Tyvärr bland det sämsta jag hört med Kent. I samma dåliga klass som Duett.
Tyvärr bland det sämsta jag hört med Kent. I samma dåliga klass som Duett.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Gillar Passagerare väldigt mkt...sett en del som skrivit om duett-liknelsen med just Duett. Denna är mkt, mkt bättre. Underbar sång av Rebecka Törnqvist.
Älskar Jockes röst i den här låten. Påminner mkt om hur han sjunger i Det kanske kommer en förändring som jag personligen tycker är bland hans bästa sånginsatser någonsin.
I min lillasysters FRIDA-tidning var passageraren med som "veckans breake up låt".
gult & svart
"Säg att du förstår mig
(Nej, vad menar du?)
Jag vill att du förstår mig
(Så vad menar du?)
Du gör det mycket svårare
än det egentligen är
Vad är min tystnad värd"
Det kanske menas att man ska säga det med känslan..?
Jag tror att denna låt, som många andra handlar om relationen med ditt "högre Jag" och ditt ego. De två sidorna inom dig som konverserar.
Låten känns som en slags framtidsskildring när medvetandet utvecklas och verkligheten förändras. När inget är sig likt. Fast allt är likadant.
Kents senare musik känns som en slags förberedelse inför framtiden, ur många olika perspektiv.
Testa och lyssna både på Röd och En plats i solen..
Men ändra perspektivet, så att låtarna får betydelse för relationen mellan ditt högre jag och ditt ego - Dittjag sjunger till dig. Intressant, riktigt intressant.
Sprid KäRLeksELDeN*! ´
Vad har detta med ett "högre jag" att göra? Medvetandet verkar olika i vardera hemisfär, men de är beroende av varandra.
Jag förstår inte vad du menar med det. Kvinnan verkar lite väl förtjust i att blanda in sin fantasi i vad som neruovetenskapen kan förklara.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Låten handlar om ett samhälle där saker och ting likriktas, utarmas och förslappas. Där människor blir apatiska och förlorar sin plats i världen och säger mindre och mindre vad de vill och tycker, utan låter saker och ting bara ske. Ett samhälle där människor distraheras av massa oväsentligt skit, så en massa skit kan ske bakom ryggen på en likgiltig massa.
Senast redigerat av The Plague den 2010-12-08 klockan 09:13.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Helt ärligt, läs och begrunda texten medan ni funderar på nu med allt som är aktuellt med Wikileaks och vart vi är på väg.
Många här inne visar typiskt nog upp exempel på precis vad som texten tar upp gällande att man missar skrämmande saker in the big picture, när man förlorar sig själv i sin självupptagenhet och självcentrering. Man ser bara det som handlar om vad som händer i sitt egna lilla liv, och går därmed med miste om en större bättre värld(nu pratar jag inte geografi).
Skrämmande.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett