Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 30

Ämne: PDOL

  1. #1
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard PDOL

    Vi missade av någon anledning att lägga in "Piteå dansar och ler" på turnesidan. Nu ligger den spelningen där.

    http://kent.nu/turnedatum/
    Lid för konsten eller brinn.

  2. #2

    Standard

    Wiho! Fick med mig en kompis och har nu bokat två biljetter endast till lördagen! Känns så underbart. Risken är nog stor, som det spekulerades i en annan tråd, att det blir ett uppehåll från turnérandet efter denna sommar. Så det känns grymt bra att få se dem.
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  3. #3

    Standard

    Jag ska dit!
    This is what it feels like

  4. #4

    Standard

    Har aldrig varit på PDOL förut. Hur långt i förväg bör man ställa sig vid scenen för att få en hyfsad plats?
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  5. #5

    Standard

    Blir att se kent ensam i piteå då, måste nog vara ute i tid så jag hinner hitta scenen, lär ju ta ett tag. haha

  6. #6
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    åbo
    Inlägg
    2 821

    Standard

    Wiih, imorgon! Orkar inte väntaa. <3
    Whatever you do now, the world still turns.

  7. #7
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Josso Visa inlägg
    Wiih, imorgon! Orkar inte väntaa. <3
    Hoppas ni har det kul och får uppleva en jättebra konsert.

  8. #8

    Standard

    Vilken otroligt grym spelning!
    Stämningen, låtarna... och så Jocke på strålande humör! Tack som fan, LYCKA
    This is what it feels like

  9. #9

    Standard

    Någon här som besökt utställningen i samband med Piteåfestivalen? Jag bor långt från Piteå men har ett tecknat porträtt av JB med på utställningen så det vore intressant med en rapport därifrån.
    rbroddmark.tumblr.com

  10. #10
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    åbo
    Inlägg
    2 821

    Standard

    Det var nog en väldigt väldigt fin spelning! Jag och två av mina vänner stod längst fram ungefär i mitten och som tur var det inte lika trångt som på The Sounds (som förövrigt också var jättebra). Av någon anledning gillade jag ändå spelningen på Wanaja mer, kanske för att jag var så trött när denna konsert började (halv 12 = halv 1 finsk tid). :b Fånga Martins handduk lyckades jag även med och min vän fick Samis tobaksask eftersom vi hade en skylt där det stod "Sami tarjoo tupakka!" (Sami bjud på tobak!)
    Man fick ta in systemkamera på festivalen så jag kan länka till min vän Nicklas bilder när han har laddat upp dem någonstans på tha internet.

    Den där kentutställningen letade vi efter länge och frågade flera personer om de visste var den fanns, men vi fann den aldrig.
    Whatever you do now, the world still turns.

  11. #11

    Standard

    Utställningen låg nere vid Krokodilscenen, tror det var bluestält och grejer där. Den är dock bara öppen dagtid men kommer vara där under hela augusti också, så jag ska nog åka och kika vid ett senare tillfälle
    This is what it feels like

  12. #12
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    4 193

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Emma747 Visa inlägg
    Utställningen låg nere vid Krokodilscenen, tror det var bluestält och grejer där. Den är dock bara öppen dagtid men kommer vara där under hela augusti också, så jag ska nog åka och kika vid ett senare tillfälle
    Utställningen är i Piteå-Tidningens foajé och håller på till den 31 augusti, alltså inte i anslutning till själva festivalen utan en liten bit bort. Bortanför ICA Kvantum om du har koll på var det ligger.

  13. #13
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    4 193

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vakær Visa inlägg
    Någon här som besökt utställningen i samband med Piteåfestivalen? Jag bor långt från Piteå men har ett tecknat porträtt av JB med på utställningen så det vore intressant med en rapport därifrån.
    Jag var där, men kan inte minnas att jag såg något porträtt. Har i och för sig ganska dåligt minne. Utställningen var inte överdrivet imponerande, kanske mest för att jag redan hade sett det mesta tidigare. Det var skivomslag, affischer, fotografier av Jonas Linell, gamla turnépostrar och diverse grejer som fans hade skickat in.

  14. #14
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Josso Visa inlägg
    Det var nog en väldigt väldigt fin spelning! Jag och två av mina vänner stod längst fram ungefär i mitten och som tur var det inte lika trångt som på The Sounds (som förövrigt också var jättebra). Av någon anledning gillade jag ändå spelningen på Wanaja mer, kanske för att jag var så trött när denna konsert började (halv 12 = halv 1 finsk tid). :b Fånga Martins handduk lyckades jag även med och min vän fick Samis tobaksask eftersom vi hade en skylt där det stod "Sami tarjoo tupakka!" (Sami bjud på tobak!)
    Man fick ta in systemkamera på festivalen så jag kan länka till min vän Nicklas bilder när han har laddat upp dem någonstans på tha internet.

    Den där kentutställningen letade vi efter länge och frågade flera personer om de visste var den fanns, men vi fann den aldrig.
    Man kan ju inte bli annat än riktigt glad när man läser sånt här. Och vet att ni om någon kunde uppskatta den spelningen verkligen. Så trevligt att ni hade kul!

  15. #15
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vakær Visa inlägg
    Någon här som besökt utställningen i samband med Piteåfestivalen? Jag bor långt från Piteå men har ett tecknat porträtt av JB med på utställningen så det vore intressant med en rapport därifrån.
    Tror det finns en tråd om konst eller liknande. Kan ju fråga där istället.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •