haha jag minns mest bara att jag lärde mig nästan hela gitarr-solot på settle down
vissa av låtarna på mary star of the sea var inte jättebra
men jag tror som sagt att om dom fortsatt som band hade de blivit bättre sen
iofs mycket häftigare att matt sweeney har återförenat chavez istället nu
hoppas på en chans att få se dem
kanske världens mest underskattade band nånsin
Jag har börjat lyssna mycket på Smashing Pumpkins senaste tiden. Den första plattan jag köpte var just Zeitgeist. Tänkte det skulle vara lite roligare att börja med att inhandla en av, enligt fansen, de sämre albumen och inte börja med deras klassiker. Albumet är bra, enligt mig. Kanske lite ojämnt; vissa låtar är helt intetsängande. Men United States, Tarantula och Doomsday Clock röjer, och That's The Way (My Love Is) är fan skitbra och bäst på skivan.
Billy Corgan-En vidskeplig snubbe?
Begrunda detta:
Orginal uppsättningen av Smashing Pumpkins Billy Corgan-gitarr,James Iha (asiat)-gitarr,Jimmy Chamberlin-Trummor, D'arcy(Tjej)-Bas
Efter Mellon Collie skivan får Jimmy C. sparken p.g.a sitt drog missbruk, han ersätts med en flintis trummis som jag inte kan namnet på,han spelar på Adore.
Sedan återvänder Jimmy C. till bandet och de spelar in skivan "Machina"
samtidigt lämnar D'arcy bandet, och de får en ny basist Melissa ? från Hole (tjej)
smashing pumpkins splittras-Billy C. bildar ett nytt band Zwan
Zwan består av gamla sp medlemmarna Billy C. och Jimmy C. samt en tjej som spelar bas och en asiatisk kille på gitarr + en gitarrist till....
Zwan gör en skiva och splittras sen.
Billy låter Smashing Pumpkins återuppstå tillsammans med Jimmy C. på trummor, en ny tjej på bas, en ny asiatisk kille på gitarr + en till tjej på keybords....
Eh......
nya gitarristen är väl inte asiat?
jag har också tänkt på det där att han alltid skaffar kvinnliga bassister
du kanske skulle skickat in en fråga till ask a pumpkin på youtube?
har förresten läst om att han är jätte-religiös
artworket till siamese dream innehåller bla nån helgon-bild
Varför förutsätta att alla vet vad SP står för? Är det så jobbigt att skriva ut Smashing Pumpkins? I alla fall i topicrubriken och första inlägget bör det göras.
Låt dom komma nu
Skulle helt klart hellre vilja uppleva en uppföljare
till James Ihas magiskt vackra solodebutalbum!
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Smashing Pumpkins är ett fantastiskt band, men fansen är precis lika bortskämda som många kent fans är. Hänger kvar på forum trots att dom bara vill ha en ny Gish, nåt dom aldrig kommer få.
Nya skivan har en del genialt Corgan material. Solot på Neverlost ger mig gåshud varje gång och That's the Way är en fantastisk låt helt enkelt.