Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22

Ämne: Problem med att ta sig till (sthlm)spelningarna?

Standard Problem med att ta sig till (sthlm)spelningarna?

Har varit lite off senaste dagarna (valiumtabletter är farliga, pröva inte hemma) men nu när jag kommit in i vardagen igen märker jag det är kaos med tunnelbana och buss här i sthlm. Var tvungen att gå hem till moster idag. Någon annan som märkt av detta och är orolig för att det blir problematiskt att komma till/från globen de kommande dagarna?

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

jag ser inget problem, min linje funkar som den ska.
    annars får jag väl gå om linjen inte funkar.
    tycker synd om de andra dock, de har väl ingen annat val än att vänta på bussen.
    Signatur.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Ännu värre är det ju för oss som ska till Stockholm från andra delar av landet. Många inställda tåg just nu, jag börjar bli orolig.
    Låt dom komma nu

Standard

jag åker redan imorgon!

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ännu värre är det ju för oss som ska till Stockholm från andra delar av landet. Många inställda tåg just nu, jag börjar bli orolig.
    Precis, att vänta på en buss ser jag inte ens som ett problem.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Jeg skal fly (pga økonomi og tidspress [Ja, det er billigere å fly fra Oslo]) så så lenge jeg kommer meg til flyplassen her i Oslo så går det nok bra. Men det er like mye problemer her som hos dere, så vi får se^^
    http://www.torretz.blogg.no - "De levde, pulserte og pustet."

Smygare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Har en SJ biljett från Karlstad till Sthlm imorron, men går inte det tåget så får det bli bil. Hurra... Bara 5-6 ggr dyrare... =P

Lite orolig för att tunnelbanan och pendeln inte ska gå när jag ska till eller från globen det är en bit att gå...

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Citat Ursprungligen postat av bortsprungen Visa inlägg
    Har varit lite off senaste dagarna (valiumtabletter är farliga, pröva inte hemma) men nu när jag kommit in i vardagen igen märker jag det är kaos med tunnelbana och buss här i sthlm. Var tvungen att gå hem till moster idag. Någon annan som märkt av detta och är orolig för att det blir problematiskt att komma till/från globen de kommande dagarna?
    Underbar trådstart Ta några fler vallar och sätt dig på tåget, det kommer behövas.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Fan, tänk att bli fast i ett tåg i hur många timmar som helst, som folk blev häromdagen. Borde man ladda upp med vatten och nödproviant?
    Låt dom komma nu

Standard

Som oftest får man jo slippe ut etterhvert av redningsbiler eller noe, men en gang i blandt stopper toget midt i en tunnel og langt fra redningsstedene, så det er rett og slett ikke mulighet for å komme ut (!) synes det er litt skummelt at det faktisk finnes steder hvor du praktisk talt blir innestengt frem til noen kommer og åpner opp toget for deg. Hva om det hadde begynt å brenne samtidig?
    http://www.torretz.blogg.no - "De levde, pulserte og pustet."

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bortsprungen Visa inlägg
    Om du trycker i dig några vallar är det ju bara att svaja längs gatorna till Globen.
    Var ute i god tid, för är man för flöddrad tar det längre tid än man först räknat med.

Att vara zonkad på konserter är för övrigt fett underskattat!
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Om du trycker i dig några vallar är det ju bara att svaja längs gatorna till Globen.
    Var ute i god tid, för är man för flöddrad tar det längre tid än man först räknat med.

Att vara zonkad på konserter är för övrigt fett underskattat!
    Är det inte lite svårt att hänga med i texterna och takterna? Dricker man bärs är det ju kört om man vill komma ihåg skiten. Har aldrig varit zonkad på konsert, men det låter ju lite speciellt.
    Senast redigerat av Indie-Jens den 2010-02-24 klockan 10:20. Anledning: Meningsuppbyggnadsfel.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Är det inte lite svårt att hänga med i texterna och takterna? Dricker man bärs är det ju kört om man vill komma ihåg skiten. Har aldrig varit zonkad på konsert, men det låter ju lite speciellt.
    Inga problem alls.
    Skönt att svaja med.

Detta bör också toppas med poppers, då är lyckan total.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Medlem Peabfs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av radical_the_ark Visa inlägg
    Har en SJ biljett från Karlstad till Sthlm imorron, men går inte det tåget så får det bli bil. Hurra... Bara 5-6 ggr dyrare... =P

Lite orolig för att tunnelbanan och pendeln inte ska gå när jag ska till eller från globen det är en bit att gå...
    Kommer du fram till Stockholm ska det inte vara några problem, tunnelbanan har gått någorlunda problemfritt mellan T-centralen och Gullmarsplan. Från Gullmarsplan är det gångavstånd och inte särskilt svårt att hitta!

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Ja, nu får jag väl ångra allt jag sagt om att vintern har varit så härlig , med snö i massor, kallt och helt enkelt underbar...Det går ju an när jobbet ligger 5 minuters gångväg från hyreslägenheten (= ingen snöskottning) Ingen bil att skotta fram har jag heller utan har alltid sjungit kollektivtrafikens lov!
    Jäklar om inte tåget går på lördag...Just nu verkar ju alla avgångar från Tuna vara inställda...
    Believe, and you will find your way...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •