Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 30 av 30

Ämne: PDOL

  1. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 17 minuter Visa inlägg
    Jag var där, men kan inte minnas att jag såg något porträtt. Har i och för sig ganska dåligt minne. Utställningen var inte överdrivet imponerande, kanske mest för att jag redan hade sett det mesta tidigare. Det var skivomslag, affischer, fotografier av Jonas Linell, gamla turnépostrar och diverse grejer som fans hade skickat in.
    Det borde ha återfunnits i fanavdelningen. Men det skulle inte förvåna mig om någon fantastisk ansvarig, i sista stund, beslutade sig för att skippa porträttet. Det jag gör har nämligen en tendens att ständigt dras i smutsen och bli behandlat som Elefantmannen.

    Nu ska jag sova innan jag blir så där kissigt bitter.

    Godnatt.
    rbroddmark.tumblr.com

  2. #17

    Standard

    Riktigt fin spelning. Tack som fan, som man säger, för en perfekt avslutning på semesterveckan i Norrland!

  3. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Josso Visa inlägg
    Det var nog en väldigt väldigt fin spelning! Jag och två av mina vänner stod längst fram ungefär i mitten och som tur var det inte lika trångt som på The Sounds (som förövrigt också var jättebra). Av någon anledning gillade jag ändå spelningen på Wanaja mer, kanske för att jag var så trött när denna konsert började (halv 12 = halv 1 finsk tid). :b Fånga Martins handduk lyckades jag även med och min vän fick Samis tobaksask eftersom vi hade en skylt där det stod "Sami tarjoo tupakka!" (Sami bjud på tobak!)
    Man fick ta in systemkamera på festivalen så jag kan länka till min vän Nicklas bilder när han har laddat upp dem någonstans på tha internet.

    Den där kentutställningen letade vi efter länge och frågade flera personer om de visste var den fanns, men vi fann den aldrig.
    Så det var du som vann dragkampen mellan dig och mig om handuken... Well, well. man fick i alla fall röra vid den...

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    åbo
    Inlägg
    2 821

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eloij Visa inlägg
    Så det var du som vann dragkampen mellan dig och mig om handuken... Well, well. man fick i alla fall röra vid den...
    Tydligen. Kommer bara ihåg att jag kollade på Sami och plötsligt höll jag i en handduk.
    Whatever you do now, the world still turns.

  5. #20

    Standard

    Sjukt bra var det! lixom, världens bästa kent + en massa snygga människor, kan det bli bättre ?

  6. #21
    Medlem Insektens avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    192

    Standard

    Någon som minns vad Jocke pratade om innan dom började spela MIDVH?.
    Han nämde något om "Dojd"-skivan vet jag.

    Mobilen ringde mitt i så jag uppfatta inte vad han sa.
    30 maj, 14 juli 2012.

  7. #22
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    åbo
    Inlägg
    2 821

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Insekten Visa inlägg
    Någon som minns vad Jocke pratade om innan dom började spela MIDVH?.
    Han nämde något om "Dojd"-skivan vet jag.

    Mobilen ringde mitt i så jag uppfatta inte vad han sa.
    Att MIDVH var den första låten som skrevs till D&JD och att han skrev texten samtidigt som musiken och han tror att det är därför som låten håller ännu idag.
    Whatever you do now, the world still turns.

  8. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Josso Visa inlägg
    Att MIDVH var den första låten som skrevs till D&JD och att han skrev texten samtidigt som musiken och han tror att det är därför som låten håller ännu idag.
    ... Men sa han inte också att texten är väldigt osammanhängade och att man inte ska lyssna på den? Eller nåt i den stilen...
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  9. #24
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    4 193

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oggemannen Visa inlägg
    ... Men sa han inte också att texten är väldigt osammanhängade och att man inte ska lyssna på den? Eller nåt i den stilen...
    Minns inte exakt, men han avslutade i alla fall med typ: "Lyssna inte på ett ord jag säger".

  10. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 17 minuter Visa inlägg
    Minns inte exakt, men han avslutade i alla fall med typ: "Lyssna inte på ett ord jag säger".
    Så kanske det var, hehe
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  11. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oggemannen Visa inlägg
    ... Men sa han inte också att texten är väldigt osammanhängade och att man inte ska lyssna på den? Eller nåt i den stilen...
    Nja det hade väl inte med låten att göra?
    Han snackade ju lite tidigare om att man aldrig ska lita på en man som ser fundersam ut och en del annat trams, det var nog det han syftade på när han sa "Lyssna inte på ett ord jag sagt ikväll"
    This is what it feels like

  12. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vakær Visa inlägg
    Någon här som besökt utställningen i samband med Piteåfestivalen? Jag bor långt från Piteå men har ett tecknat porträtt av JB med på utställningen så det vore intressant med en rapport därifrån.

    Igår vad jag där och kikade! Det fanns ett portsätt av Jocke, målat med typ tusch om jag inte minns helt fel, kan det ha varit den...? Riktigt fin var den iallafall
    Utställningen i sig innhöll väl inte nått nytt men jag tyckte ändå det var roligt att titta. Jag hade bestämt mig för att sluta köpa limiterade utgåvor och annat dyrt som bara blir liggandes, men när jag kom hem blev jag tvungen att beställa Röd-boxen bara för att... den såg så fin ut... :P
    Fanns en 15 år gammal planch med annons för en kentspelning på mitt universitet :O
    This is what it feels like

  13. #28
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    4 193

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Emma747 Visa inlägg
    [...] Fanns en 15 år gammal planch med annons för en kentspelning på mitt universitet :O
    Det var lite coolt tycker jag, trots att jag inte har gått på stora Campus Luleå.

  14. #29

    Standard

    Åh, jag var där. Första gången jag såg Kent och jag trodde verkligen aldrig att jag skulle få den chansen, men det fick jag! Det var lyckligaste kvällen i mitt liv. Jag grät fan av lycka. Haha, det var magiskt!

  15. #30
    Nybörjare Alle24s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av beroende Visa inlägg
    Åh, jag var där. Första gången jag såg Kent och jag trodde verkligen aldrig att jag skulle få den chansen, men det fick jag! Det var lyckligaste kvällen i mitt liv. Jag grät fan av lycka. Haha, det var magiskt!
    Samma här, helt magiskt!
    Kent non stop till slut

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •