Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 37

Ämne: Kent - Uppsala slott

  1. #16
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Stod och köade till spelningen när de plötsligt soundcheckade en helt ny låt och därefter "400 slag": hoppas på en premiärspelning ikväll, gärna istället för "Utan dina andetag", och avslöjar att en helt ny ep är på väg med överblivet material från JÄIRFM! Blir nog hursom en otroligt fin kväll här i Uppsala, min andra hemstad!

  2. #17
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Enligt uppgifter ska även ytterligare en helt ny låt ha soundcheckats, så det verkar lovande för kvällen. Hoppas även på "På nära håll" och "Cowboys" som ska ha spelats.

  3. #18
    Nybörjare Eskil.s avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Finland
    Inlägg
    21

    Standard

    Jag var tretton idag i Uppsala!!!! hehehe
    Bästa konsert någonsin! Vi hörde också den här soundcheck-låten, kanske den är den som Sami talade om i presskonferensen?
    Det är roligt att leva.

  4. #19
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    [QUOTE=Eskil.;1081419 Vi hörde också den här soundcheck-låten, kanske den är den som Sami talade om i presskonferensen?[/QUOTE]

    Kanske. Just nu kan jag bara känna besvikelsen över att de varken spelade någon ny låt, På nära håll eller Cowboys. Visserligen är Berg&dalvana en fin tröst!
    (så även de avslutande extraverserna, eftersom jag grät när det kändes som Jocke sjöng om mig, och de otroligt satsiga fyrverkerierna som får de på nyår som firas på samma plats i Uppsala av de flesta att framstå som blyga...)

  5. #20
    Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Täby
    Inlägg
    59

    Standard

    Åh, vad bra det var i går!!! Gillade Uppsala Slott som konsertplats, stod bra till långt fram och ja, det var bara såååå bra!
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

  6. #21
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rosie Visa inlägg
    Åh, vad bra det var i går!!! Gillade Uppsala Slott som konsertplats, stod bra till långt fram och ja, det var bara såååå bra!
    Mycket bra konsertplats, och kul att kent kommer till Uppsala öht!
    Placeringen utav scenen - framför entrén till Konstmuseumet istället för Gunilla-klockorna - var perfekt också. Blev så fin inramning.

  7. #22
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Är nyfiken på vilken den andra låten på engelska det var som soundcheckades? Den första var sound of silence, visst? Men sen kom det en till som lät så fin, nån som vet?
    When you can live forever, what do you live for?

  8. #23
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Alltså förutom på nära håll, cowboys och vintervila (?).

    Grymt bra konsert för övrigt! Norrköping också, men Uppsala är nog bäst hittills tror jag. Fyrverkerierna var ett perfekt avslut!
    When you can live forever, what do you live for?

  9. #24
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard

    Hemma igen från Uppsala!
    Nu vet jag ännu en sak som jag är bra på: att play stupid! Det gjorde jag vid insläppet när de ville kontrollera Eskils åldern.
    Identitetsbevis, va e de? Stark finsk brytning, spärrade upp ögonen, öppen mun, såg helkorkad ut...och sen, måste jag erkänna, ljög jag lite!
    Och såsom Eskil skrev själv så var han 13 för en kväll och de släppte in honom!
    Men vad skulle inte en mamma göra för sin (11-årige, kent-galen) son?
    Är jag nu en amoralisk människa, som lär sitt barn, att saker kan uppnås genom att ljuga och vilseleda?
    Mitt svar är nej. Man behöver inte följa alla dumma regler.
    Och risken var att slösa bort tusentals kronor på en resa (fyra biljetter, färjor, hotellet, bensin, mat, allt annat skit) och sen inte se höjdpunkten
    och missa det som man var där för!
    Men allt gick bra och nu har vi sett kent för första gången i Sverige!
    Senast redigerat av Eskils mor den 2012-07-31 klockan 09:26.
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

    "Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

    "Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet


  10. #25
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard

    Och jag måste säga att det var värt allt besvär! Jag är djupt imponerad men också samtidigt lite förbryllad:
    Är kent alltid så där ofattbart bra i Sverige?
    I jämförelse med Garden Party (Helsingfors): där var de mer på jobbet liksom, i Uppsala var de just precis där de ville vara
    och njöt av att framträda 100 %!
    Och i alla de konserterna som jag har sett i Finland, har de varit kanske lite reserverade och avlägsna.
    Men i Uppsala var de helt avslappnade och obesvärade.
    Jag visste inte att de kan vara så där fantastiskt bra! Att det ens kan vara möjligt!
    Jag är väldigt lycklig och glad över att vi hade denna chans att se kent i Uppsala.
    Resan var helt perfekt! Money well spent!
    Tack kent!
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

    "Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

    "Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet


  11. #26
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Stod och köade till spelningen när de plötsligt soundcheckade en helt ny låt och därefter "400 slag":
    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Enligt uppgifter ska även ytterligare en helt ny låt ha soundcheckats, så det verkar lovande för kvällen. Hoppas även på "På nära håll" och "Cowboys" som ska ha spelats.
    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Är nyfiken på vilken den andra låten på engelska det var som soundcheckades? Den första var sound of silence, visst? Men sen kom det en till som lät så fin, nån som vet?
    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Alltså förutom på nära håll, cowboys och vintervila (?).
    Hur mycket soundchekades egentligen innan Uppsalagiget? Två helt nya Kentlåtar, två engelska covers (förstår jag det som), 400 slag, På nära håll, Cowboys och (eventuellt) Vintervila. Fast det kanske är helt naturligt, låter bara väldigt mycket. En gigades och sju var busigt vilseledande. Så kan det gå!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  12. #27
    Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004
    Ort
    , , .
    Inlägg
    10 546

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eskils mor
    Hemma igen från Uppsala!
    Nu vet jag ännu en sak som jag är bra på: att play stupid! Det gjorde jag vid insläppet när de ville kontrollera Eskils åldern.
    Identitetsbevis, va e de? Stark finsk brytning, spärrade upp ögonen, öppen mun, såg helkorkad ut...och sen, måste jag erkänna, ljög jag lite!
    Och såsom Eskil skrev själv så var han 13 för en kväll och de släppte in honom!
    Men vad skulle inte en mamma göra för sin (11-årige, kent-galen) son?
    Är jag nu en amoralisk människa, som lär sitt barn, att saker kan uppnås genom att ljuga och vilseleda?
    Mitt svar är nej. Man behöver inte följa alla dumma regler.
    Och risken var att slösa bort tusentals kronor på en resa (fyra biljetter, färjor, hotellet, bensin, mat, allt annat skit) och sen inte se höjdpunkten
    och missa det som man var där för!
    Men allt gick bra och nu har vi sett kent för första gången i Sverige!
    Haha man får ta fram de knep man har. Klart att Eskil ska se kent.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

  13. #28
    Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Täby
    Inlägg
    59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eskils mor Visa inlägg
    Och jag måste säga att det var värt allt besvär! Jag är djupt imponerad men också samtidigt lite förbryllad:
    Är kent alltid så där ofattbart bra i Sverige?
    I jämförelse med Garden Party (Helsingfors): där var de mer på jobbet liksom, i Uppsala var de just precis där de ville vara
    och njöt av att framträda 100 %!
    Och i alla de konserterna som jag har sett i Finland, har de varit kanske lite reserverade och avlägsna.
    Men i Uppsala var de helt avslappnade och obesvärade.
    Jag visste inte att de kan vara så där fantastiskt bra! Att det ens kan vara möjligt!
    Jag är väldigt lycklig och glad över att vi hade denna chans att se kent i Uppsala.
    Resan var helt perfekt! Money well spent!
    Tack kent!
    Låter som väl spenderade pengar :-) Jag såg konserten i Eskilstuna och nu i Uppsala. Tycker spelningen i Uppsala var fantastiskt bra, medan den i Eskilstuna var ok. Men oftast tycker jag att de är ofattbart bra när jag har sett dem!
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

  14. #29
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eskils mor Visa inlägg
    Hemma igen från Uppsala!
    Nu vet jag ännu en sak som jag är bra på: att play stupid! Det gjorde jag vid insläppet när de ville kontrollera Eskils åldern.
    Identitetsbevis, va e de? Stark finsk brytning, spärrade upp ögonen, öppen mun, såg helkorkad ut...och sen, måste jag erkänna, ljög jag lite!
    Och såsom Eskil skrev själv så var han 13 för en kväll och de släppte in honom!
    Men vad skulle inte en mamma göra för sin (11-årige, kent-galen) son?
    Är jag nu en amoralisk människa, som lär sitt barn, att saker kan uppnås genom att ljuga och vilseleda?
    Mitt svar är nej. Man behöver inte följa alla dumma regler.
    Och risken var att slösa bort tusentals kronor på en resa (fyra biljetter, färjor, hotellet, bensin, mat, allt annat skit) och sen inte se höjdpunkten
    och missa det som man var där för!
    Men allt gick bra och nu har vi sett kent för första gången i Sverige!
    Haha, heja Eskil!

  15. #30
    Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Täby
    Inlägg
    59

    Standard

    Hörde förresten på ABC-nytt häromdagen att någon/några anmält till miljökontoret (?) att det varit för hög volym vid konserten och att det ekat över halva stan. Jag är ingen expert i ämnet men kan inte tycka att det var högre än t.ex. Sundbyholm. Miljökontoret skulle göra nån utredning och se om de spelat för högt eller inte.
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •