Sidan 58 av 58 FörstaFörsta ... 84849505152535455565758
Resultat 856 till 863 av 863

Ämne: Diskussioner om låtlistorna vårturnén 2010 (SPOILERS)

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    det är ju svårt när ordet rara uppenbarligen betyder två helt olika saker på norska och svenska......
    Fast man kan ju säga att en djurart är rar på svenska. Det låter aningen vetenskapligt men hey ; )
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Smygare
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Visst er det litt vanskelig når man har samme ord med forskjellig betydning, men vi nordmenn har sjeldent store problemer med å forstå den svenske betydningen av ord. Det er bare det jeg syns er så merkelig. At nordmenn har mye lettere for å forstå det svenske språk enn vice-versa. Hvorfor er det slik? Men for all del, det svenske språket er så fint i seg selv, så dere behøver jo ikke å lære andre språk ; )

Nå ble vi (kanskje mest jeg) forøvrig veldig off-topic her!
    Bra konsert, bra låtvalg under konserten(e) (selv om jeg faktisk ble overrasket over avslutningen). Jeg savna Ensamheten da, trodde det skulle bli den beste avslutningen! Hvorfor spiller de ikke den live? Noen som vet?
    Senast redigerat av Tonjeros den 2010-04-03 klockan 16:39.

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Haha...första april!
    Believe, and you will find your way...

Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard 747??

jag är rätt arg för att dom spelar nästan alla låtar fr den nya skivan. dom spelar ju inte kents bästa låtar som kungen är död och 747, utan dom byter ut massa andra istället... dom förlorar nog mkt på det. skulle bli glad om dom ändrar och tar bort några av dom nya och spelar tex 747, kungen är död, noll, spökstad m.m. låtlistorna är väl sådär tycker ja...men dom här låtarna på vårturnén är inte så många eftersom det va mer spelningar än konsterer, i sommar kommer nog det bli fler låtar hoppas ja på, och att dom spelar lite mer gamla låtar, för ja är väl inte den enda som vill ha dom gamla låtarna tillbaks???

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

men kom igen. de åker ju ut på turné för att de nyss släppt en platta, så det är helt förståeligt att de spelar mycket från röd.
    visst, det är kul att höra äldre låtar, men man vill ju inte gå på en konsert och höra samma setlist som för 10 år sen. jag vill inte det i alla fall.
    det är bara en smakfråga.

don't have to be beautiful, but it's nice.

wewillfall
    Guest

Standard

I och med att vårturnén var just efter att Röd släppts så är det ju ganska logiskt att dom spelade många låtar från nya skivan tycker jag, kul också eftersom att det är låtar man vill höra live! Låtarna från Röd är ju grymt bra. Men jo, finns ju gamla låtar man vill höra igen, vore ju roligt om de körde t.ex 747 igen, men låtlistorna till sommaren lär ju ändras en del

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jag håller med, matildaaa! 747 och Kungen är död är faktiskt så bra att de inte borde överges.

Gillar också att du tyckte det var spelningar och inte konserter. I sommar får vi hoppas på riktiga konserter där Kent spelar på sina bästa strängar
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Gillar också att du tyckte det var spelningar och inte konserter. I sommar får vi hoppas på riktiga konserter där Kent spelar på sina bästa strängar
    Same shit, different name. Du behöver inte var en sådan besserwisser, även om du använder en god ton.
    Senast redigerat av david_h den 2010-04-11 klockan 19:10.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Sidan 58 av 58 FörstaFörsta ... 84849505152535455565758

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •