Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 71

Ämne: Passagerare

  1. #46
    Medlem Utan Namns avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Bollnäs, Sweden.
    Inlägg
    159

    Standard

    Jag har nyss lyssnat på albumet för första gången. "Passagerare" är min favorit just nu. Den är riktigt fin.

  2. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utan Namn Visa inlägg
    Jag har nyss lyssnat på albumet för första gången. "Passagerare" är min favorit just nu. Den är riktigt fin.
    Etter å ha hørt den ca 10 ganger synes jeg den er ganske bra (fikk faktisk frysninger et par ganger da jeg hørte den - DET er et bra tegn! Men den når nok ikke helt opp til nivået på andre sistespor som 747, Visslaren eller Det finns inga ord. Synes absolutt den burde vært et minutt eller to lengre! Den slutter jo så... brått liksom :/ Men man venner seg vel til det. Synes det er flott at en duett avslutter platen ihvertfall

  3. #48

    Standard

    Låten hade tjänat en del på att vara längre, tycker jag. Avslutningslåtar är oftast bäst då. Men vacker är den verkligen.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  4. #49
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Låten hade tjänat en del på att vara längre, tycker jag. Avslutningslåtar är oftast bäst då. Men vacker är den verkligen.
    Det kanske bara är jag, men jag tycker att "Sverige" var en fantastiskt vacker avslutningslåt också - och den är bara 3 minuter lång!

  5. #50

    Standard

    Ja, jag funderade på att nämna det. Det är väl något som talar till Passagerares fördel.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  6. #51

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Låten hade tjänat en del på att vara längre, tycker jag. Avslutningslåtar är oftast bäst då. Men vacker är den verkligen.
    Jag har försökt tycka det är okej att den slutar som den gör, efter bara 4 minuter.. men på nåt sätt känns det ändå som du sa att den kanske hade tjänat på att vara liite längre..bara liite.. För den e så jäkla vacker!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #52

    Standard

    Ja, helt otroligt vacker.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  8. #53
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Lite seg jag är först nu jag kom på att låten handlar om bland annat eskilstuna och hotellet statt som brann.
    Du och jag

  9. #54
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 291

    Standard

    Jag älskar Rebecka Törnqvist's gästspel. Mest för att jag har en mamma som är extremt förtjust i henne, och när jag (helt oförberett) hörde RT's röst på låten så höjdes den några snäpp till.

    Mycket bra låt i övrigt, en klassisk vemodig kentlåt. Fast ingen klassisk kentavslutning.
    And they all go hand in hand through their parklife

  10. #55

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Nej, den här låten vägrar sätta sig för mig. Skivans just nu svagaste spår. Precis som nån var inne på tidigare så känns detta mest som en Winnerbäck-låt (ska dock poängtera att jag gillar Winnerbäck). Men vem vet? Om nån vecka eller två kanske jag tokälskar den här låten.
    jag håller också med om att det låter som en winnerbäcklåt.
    jag vet inte varför jag inte gillar den här låten så mycket.. först och främst så känns det bara fel att den kommer efter minimalen. känns som en för stark kontrast, hade gillat om kanske någon mer lugnare låt eller mindre elektronisk var före passagerare tex skisser för sommaren eller team building. sen tycker jag också att låten är FÖR fin, blir lite jobbigt.

  11. #56
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    Den passar inte alls att avsluta en kentskiva... Vad hände med deras mäktiga arenarockballader? Den hade varit bättre om den hade kommit mitt i skivan istället... Hoppas de aldrig mer låter någon jävla disneyfilmsballad avsluta en skiva...
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


  12. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av KRM Visa inlägg
    Den passar inte alls att avsluta en kentskiva... Vad hände med deras mäktiga arenarockballader? Den hade varit bättre om den hade kommit mitt i skivan istället... Hoppas de aldrig mer låter någon jävla disneyfilmsballad avsluta en skiva...
    ...delvis enig, synes det låter litt for mye "smør" som en annen skrev her. Men jeg tror også det hadde blitt litt feil dersom en "mektig arenarockballade" hadde avsluttet en plate som "En plats i solen".

  13. #58
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Jocke och Rebecka skulle ha ställt upp i ESC med den här låten.
    Borde gemene man tycka är väldigt vacker.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  14. #59
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Tycker detta är en av kents bästa slutlåtar men Det finns inga ord är nog bättre ändå. Men otroligt bra låt en av de bästa på skivan.
    Du och jag

  15. #60
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    Ganska klockrent ändå att skivan slutar med att Jocke sjunger "Vad är min tystnad värd?"... Ett hot mot skivbolaget?
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •