Jahaa, jag gjorde inte alls den kopplingen. Tack!
Bilden som finns på baksidan av konvolutet verkar finnas utgiven i många olika utföranden. Kents variant sticker ut mest. Om jag förstod det rätt så heter bilden "The Guardian Angel over Bridge". Någonstans stod det att upphovsmannen heter/hette Lindberg. Har inte mycket som styrker det utöver vad jag som en del av "Internetgenerationen" lyckats läsa kortfattat under en Google-session.
"Den upphöjde" är i detta fall inte nödvändigtvis den med mest pengar.
Diskussionen ligger inte på så sätt mellan över- och underklass.
Snarare om dem som har makten (även om det oftast är = de som sitter på pengarna, men i alla fall) och vad de gör med den. Hjälpa svaga eller underlätta för sig själv. Svika samhället eller bygga upp det till ett bättre...
Underbart!
Vilken vansinnigt häftig tråd detta är.
Skall man gråta eller skall man gråta?
OSA..på en använd servett.
JEEEEEEEESUS..jag är klar nu.
Vad söker du på då? För att hitta bli ku klux klan-änglar som vakar över svart barn? Det är hans idé och konstverk.
Jo, ängeln som vakar övar barnen är ju en gammal klassisk skildring av skyddsängelns roll, vilket är är rätt ointressant i sammanhanget.
Den har man nu gjort någon slags parafras på.
Precis.
Ok vad bra, hej då...
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Du har rätt, det jag tog upp tillför inte argumentationen något speciellt. Däremot fann jag det intressant rent kunskapsmässigt att det finns så många varianter av just den bilden med skyddsängeln och barnen på bron. Jag tvivlar inte en sekund på att Makode står bakom kents bild. Att bilden visar en skyddsängel tillför symboliken något viktigt, det förstår vi båda. Då forumet ibland hyser personer vars kommentarer vittnar om att de inte är insatta i religiös konst eller har vett nog att hålla sina störande kommentarer borta från något som ändå är en seriös diskussion om än över ett underligt ämne så vågade jag mig på att tillföra tråden en tanke om att Makode använt sig av ett motiv som många använt sig av före honom(Det blev en lång mening utan större mening).
Jag är fortfarande nyfiken på vad J.Berg menade med den befängda anklagelse som han trodde skulle riktas av "oss". Om det nu inte var det du nämnde, Plague, om djurplågarhistorien så är vi i alla fall förvarnade om att något kan komma fram som kan uppfattas störande. Hur snabba är vi att döma kent innan vi lyssnat på hela historien och har alla detaljer?
Ja, hur ska man veta det om man bara lyssnar på Spotify eller laddar ner albumet?
Här är en bild på honom:
http://www.stureplan.se/articles/727...40734abd72.jpg
Jag tycker det påminner om väggmålningarna på Hornstulls Strand.
Vad vore jag utan dina andetag?