Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22

Ämne: Konserten i Oslo 24/3

  1. #1

    Standard Konserten i Oslo 24/3

    Var och såg konserten i Oslo igårkväll . Kent var som vanligt helt fantastiska men publiken var verkligen ett skämt. Det var inte alls mycket folk, jag kom ganska sent men fick en fin plats på andra ledet. Jag var självklart eld och lågor över att äntligen få se Kent igen så jag öste på och dog halvt av hur underbart det var. Men i stort sätt alla omkring mig stod som döda, ingen ville heller släppa fram mig men de stod där allihopa och var jätteirriterade på mig för att jag dansade omkring. VARFÖR STÅR MAN LÄNGST FRAM PÅ EN KONSERT OM MAN INTE ÄR INTRESSERAD AV ATT "ÖSA"? eller åtminstone sjunga med och njuta av känslan av att vara på konsert.

    sen var publiken i allmänhet trögstartad och seg . Konserten jag var på i Nyköping 2008 var det mer drag på. Lilla Nyköping vs. Oslo... Norrmän alltså...

  2. #2
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    fast ibland är det ju så trångt på första raden så det inte går att ösa, även om det inte syns bakifrån. och det finns fler sätt att njuta av en konsert på än att dansa omkring.
    men vad vet jag, jag var ju inte ens där

  3. #3
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Jag var där och vill tacka Kent för en helt fantastisk konsert. Jag håller verkligen med alla som säger att "Röd" växer ännu mer när man sett låtar framförda live; jag tror, tror att Sjukhus nu definitivt är min favorit på skivan. Började *nästan* gråta under introt. Vidare älskar jag hur Jocke tillför nya delar åt Mannen i vita hatten; "Men du och jag ska aldrig dö..." Fantastiskt vackert. Även skönt att se På drift live.

    Sen delar jag Peachy:s förvånad över att lokalet såvitt var halvfullt (efter vad jag kunde se). Förra gången Kent var i Spektrum 2007 lyckades jag inte ens boka billjett. Däremot tycker jag att publiken, i alla fall dom som stod nära scenen så som jag, var hyfsad engagerade. Själv är jag inte mycket till "dansare," ristar på huvudet och benen i takt förstås. Som Gråbo skriver så finns det flera sätt att njuta av en konsert.

    En sak jag beundrar Kent för är att dom fattar precis hur länge en konsert borde hålla på. Tillräckligt länge för att ge oss en fantastisk stund, tillräckligt kort för att vi lämnas hungriga för mer.
    Senast redigerat av buster89 den 2010-03-25 klockan 11:35.



  4. #4
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Man ska ju titta på Kent och lyssna på musiken, och alla har sina egna sätt att bete sig. Man ska inte koncentera sig för mycket på andra i publiken utan på det som alla är där för, Kent och Kents musik.
    Tycker det är fint med folk som bara kan stå, lyssna och njuta. Om de verkligen kan uppskatta konsertupplevelsen då.

  5. #5

    Standard

    tror ni missförstod mig där lite ändå. Det är inte så att jag är den som ÖSER som i att dansa och ÖSA,det gör man inte direkt till kent, men jag gungar gärna med och sjunger med för full hals. Och jag stod alltså precis framför staketet, förutom de som inte ville flytta sig. Jag har aldrig varit på en konsert där det fanns så mycket plats där framme som det faktiskt gjorde igår. Klart att alla har olika sätt att njuta av en konsertupplevelse, men när det står tre tjejer framför mig som blir irriterade på mig och i stort sätt gör annat än att kolla på bandet, som att ta bilder på varandra, snusa, leta i väskor, byta om och allt möjligt så är det klart att jag blir lite småputt på hela situationen.

    men det kunde varit värre, jag såg ju ruggigt bra och jag njöt verkligen. Men det var så konstig stämning, eller jag har som sagt aldrig varit med om något sådant förut . . (:

  6. #6
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    38

    Standard

    Jeg er enig i at stemningen var litt laber og at Kent hadde fortjent et litt mer engasjert publikum. Men som det sies over her, så har jo folk hver sine måter å nyte musikk på, noen liker å bare stå og slappe av og høre, mens andre riktig slår seg løs. Kan jo være at det hadde vært litt mer livlig hvis det hadde vært fredag/lørdag, og ikke onsdag. I følge vg så var det 8000 på plass.

    Når det gjelder konserten, så var vel setlisten helt lik København. Passet meg helt perfekt, selv om jeg også, som alle andre her inne også har mine favoritter jeg gjerne skulle hørt. Hadde jo et håp om at jeg endelig skulle få høre Chans siden den ble spilt tidlig i turneen, men den gang ei....Men vi fikk jo alle de andre vidundelige låtene

  7. #7
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    vad hade jocki på sig?
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  8. #8
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    vad hade jocki på sig?
    Han var kledd i svart t-shirt og svarte bukser. Tror det var lommer på siden på lårene på buksene.

  9. #9
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    lommer = ?
    betyder det fickor? skinnbyxorna alltså?

  10. #10
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    lommer = ?
    betyder det fickor? skinnbyxorna alltså?
    Hehe, Ja det er riktig. Så et bilde fra Bergen, og han har den der også (eller en lik, kanskje han har fler )
    Ligger link til dette bildet i konserttråden.

  11. #11
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sunniva Visa inlägg
    Hehe, Ja det er riktig. Så et bilde fra Bergen, og han har den der også (eller en lik, kanskje han har fler )
    Ligger link til dette bildet i konserttråden.
    åh ok, ska kolla!

  12. #12
    Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Oslo, , Norway.
    Inlägg
    6 227

    Standard

    Han hadde skinnvest også, spørs om ikke han er skaptrønder.. Og de har ikke spilt i Spektrum siden 2002, i 2007 spilte de på Sentrum Scene.

    Konserten i seg selv var bra ja, men publikum var helt tragisk. Håper de kan tilgi oss og kommer tilbake igjen til Oslo snart.. Men da til Sentrum eller Rockefeller!!
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen


    musik non stop till slut

  13. #13
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AngelBee Visa inlägg
    Han hadde skinnvest også, spørs om ikke han er skaptrønder.. Og de har ikke spilt i Spektrum siden 2002, i 2007 spilte de på Sentrum Scene.

    Konserten i seg selv var bra ja, men publikum var helt tragisk. Håper de kan tilgi oss og kommer tilbake igjen til Oslo snart.. Men da til Sentrum eller Rockefeller!!
    Ja, helt enig med deg! Sentrum er perfekt. Men jeg synes det er best å dra til Sverige å se Kent der. Mye hyggeligere publikum, tusen ganger bedre stemning, også får man seg en tur på kjøpet

  14. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Norge
    Inlägg
    64

    Standard

    Jeg forstår ikke så mye av denne tråden men det er jo en subjektiv mening som starter dette. Jeg ser også at noen nordmenn her klager på publikum og nevner blant annet "tragisk". Jeg er ganske uenig og synes det var bra trøkk i publikum. Det jeg kan være enig i at det kanskje var litt tamt i begynnelsen men det tok seg opp veldig mye underveis. Det var jo også nærmest fullt og absolutt ikke halvfullt. Trådstarter hade kanskje hatt et annet syn på publiken hvis konserten hadde vært i Sverige???? Jeg bare stiller meg spørsmålet. Jeg har vært på 16 Kent-konserter og så de også i Göteborg 18.mars. Det var ikke spes mye bedre der sammenlignet med Oslo. Som noen så riktig nevner så er det forskjellige måter å nyte en konsert på og jeg kan bli irritert på mennesker som absolutt må hoppe rundt akkurat som om INGEN andre er i nærheten og tror bare de kan gjøre som de vil. Jaja, glem det for det viktigste er å nyte en god konsert generelt sett og vi har vel alle våre måter å gjøre det på. Det er også viktigt selvfølgelig at vi innerst i hjertet er glad i bandet vi ser på og i dette tilfellet Kent. Konserten i Oslo var forresten som ventet knallbra!
    Senast redigerat av magsie den 2010-03-29 klockan 22:22.

  15. #15
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    38

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av magsie Visa inlägg
    Det er også viktigt selvfølgelig at vi innerst i hjertet er glad i bandet vi ser på og i dette tilfellet Kent. Konserten i Oslo var forresten som ventet knallbra!
    Dette er vi ihvertfall enige om alle sammen

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •