Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 54 av 54

Ämne: Krossa Allt, klick, petitesser

Standard

Jag har lyssnat igenom låten i spotify och jag hör ingenting konstigt varken där eller på skivan

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jagadsmal Visa inlägg
    Jag har lyssnat igenom låten i spotify och jag hör ingenting konstigt varken där eller på skivan
    wälkommen!
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Tack så mycket ^^ Älskar för övrigt Röd och Krossa allt. Finns någonting med Kent som gör att man alltid måste lyssna på dem, oavsett om det är från -95 eller -09. Jocke är en fantastisk låtskrivare

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

ni som klagar, rackar ner, ber att få låsa tråden pga att det skulle va ointressant osv osv osv - Varför ens kommentera från början?
    varför ska alla på detta forum alltid racka ner så fort någon kommer med något som faktiskt går emot era gudar?
    BILDEN FÖRSTÄRKAR argumenten. en ensam bild i ett sånt här sammanhang säger inte mycket men när ett KONKRET EXEMPEL i HÖRBAR FORM presenteras TILLSAMMANS med en BILD så säger bilden mer än ofta väldigt mycket.

Jag hade aldrig hört klicket, men efter EN lyssning i spotify på LÅG VOLYM i HÖRLURAR hörde jag det direkt. jag kommer troligtvis inte bry mig om det i fortsättningen.
    Att det sluppit igenom på skivan är jag inte särskilt förvånad över. Hur det däremot har uppstått är mer intressant tycker jag.

Älska mer hata mindre tänk vad trevligt det kunde va om folk kunde hålla god ton även när man inte håller med andra

Reg.datum
    May 2007

Standard

okej nu vet jag att jocke har sagt detta massa gånger men varför ska man kolla på musik? och på sista tiden har det blivit ett nedrans gnäll om ljudkvalitet etc nu är jag inte sån ljudnörd själv så jag måste inte tycka det ser perfekt ut i audacity för att jag ska tycka det låter bra, men varför ska man egentligen bry sig om hur det SER UT?
    Länge leve kungen.
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    okej nu vet jag att jocke har sagt detta massa gånger men varför ska man kolla på musik? och på sista tiden har det blivit ett nedrans gnäll om ljudkvalitet etc nu är jag inte sån ljudnörd själv så jag måste inte tycka det ser perfekt ut i audacity för att jag ska tycka det låter bra, men varför ska man egentligen bry sig om hur det SER UT?
    I detta fall HÖRS ett KLICK och det är inte något som någon hittar på eftersom det GÅR ATT SE att det finns där. Därför fyller den bilden en funktion. Den bevisar att det trådskaparen säger är SANT - det finns ett klick som troligtvis inte är medvetet.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av max_92 Visa inlägg
    I detta fall HÖRS ett KLICK och det är inte något som någon hittar på eftersom det GÅR ATT SE att det finns där. Därför fyller den bilden en funktion. Den bevisar att det trådskaparen säger är SANT - det finns ett klick som troligtvis inte är medvetet.
    kan man derivera bilden?
    blir det mer intressant eller sant för att bilden ser annorlunda ut på ett ställe? och oavsett om det är sant eller inte borde man lyssna på musik istället för att kolla som det har sagts ungefär sjutusenåttahundrafemton gånger förut. jag hör iallafall inget klick där och jag har lyssnat flera gånger på olika sätt.
    Länge leve kungen.

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    kan man derivera bilden?
    blir det mer intressant eller sant för att bilden ser annorlunda ut på ett ställe? och oavsett om det är sant eller inte borde man lyssna på musik istället för att kolla som det har sagts ungefär sjutusenåttahundrafemton gånger förut. jag hör iallafall inget klick där och jag har lyssnat flera gånger på olika sätt.
    Grattis till dig som inte hör det!

Dock hade trådskaparen hört detta och jag hörde det. Om man nu skulle starta en tråd på detta forum och bara säga rakt ut att det är ett klick, skulle många fördömma det och säga att det inte var sant, men bilden visar att det ÄR SANT (nu fördömde folk det hela ändå). H*n som skapa tråden hade reagerat på det vid LYSSNANDE och bevisade detta med bilden. Som jag sagt tidigare: En ensam bild säger inte mycket men tillsammans med något annat kan den förstärka argument. Det går inte att förneka att det finns något som inte riktigt passar in.

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Jag hör också ett klick. Men jag tror att 0:47 (fyrasju) är inte ett tillfälligt ställe för sånt. Heter det
    inte: "Bygg nått vackert eller krossa allt"? Låten är vackert och klicket krossar det - om man är en
    perfektionist som Jocke.
    Senast redigerat av hundradelssekund den 2009-12-28 klockan 15:15.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •