jag köpte miller i helgen. folk må tycka att amerikansk öl är kass men jag gillar miller starkt. enda nackdelen är att den är så dyr samt alkoholsvag. 4.7% känns inte ens för mig. iof är det knappt vanlig öl gör det heller så
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Tre goda förslag:
Innis & Gunn Oakaged
Brewdog Trashy blonde
Old Speckled hen
Jag har skyhöga krav och det här är lagom
Skulle mörda för en lagom kall bira nu.
Öl är en av mina passioner och intressen här i livet så jag tänkte att jag får lobba lite för riktig öl.
Det är tråkigt att industrilagern slagit igenom på så bred front då den i grund och botten är en dålig produkt med billiga eller få råvaror. Sen om den heter Mariestad, kung eller sofiero spelar ingen roll, nyanserna är små i denna vattniga öl.
Min favoritgenre är utan tvekan amerikansk öl som den senaste tiden har lett en mikrobryggdrevolution med alternativa välbryggda öl med mycket humle. Amerikanarna har både passionen och kunnandet samt en bra dos experiment där man har egna humlesorter som ger ölen en karakteristisk smak. Flying dog brewery är mycket intressant bryggeri vars serie nu nåt pubar med ett bra sortiment. Då o då kan man se någon av deras öl på systemet och får ni chansen att testa dem på fat ska ni givetvis göra det.
Belgarna ska ha en eloge också för deras alternativa stil att brygga samt gamla bryggtraditioner som de håller vid liv. Det gäller inte minst "trappistölen" som trappistmunkarna brygger än idag. Jag kan erkänna att jag lessnat lite på belgisk öl men det går inte att förneka att de brygger gott med en väldigt egen stil.
Gillar att smakerna och åsikterna är så blandade här.![]()
Jag har druckit lite av varje men föredrar tjeckiskt. Baron Trenck, Breznak och såklart Zlatopramen (gärna Half 'n Half).
Drack min första IPA i helgen och tyckte det var helt okej. En S:t Eriks. Av alla ipor vi säljer så kände jag att det var hugget som stucket vilken jag skulle prova så jag gick på flaskdesign.
Sen provade jag även Zeunerts Höga Kustenvilken är en blandning mellan Ale och Lager. Väldigt god faktiskt. Blir nog fler såna.
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius
Jävligt snygg flaska ja, St Eriks![]()
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Drack en London Pride och en vanlig stor stark (falcon) förut efter att inte ha smakat starkt under två veckor.
Det. Var. Gott.
Jag drack minsann också en falcon ikväll till min pasta. Det var också gott!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Staropramen = den gamla källan
Zlatopramen = den gyllene källan
Starobrno = gamla Brno (en stad)
Pilzn Urkelle = Pilzn (stad) gamla källa
Brezen = mars (månaden)
Jag har beställt Austman Øl till jul. En kompis har startat eget bryggeri!
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!
Favoritölen just nu:
Aecht Schlenkerla Rauchbier
Sláinte Mhath!