naturligtvis ses vi i sommar, Göteborg klappat och klart!
    Believe, and you will find your way...

Standard

Riktigt bra var det! Betydligt bättre än de tre första spelningarna på Annexet iaf.
    Någon som vet var speglarna var förresten?
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    sen att det var någon äckelfyllis som förstörde mycket av min upplevelse
    han stod å flåsade mig i nacken å sa "vi är alla kentfans eller hur?"
    Sen puttade jag bort han för han hängde på mina axlar.

Medlem Wastis avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Ingen Vals för Satan, men jag är glad ändå för detta var helt fantastiskt.
    ja, det är helt obegripligt att den inte spelats mer. fick den på premiären, men då trodde jag ju att den skulle vara en av de "fasta" låtarna, så jag njöt nog inte till fullo av den då. lite ledsen att den inte kom i örebro!

Citat Ursprungligen postat av trifix Visa inlägg
    Jag är delad, det var en bättre början i Sthlm (första spelningen) men avslutet var bättre i Örebro pga bättre låtval.

Vart tog guldregnet vägen efter Dom andra?
    premiären hade ju berlin, du är ånga, valsen, hjärta, sundance kid... riktigt kul att höra dem! fast premiärnerverna märktes ju av i sthlm. det märks att de släppt loss mer o mer ju längre turnén hållt på. det är sån stämningshöjare när de spexar och smajlar och "bjuder" på sig själva!

guldregnet var väl bara på premiärspelningen (i sverige, det har varit med utomlands) pga att ett par tjejer fick uppsöka sjukhus efter astmaanfall.
    synd att det blev så, det var mäktigt när det kom i sthlm!
    och jockes kommentar innan extranumrena var ju skitskoj: "det luktar krut, har ni lekt krig?"

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Någon som vet var speglarna var förresten?
    undrar med över speglarna. kommit bort??
    Senast redigerat av Wasti den 2010-03-31 klockan 15:38.
    Glääääääns över sjööööö o straaaand...
    -Ni kan ju inte bete er!"
    "-Jooooooooo!"
    (5 sekunder senare...) "-Aaaaahhhhhhh"

Standard

Citat Ursprungligen postat av LinusEdge Visa inlägg
    han stod å flåsade mig i nacken å sa "vi är alla kentfans eller hur?"
    Sen puttade jag bort han för han hängde på mina axlar.
    Uschusch. När han viftade med armarna om båda sidorna om mig så tog jag bort dem några gånger, tills han sa i örat på mig att "Du ger fan i min armar". Uuuuusch.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Uschusch. När han viftade med armarna om båda sidorna om mig så tog jag bort dem några gånger, tills han sa i örat på mig att "Du ger fan i min armar". Uuuuusch.
    Hatar sånt där, det kan verkligen förstöra en konsert. Kanske sånt man får räkna med när man går på konsert, men det är sjukt irriterande.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Hatar sånt där, det kan verkligen förstöra en konsert. Kanske sånt man får räkna med när man går på konsert, men det är sjukt irriterande.
    Ja, det förstörde verkligen, speciellt Idioter, tyvärr. Jag kanske bara har haft tur som sluppit sånt hittills, jag vet inte, men likväl jobbigt för det. Men det kändes värre igår, idag har jag lättare att fokusera på allt bra med konserten : )
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

haha stod en tjej bakom mig och verkligen skrek med i vissa låtar, man hörde henne mer än Jocke. haha skrattade en massa.

Standard

Otroligt bra show. Tycker dock att ljusshowen var grymmare på förra turnén! Men helt oävet var det ju inte. Jävligt torr publik i början, i alla fall där jag stod. Men sen började folk vakna till liv lite grann! Töntarnas synthbas var helt fantastisk, kändes i hela kroppen

Nån som fattade varför Jocke lackade i början av konserten? När han sa: "Nej det gör du inte!" :P
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Sidan 8 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •