Helt klart den bästa på plattan (:
Möjligtvis den bästa någonsin... Topp fem iaf.
Helt klart den bästa på plattan (:
Möjligtvis den bästa någonsin... Topp fem iaf.
röd.
den här låten var enligt mig en av de svagare efter första genomlyssningarna, men nu har den växt något enormt och blivit en av favoriterna!
så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Den är bäst, helt enkelt. Andra gången jag hörde Jocke sjunga "dom ögonblick när man förlorar sitt grepp om tiden" så gjorde jag just så.
Titeln suger dock fortfarande stenhårt! Eller kanske heter det "sten hårt"...
Titta, så fint Elvis Costello skriver ihop sin låttitel: http://en.wikipedia.org/wiki/Shipbuilding_(song) - och det gör han på engelska!
Senast redigerat av Vettvilling den 2010-07-31 klockan 23:30.
kan inte låta bli att tänka att j.berg har en fäbless för den här typen av management- och finansvokabulär... team building, dollar & yen, en helt ny karriär, acceptable losses... ja det kanske inte var så mycket. men kan inte hålla med er som inte gillar titeln. tycker om den där blandningen av språk från olika världar, det konkreta och opoetiska och å andra sidan det abstrakta. det är poesi. tycker att team buildning är en fantastisk titel.
Det har växt så otroligt.
0.37
"och hon säger det så mjukt
som om hon pratar till ett barn"
Den delen slår allt.
Somliga har skrivit här att Ensamheten och Team building låter väldigt likt. Jag håller med.
Låtstrukturerna är jämförbart. Tänk t.e. på passagen var Jocke upprepar: "Jag bara letar,
letar, letar ..." och "Ensamheten, ensamheten ..."
Om man betraktar låttitlarna och låttextarna hör "Ensamheten" och "Team building" också
ihop: De handlar om personliga relationer - men i motsatt vis.
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
... dessutom är slingan i introt identiskt. Näst intill.
don't have to be beautiful, but it's nice.
Håll inte tillbaks kära du
släpp tankarna fria.. folk trampar på sig själva, inte på dig
Den här låten är helt underbar. Som en krycka gjord av kärlek stödjer den mig.
Får varma rysningar igenom hela kroppen när jag lyssnar, då kan ingenting tränga igenom.
Jag tycker inte vi ska döma titeln utan inse vad den betyder..
För mig känns låten som en uppmaning till att vara i "kärleksflowet".. som en mjuk sten, en varm lavin.
För det är när du känner den sanna kärleken som ingenting annat kan tränga igenom. När du är ett. Vårat egentliga naturliga tillstånd, som vi underbart nog är påväg till. När allt flyter naturligt rytmiskt, när du är i tanken före ordet..
Högre jag/Gud/Ljuset/Alltet/Kärleken.. kärt barn har många namn
Vad tror ni menas med "Vi är med dig alltid, med dig alltid"?
Jag tror det är en uppmaning att det är dags att lyssna, och att inte vara rädd.
Du vet nånstans att det finns något högre, som du är en del av trots att det aldrig syns..
(Måste dela med mig; en kvinna som vaknade)
Lev i kärleksflowet !
På ren svenska, som sagt... Hopskrivet och fint.