Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 19 av 19

Ämne: Framtiden

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bravorion Visa inlägg
    Med att vi inte känns naturliga menar jag att mer och mer är kemiskt osv ersätter det naturliga i vardagen. Människor knaprar smärtstillande och psykofarmaka som fan för att de "inte överlever utan." Vi är rädda för att kämpa, jaga eller försöka överleva själva. Det finns genvägar till allt. Jag är inte emot vetenskap och så, vi känns bara inte mänskliga alls. Snart är vi inte ens jämförbara med resten av planeten.

Svante; ja. Det stämmer.
    Låter som kristet hippiesnack, om det kemiska hjälper oss att överleva, varför vara emot det?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Varken kristen eller särskilt hippie. Klart det hjälper. Men det skär verkligen bort oss ur evolutionen.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Okej, jag är bitter på min egen existens och jag förstår att det framgår ur mina argument, som jag har jävligt svårt att få fram utan att låta som en livrädd kristdemokrat vars 6åriga son just önskat sig en surfplatta och en flaska Jack Daniels utan att veta vad något av dem är.

Klart jag vill ha flygande bilar, 120 år längre liv, byta bort min dåliga eksemhud mot en ny och radera min pälsallergi så jag kan bli veterinär.

Vad jag tycker känns dystopiskt är att vi har tagit kontrollen över vår utveckling på gott och ont. Yay till att ta bort sjukdomar. Nay till att lägga all vikt på utseende, vikt och ta 10 preparat bara för att palla sitta på en buss med några främlingar.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Erfaren medlem _happys avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

I framtiden kommer alla produkter vara av märket 'svartvitt' (jfr. blåvitt) och producerade i Albanien.
    När lingonen mognar.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •