Värst vad all verkar älska den här... En av de låtar jag gillade minst vid första genomlyssningen.
Tycker denna låten representerar Kent 2010 rätt bra soundmässigt, låter så fräscht och nyskapande men ändå Kent. Även Glasäpplen. Fast den här är bättre
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Man kan inte sätta heder som inte finns på spel
Nu har jag inte hört låten än, men Ismael är även Klas Östergrens andra roman. Joakim hänvisar till den i en intervju i DN 2002, som finns med i Texter om kent.
http://foto.stilren.se - portfolio
Bäst efter första dagen. Helt fantastisk melodi.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Shit va den här låten växer för mig.. just nu den bästa låten Kent gjort.. älskar texten och refrängen e så jäkla bäst!!
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
"Kalla mig Ismael" eller "Call me Ishmael" är den första meningen i klassikern "Moby Dick". Det var det första jag tänkte på när jag såg låttiteln. Men även i denna bok är det väl en referens till Abrahams äldsta son Ismael som någon nämnde innan mig.
Jäkla bra låt hur som helst!
En del plockar vingar från änglar som dom mött, en del plockar sina från insekter som dött.
Sjuuuuuuuuuukt bra låt!!
Bäst just nu.
Svänger enormt!
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Ismael? Är det någon randompôjk i Rinkeby han sjunger om?
Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"
Den är oerhört vass!
Men jag är förvånad att ingen har anklagat introt till låten för att "lukta schlager" än ..
Ismael ligger nog iallafall på min topp tio lista.
Bästa låten på skivan hittills.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Jag är lite förvånad att detta inte var förstasingel.
Måste bli singel.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett