Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 45

Ämne: Wanaja Festival 23-24 juli

  1. #1
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard Wanaja Festival 23-24 juli

    Kent ska spela i Finland på Wanaja Festival 2010 i Hämeenlinna/Tavastehus.

    http://www.wanajafestival.fi/

  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    åbo
    Inlägg
    2 821

    Standard

    Om nån från Vasa, Kokkola, Jakobstad eller liknande ska åka dit med bil och har en plats ledig kan ni meddela mig, annars vet jag inte om jag har råd. Tåg är så dyrt. : (
    Whatever you do now, the world still turns.

  3. #3
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Nu är det bara 9 dagar kvar till dagen då Kent spelar på Wanaja festivalen.
    Tycker att det är lite kul att alla andra artisterna som ska spela på festivalen är finska, fast man kan ju säga att Kent är 50 % finskt? Intressant i alla fall, blir säkert en helt underbar konsert, tror alla "mindre festivaler" har bästa konsertstämningen.

  4. #4
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    man kan ju säga att Kent är 50 % finskt?
    om man vill förvränga sanningen ja!
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  5. #5
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    om man vill förvränga sanningen ja!
    Nej. Om man vill citera Sami. Men vad vet vi!

  6. #6
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    att säga att malmö är tredje rikets största stad är inte att ljuga, det är att citera christine axelsson
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  7. #7
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    att säga att malmö är tredje rikets största stad är inte att ljuga, det är att citera christine axelsson
    Jag fattar inte vad ditt problem är.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Nu är det bara 9 dagar kvar till dagen då Kent spelar på Wanaja festivalen.
    Tycker att det är lite kul att alla andra artisterna som ska spela på festivalen är finska, fast man kan ju säga att Kent är 50 % finskt? Intressant i alla fall, blir säkert en helt underbar konsert, tror alla "mindre festivaler" har bästa konsertstämningen.
    8 dagar! snartsnartsnart! <3
    Haha, det är det faktiskt :'D Fast det är lite synd att de andra artisterna är så... hur säger man det snällt? ... inte såna jag lyssnar på Som Mokoma och Stam1na och Viikate.
    Det blir säkert en underbar spelning - och enligt Soundi har arrangörerna blivit tvungna att göra scenen större pga Kent. Så man kan väl vänta sig något stort
    Mais je ne sais pas qui tu es derrière ton visage digital
    Je suis amoureux de l’image
    Et j’ai peur que tu sois seulement un mirage
    Je ne sais pas qui tu es

  9. #9
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Haha ja inget jag lyssnar på heller, fast Mokoma har jag varit "tvungen" att se live en gång förut, på Ankkarock 2008 i väntan på gissa vilket band... Kent så klart! Kommer ihåg att de har en låt som heter Punainen kukko och sångaren sjöng typ: "Saatanan kukko!" Det var lite underhållande, hoppas de spelar den, min favoritlåt.. för att jag tror att jag ska se dom igen i väntan på Kent.
    Jaså, större scen, måste verkligen vara en liten festival det där annars, undrar om de haft utländska artister förut? Tror nog det kommer vara mycket folk och röj där nästa vecka just tack vare Kent.
    Senast redigerat av Kentina den 2010-07-16 klockan 11:08.

  10. #10
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    : ) "Satans tupp" saatanan kukko det låter roligt, och bandnamnet Viikate (lie) får ju en att bli litet nyfiken och dra på smilbanden.

  11. #11
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    hallå någon som kan hjälpa mig lite?
    vet inte riktigt hur jag ska få mina biljetter.
    alternativen är:
    "I will collect my tickets. Service fees 1 € / ticket"
    och
    "I wish to have my tickets sent to me via mail. Service fees 1 € / ticket + 6,5 € shipping fee (15 € outside Finland)."

    betyder det första att jag kan hämta ut dom på plats eller på 7eleven i finland eller något? och det andra, kan man välja att skriva ut sin biljett eller måste dom skicka hem den? för tror inte jag kommer hinna få den isåfall kanske. förstår inte riktigt varför mailbiljett och skickad biljett står under samma blir förvirrad :[ något som köpt?

  12. #12
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    hallå någon som kan hjälpa mig lite?
    vet inte riktigt hur jag ska få mina biljetter.
    alternativen är:
    "I will collect my tickets. Service fees 1 € / ticket"
    och
    "I wish to have my tickets sent to me via mail. Service fees 1 € / ticket + 6,5 € shipping fee (15 € outside Finland)."

    betyder det första att jag kan hämta ut dom på plats eller på 7eleven i finland eller något? och det andra, kan man välja att skriva ut sin biljett eller måste dom skicka hem den? för tror inte jag kommer hinna få den isåfall kanske. förstår inte riktigt varför mailbiljett och skickad biljett står under samma blir förvirrad :[ något som köpt?
    Var försöker du köpa? Den första borde nog vara hämta ut själv eller skriva ut själv och den andra är skicka per post.
    Senast redigerat av Kentina den 2010-07-18 klockan 21:39.

  13. #13
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Var försöker du köpa? Den första borde nog vara hämta ut själv eller skriva ut själv och den andra är skicka per post.
    tiketti. jaha, fast det står att det är den andra som är få på mail och liksom när jag gått hela vägen till sista steget (utan att uppge kontouppgifter) så står det att dom ska skicka hem biljetterna när jag betalat, det står inget om att dom kan skicka dom på mail längre liksom, FATTAR INTE.

  14. #14
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    tiketti. jaha, fast det står att det är den andra som är få på mail och liksom när jag gått hela vägen till sista steget (utan att uppge kontouppgifter) så står det att dom ska skicka hem biljetterna när jag betalat, det står inget om att dom kan skicka dom på mail längre liksom, FATTAR INTE.
    När är du framme i Hämeenlinna då? De har öppet på lördag kl 11-15 där.

  15. #15
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    När är du framme i Hämeenlinna då? De har öppet på lördag kl 11-15 där.
    tror jag är framme innan dess, fast vet ju inte ens var i staden det ligger. kul att flyga hela vägen till finland och hoppas att man lyckas få sin festivalbiljett. förstår inte varför det inte finns någon information om mailbiljetterna.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •