kul idé av billy corgan att han ska "åter-förena" SP fast utan att ha med varken James eller Dárcy i sättningen
nya singeln gillar jag iofs men liksom..
reunion?
mm just det
nån som ska se dem nånstans i sommar?
kul idé av billy corgan att han ska "åter-förena" SP fast utan att ha med varken James eller Dárcy i sättningen
nya singeln gillar jag iofs men liksom..
reunion?
mm just det
nån som ska se dem nånstans i sommar?
tänkte väl att en tråd om sp skulle vara startad..
mm, känns lite krystat, men va fan det är smashing pumpkins, tidernas bästa band(förutom kent så klart). nya singeln "tarantula" är sjukt bra ju...
if i was a whirlwind, i could sweep your heart away...
jag blev också lite besviken när jag läste att bandet presenterat tre nya musiker (gitarrist och basist samt en turné-keyboardist). hade det varit ett alternativ att ta in melissa auf der maur igen istället för d'arcy?
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
auf der maur släpper ju snart sin andra solo-skiva
så hon har väl inte tid ändå
tycker inte han borde få kalla det för SP utan James
dárcy var väl alltid den minst viktiga medlemmen även om hon faktiskt sjöng på ett par av låtarna och hade en rätt cool utstrålning såväl på som utanför scenen
jag tror auf der maur är rätt mycket stabilare som bassist
spelmässigt alltså
d'arcy var ju fan minst lika viktig som james iha var!
jag hade hellre sett melissa aud der maur än en helt ny bassist faktiskt
nja
james sjöng på fler låtar än henne och jag tror hon var sämre än han på att spela också
men ingen var väl direkt oviktig i SP heller
men de har ju sagt själva att billy gjorde nästan alla påläggen på siamese dream förutom trummorna då och en och annan annan grej
detta förmodligen pga allt bråk som var inom bandet vid den tiden och för att han var mycket bättre än både james och dárcy på att spela
när de spelade i MCIS tror jag de andra fick vara med mer
första skivan vet jag inte
jag tror de flesta hellre skulle se auf der maur igen än nån ny
kan inte nån här som har bättre koll än jag skriva ett långt jävla inlägg om SP
både gammalt och hur det ser ut nu?
jag har för mig att jag läste nånstans att alla bråk och splittringen berodde på billys kontrollbehov och vilja att styra allting. de kanske vill slippa det eller nåt, jag vet inte...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Smash the Pumpkins lirar på Pinkpop i kväll www.pinkpop.nl
billly var helt enkelt ett kontrollfreak, james och d'arcy kunde inte prestera det som billy ville ha ut. därav var d'arcy en lika betydelsefull/lös som james. live var det dessutom d'arcy som körade och dylikt och sjöng alltså mer än vad james gjorde, de sånginsatser han gjorde i pumpkins var de låtar han hade skrivit, och dem höll i princip aldrig måttet...
jo hon backup sjön väl kanske mer(live och på skivorna)
men ett par av SPs bästa låtar tex blew away sjöngs ju av james
fastän det bara är billy och jimmy med nu så tror jag ändå det här blir bra
billy borde helt klart hittat på ett nytt namn dock
hade iofs inte heller blivit helt rätt om de som nu spelar massa gamla pumpkins låtar
hade ju blivit som ett cover-band på hans egna SP
blir det ju nu ändå iofs men...jaja.
Senast redigerat av StandInSilence den 2007-05-29 klockan 04:02.
Ja idag släpptes väl skivan. Har inte lyssnat på den så mycket än, den låter helt ok men jag tycker inte att den sticker ut så mycket än. Den är bra, men frågan är om den blir så mycket mer. Hittills känns den mest som en axelryckning för mig.
neeeeeej, tråkig och menlös skiva, vad fan tänkte billy på. tarantula var en bra singel men den skulle ju inte vara den bästa låten på skivan, så bra är den inte...
tycker tarantula påminner en del om bodies från MCIS och låten the everlasting gaze från machina